Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شهرستان‌های قاین وزیرکوه در مجلس با بیان اینکه برای امسال جذب دانشجو در مراکز قاین انجام نمی‌شود گفت: جمعیت قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی استان عشایر است که متأسفانه وضعیت مدارس عشایری نیز مطلوب نیست و باید دوباره احیا و بازسازی شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

فرهاد فلاحتی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای حفظ جمعیت عشایری کشور و برای احیای مدارس عشایری اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمعیت قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی به ویژه در خراسان جنوبی عشایر هستند که متأسفانه وضعیت مدارس عشایری استان مطلوب نیست بنابراین ضرورت دارد که با توجه به این میزان جمعیت، این مدارس دوباره احیا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه درمجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل بالا رفتن آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل توجه نکردن به مدارس عشایری است و نبود این مدارس سبب کاهش جمعیت عشایر و پیوستن آنها به جمعیت شهرنشین می‌شود که این موضوع یک آسیب است.

فلاحتی تصریح کرد: دیگر مشکل آموزشی در کشور به ویژه در خراسان جنوبی نامناسب بودن شرایط و امکانات خوابگاهی در دانشگاه و آموزش و پرورش است و باید برای تجهیز و به روزرسانی خوابگاه و مدارس اقدام و تعیین تکلیف شود.

بساط بخاری‌های نفتی از مدارس عشایری خراسان شمالی جمع می‌شودکرمان| سرانه دانش‌آموزان مدارس عشایری بسیار پایین استمحرومیت مدارس عشایری ایذه از امکانات اولیه؛ وعده استاندار خوزستان محقق نشد

وی بیان کرد: نرم دانش آموزی در کشور و خراسان جنوبی یکی در نظر گرفته شده و همین عامل سبب توجه کمتر به مسائل آموزشی استان شده است در صورتی که پراکندگی جمعیتی در استان زیاد است و باید نرم دانش آموزی در این استان کمتر از مرکز کشور دیده شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس نیز با اشاره به کد نگرفتن دانشگاه تربیت معلم قاین گفت: کد رشته را باید شورای گسترش تایید می‌کرد و باید جلسه‌ای تشکیل می‌شد و دانشگاه فرهنگیان مرکز به دفاع می‌پرداخت اما هنوز جلسه‌ای با این مضمون تشکیل نشده است.

فلاحتی افزود: برای امسال جذب دانشجو در مراکز قاین انجام نمی‌شود و فقط مهارت آموزان پیمانی ماده 28 که پذیرفته می‌شوند دوره یک ساله خود را طی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در قاین با وجود تامین زیرساخت‌ها نتوانستیم کد رشته بگیریم البته برای جذب دانشجو در این مرکز باید مجوز سازمان مرکزی و تصویب هیئت امنا را داشته باشیم و شورای گسترش آموزش عالی آن را تایید کند که برای امسال این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اکبری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان جنوبی تعداد ۱۰۷ تیم عملیاتی امداد و نجات با فعالیت ۷۶۹ نیرو به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

وی با اشاره به تجهیزات ناوگان امدادی در این طرح، بیان داشت :۳۰ دستگاه آمبولانس، ۲۷ خودرو نجات، دو خودروی کمک دار سبک، دو دستگاه سواری و یک دستگاه موتور سیکلت در این مدت در خدمت تیم‌های عملیاتی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳، گفت: در این مدت ۴۰ حادثه پوشش امدادی داده شده که شامل ۳۲ حادثه جاده‌ای، دو حادثه شهری، سه مورد مراجعه حضوری، یک حادثه صنعتی و کارگاهی، یک مورد سیل و آب‌گرفتگی و یک حادثه کوهستان بوده است.

اکبری تصریح کرد: از تعداد ۴۰ مورد حادثه، چهار مورد به صورت حضوری، ۱۰ مورد به صورت تلفنی، شش مورد به صورت بی‌سیمی و ۲۰ مورد از طریق سامانه ۱۱۲ به هلال‌احمر اعلام شده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی نوروزی به ۱۳۴ حادثه‌دیده امدادرسانی شده که ۱۲۶ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امدادرسانی به ۹۱ مصدوم، رهاسازی ۱۰ نفر و اسکان هفت نفر در جمعیت را از دیگر اقدامات این جمعیت تا هفتم فروردین اعلام کرد.

اکبری اذعان داشت: از تعداد ۳۲ حادثه جاده‌ای، ۱۸ مورد واژگونی، ۱۰ مورد تصادف و چهار مورد انحراف و برخورد با مانع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد حوادث ترافیکی در جاده‌های استان ۵۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 6063886

دیگر خبرها

  • دولتمردان به رهنمودهای رهبری برای رفع مشکل گرانی توجه ویژه کنند
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • پوشش امدادی 40 حادثه در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی/واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس اسکان یافتند
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد