Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:29:20 GMT

توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۳۹۸

توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در دستور کار است

شفیعی گفت: توسعه کیفی و افزایش توانمندی سازمان های مردم نهاد در دستور کار است و این مهم به مدد همیاری و همکاری جوانان استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «شفیع شفیعی» امروز (23 مردادماه) در جلسه نشست هم اندیشی دبیران سازمان های مردم نهاد در سالن اجتماع فرمانداری اردبیل گفت: برون سپاری کارهای جمعی به سازمان های مردم نهاد از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که تاکنون در استان اردبیل با استقبال خوبی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: توسعه کیفی و افزایش توانمندی سازمان های مردم نهاد در دستور کار است و این مهم به مدد همیاری و همکاری جوانان استان انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: تاکنون بیش از 308 سازمان مردم نهاد در نهادهای هفت گانه اخذ مجوز کرده اند و نیز توانسته اند تاثیر و نقش به سزایی در کارهای جمعی و گروهی کارهای نهادهای دولتی و اجرایی داشته باشند.

 

شفیعی افزود: حرکت و پویایی سازمان های مردم نهاد موجب پیشرفت و ترقی در همه زمینه های توسعه خواهد بود و باید از این توانمندی جوانان استان بهره برداری مناسب صورت گیرد.

 

وی اذعان داشت: کار گروهی و جمعی بدون شک بزرگترین دستاورد سازمان های مردم نهاد در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه است و افزایش کیفی این فعالیت ها می تواند بازخورد و بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل یادآور شد: جوانان پتانسیل بسیار موفقی برای پیشرفت و توسعه هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان روزنامه ها مسجد روزنامه دعای عرفه اوقات فراغت روز خبرنگار بیرجند عید سعید قربان کارگروهی پیشرفت و توسعه توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، گفت: سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد. - اخبار استانها -

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی‌سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی‌سازی اقتصاد تاکید زیادی شده، اما توفیقی در این موضوع حاصل نشده است، افزود: با سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی‌سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یک ساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به ابلاغ بخش‌نامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم ، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری‌سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش‌آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و غیره تاکید شده است. 

وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی‌ها، مشارکت صندوق‌ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب 8 بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.

بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: 30 درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.

وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان‌افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته و تاکنون سند توسعه اشتغال برای 500 روستای استان اجرا شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی