Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:06:03 GMT

ژاپن در محاصره گرما و توفان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۳۸۶

ژاپن در محاصره گرما و توفان

به گزارش کیودو، سازمان مدیریت آتش نشانی و بلایای طبیعی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد در یک هفته گذشته (5 تا 13 آگوست) برابر با 14 تا 22 مرداد 1398، حدود  12 هزار و 751 نفر به دلیل مشکلات ناشی از گرمای زیاد به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که 23 نفر آنها جان باخته اند.

گزارش می افزاید از این تعداد همچنین حدود 5 هزار نفر بستری هستند که 500 نفر آنها باید دستکم تا سه هفته تحت نظر پزشک و درمان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته پیش از این نیز 18 هزار و 347 نفر در ژاپن به دلیل گرمای زیاد به بیمارستان ها مراجعه کرده بودند.

گرمای زیاد 20 شهر ژاپن از جمله توکیو، اوزاکا و سایتیما را فرا گرفته است.

خطر توفان گرمسیری کروسا
از سوی دیگر سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد یک طوفان گرمسیری شدید احتمال دارد فردا پنجشنبه وارد بخش غربی ژاپن شود، باران های سیل آسا و بادهای شدید به همراه خود بیاورد و دریا را متلاطم کند.

سازمان هواشناسی ژاپن تخمین می زند طوفان گرمسیری موسوم به کِروسا ظهر امروز چهارشنبه در ۲۶۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره تانِگاشیما در استان کاگوشیما بوده است و در حال پیشروی به سوی شمال شمال غرب کشور است و بادهای پایداری با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بوجود می آورد.

پیش بینی بارش باران برای ۲۴ ساعت آینده تا پایان بامداد روز پنجشنبه برای شیکوکو ۹۰۰ میلیمتر و برای توکای ۶۰۰ میلیمتر و برای شمال و جنوب کیوشو و کانسای ۵۰۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

به ساکنان این مناطق توصیه شده است که نسبت به بادهای شدید، امواج بلند و طوفان های ناگهانی و همچنین گلرود، سیل و طغیان رودخانه ها هوشیار باشند.


لغو 166 پرواز 
خطوط هوایی ژاپن به دلیل نزدیک شدن طوفان استوایی شدید کروسا به غرب کشور امروز چهارشنبه ۱۶۶ پرواز داخلی را لغو کردند.

بیشتر پروازهای لغو شده به کیوشو یا از کیوشو بودند.

این هواپیمایی ها می گویند که احتمال دارد پروازهای بیشتری لغو شوند و به مسافران توصیه می کنند آخرین اطلاعات را از وب سایت آنها کسب کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی/ سازمان ملل: شواهد زیادی درباره «نسل کشی» اسرائیل در غزه وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش تحقیقی خود می‌گوید که اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی شده است.براساس گزارش بی بی سی، فرانچسکا آلبانزه گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمینهای اشغالی روز سه شنبه این گزارش خود را به اعضای شورای حقوق بشر در ژنو ارائه کرده است.اتهام نشل کشی علیه اسرائیل در حالی منتشر شده است که فشارهای بین‌المللی علیه تل آویو برای توقف جنگ در غزه و لزوم حفاظت از غیرنظامیان شدیدا افزایش یافته است.آلبانزه در گزارش خود اینگونه نتیجه گیری کرده است که "شواهد منطقی زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند که جرم نسل کشی علیه گروهی از مردم در غزه رخ داده است".

گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش خود به سه عنصر مربوط به تعاریف حقوقی نسل کشی اشاره می‌کند که در غزه از سوی ارتش اسرائیل برآورده شده است.کشتار اعضای یک گروه خاص از مردم.ایجاد آسیبهای جدی جسمی وروحی به گروهی از مردم.تحمیل عمدی شرایط خاص زندگی به گونه ای که به طور کلی یا جزئی تخریب فیزیکی زندگی گروهی از مرم را به دنبال داشته باشد.

شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی در غزه اکنون از مرز ۳۲ هزار نفر عبور کرده است و بمباران مناطق با جمعیت متراکم غیر نظامی و اعمال محدودیت که غزه را در آستانه قحطی واقعی قرار داده است شواهدی هستند که گزارشگر ویژه سازمان ملل از آن به عنوان تلاش برای نابودی گروهی نام برده است.

بازل السورانی، از مرکز حقوق بشر فلسطین، از این گزارش استقبال کرده و می‌گوید که قوانین بین‌المللی توسط همه طرف‌ها در این درگیری نقض شده است، اما او استدلال کرد که نسل‌کشی جنایت بزرگی است که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. وی تاکید کرده که «اجازه دادن به نسل‌کشی نه تنها بر فلسطینیان، بلکه بر همه انسان‌ها در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد».او افزود: اگر الان اسرائیل بدون مسئولیت پذیری مرتکب نسل کشی میشود فردا نمیدانیم که کدام کشور با اتکا به نسل کشی اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی شود و مسئولیت آن را هم قبول نکند.

کد خبر: 1225425 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد
  • روز ۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی|۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • طوفان الاقصی/ سازمان ملل: ۲۴ بیمارستان غزه غیرفعال هستند
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • توفان، باران و مه جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند
  • طوفان الاقصی/ سازمان ملل: شواهد زیادی درباره «نسل کشی» اسرائیل در غزه وجود دارد