Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ظهر امروز مدیران اداره کل ورزس و جوانان استانهای کشور ضمن حضور در کمیته ملی المپیک به بازدید از موزه ملی ورزش،المپیک، پارالمپیک پرداختند. تاریخ انتشار: 13:52 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۶۶۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این بازدید با حضور صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و سعیدی سرپرست دبیر کلی کمیته برگزار که طی آن رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از زحمات مدیران اداره کل ورزش استان‌ها عنوان داشت این موزه متعلق به ملت ایران و جامعه ورزش بوده و ادارات کل می‌توانند به همراه پیشکسوتان، قهرمانان و ورزشکاران خود به بازید از این موزه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک محمدرضا داورزنی کیکاووس سعیدی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن تاریخی و موزه‌ها بازدید داشتند و استان‌های فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.در استان ها مقام اول از آن فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر است و با فاصله اصفهان و تهران و موزه های ستادی تهران قرار دارد.

وی همچنین درباره قطع درختان در منطقه جنگلی نور در استان مازندران خاطرنشان کرد: قطع نهال در منطقه گردشگری نور هیچ ارتباطی به وزارت میراث فرهنگی ندارد و این اتفاق خارج از محوطه مربوط به مجموعه‌ گردشگری رخ داده است. دادستانی هم به این موضوع ورود کرده و از ایشان می‌خواهم که پیگیری را ادامه بدهند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به لغو روادید برای سفر به ایران گفت: مصوبه قبلی درباره لغو روادید بر قوت خود باقیست؛ البته درباره یکی-دو کشور برخی اقدامات صورت گرفت و این از افتخارات دولت است تا مردم کشور‌های مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند و ما دنبال افزایش این تعداد هستیم.

ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدیدهای فرهنگی، زیارت مذهبی هم داریم که نشان می دهد این دو مکمل همدیگر هستند.حافظیه، تخت جمشید و سعدیه مقام اول تا سوم را دارند؛ سعدآباد ۲۶ موزه دارد و اکثرا موزه های فرهنگی است.

ضرغامی یادآورشد: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است و مدیران ما در کنار میرات فرهنگی موظف به حفظ محیط زیست هستند و در مراکز فرهنگی درختکاری انجام می شود و من شخصا طرفدار شعر سهراب هستم که می گوید جای مردان سیاست درخت بکاریم که البته منظورش ما نیستیم ما مردان خدمتیم.

وی درباره بازدید رئیس جمهور از ستاد سفرهای نوروزی نیز گفت: این اتفاق بی نظیر بود چراکه یکی از بهترین مصادیق هم افزایی دولت، ستاد سفرهای نوروزی است که ۲۷ دستگاه در آن حضور دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: آمار تلفات و سوانح جاده ای با وجود اینکه نسبت به گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است اما با این حال رقم بالایی است و هر یک نفر تلفات جاده ای هم غیر قابل قبول است که امروز رئیس جمهور در جلسه دولت برای کاهش این آمار به همه دستگاه های مرتبط تذکر داد.

ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه ها و مراکز فرهنگی تاریخی نیز اظهار داشت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است حتی با چین هم که ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می شود، مقایسه نمی کنیم در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه ها در ایران پایین ترین رقم ورودی موزه ها در دنیا به شمار می رود و این رقم منطقی است و بلیت سینما هم ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

ضرغامی با بیان اینکه بعد از تعطیلات رقم دقیق گردشگر خارجی را اعلام می کنم به این موضوع هم اشاره کرد که در خصوص لغو یک طرفه روادید با ۳۲ کشور هم مصوبه قبلی دولت به قوت خود باقی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فارس در صدر پر بازدید‌های موزه‌های کشور
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • بازدید هنرمندان قرآنی بین‌المللی از نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم در قم