Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل حسنی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات آب شهرستان لارستان گفت: اجرای خط دوم آبرسانی از سد سلمان فارسی برای بهره‌مندی بخش های جویم، بنارویه، بیرم، صحرای باغ و بخشی از دهستان ها و روستاهای بخش اوز و مرکزی است.
وی همچنین خواستار ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاز یک سد سلمان فارسی، تامین آب پایدار جهت روستاهای تابعه، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع آب روستاها، به طول ۳۰۰ کیلومتر، احداث چهار هزار متر مکعب مخزن آب جهت ۹ روستا، تامین اعتبار برای خدمات آبرسانی به ۱۶ روستا ، ساخت مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب جهت شهرلار و ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب برای شهر لطیفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعویض خط انتقال آب شهر اوز از ایستگاه پمپاژ به طول ۲۵ کیلومتر، تعویض لوله های فرسوده، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه آب برای شهرهای لار، بنارویه، اوز و عمادشهر، بازسازی و اصلاح شبکه داخلی آب جهت شهر لار و شهرهای تابعه به طول ۴۰ کیلومتر و آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی به خصوص دهستان درزو سایبان و غیره از دیگر درخواست‌های فرماندار لارستان بود.
حسنی با بیان اینکه لارستان وسیع ترین شهرستان استان فارس با جمعیت بالا و با وجود ۹ شهر، ۶ بخش و ۲۰۰ روستا می باشد، خواستار اجرایی شدن این درخواست‌ها شد و تاکید کرد: در طرح جدید آبرسانی، همه روستاها لحاظ شود، به خصوص روستاهای تابعه بخش‌های شهرستان که در انتهای خط انتقال قرار دارند و طرح مذکور با هماهنگی مسئولان منطقه‌ای به خصوص فرمانداران نهایی شود.

فرماندار لارستان با بیان اینکه در بخشی از زیرساخت‌های این شهرستان مدیون خیرین عزیز لارستانی هستیم، افزود: وقتی خیرین وارد عرصه فعالیت و احداث بناهای عام المنفعه می‌شوند، انتظار دارند که مسئولان نیزتلاش بیشتر داشته باشند و به همین دلیل احساس مسئولیت ما باید بیشتر و فعالیت مان مضاعف تر شود.
وی بیان کرد: منطقه جنوب فارس حدود ۹ ماه از سال را در گرمای سوزان و خشک به سر می‌برد که می‌طلبد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و برق رسانی قوی تر از گذشته عمل کند و توجه ویژه ای به شهرستان لارستان در تمام حوزه ها بخصوص کمبود آب شرب داشته باشد.

 شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لارستان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری

احسانی سرپرست شرکت آب منطقه ای استان سمنان، هدف از اجرای طرح ملی آبرسانی به شهرستان های غربی استان سمنان را تامین آب شرب و صنعت پایدار این منطقه به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح به دلیل مسائل اجتماعی در محدوده استان تهران و فقدان تامین منابع مالی، سال ها متوقف بود که بعد از سفر رییس جمهور به استان، با دستور آیت الله رئیسی عملیات اجرایی به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح در محدوده استان سمنان آغاز شد و اکنون این طرح آماده بهره برداری است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این بخش از طرح پس از سال ها انتظار آب پایدار، شیرین و بهداشتی برای غرب استان سمنان تامین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر آب از مسیر رودخانه و با عبور از خاک های نامناسب و شور و تلخ منتقل و کیفیت آب نامطلوب می شود و این خط انتقال باعث جداسازی آب شیرین از آب بی‌کیفیت و شور خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان، طول کل این خط انتقال آب در محدوده استان را ۵۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: گام اول طرح طول خط انتقال آب از گرمسار تا ایوانکی ۳۲ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۴۰۰ میلیمتری و گام دوم طرح شامل ۲۳ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۸۰۰ میلیمتری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • آبرسانی به روستاهای دور دست نهاوند
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • تعمیر خط انتقال روستاهای عسگرآباد و حیدرآباد شهرستان خوی
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستا‌های بدون آب آشامیدنی