Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس واکنش جالبی به اتفاقات چند وقت اخیر داشت و مواضع خاص خودش را در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مایلی کهن پیشکسوت و سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است استعدادهای بسیار خوبی در فوتبال ایران وجود دارد. فقط باید آنها را کشف کرد. با مایلی کهن که این روزها در انزلی در مدارس فوتبال حضور دارد در خصوص آخرین شرایط فوتبال ایران، حضور کالدرون در پرسپولیس به صحبت پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*فوتبال ایران را پیگیری می‌کنید؟

من نزدیک به دو ماه است که در شهر انزلی به سر می‌برم نه کسی از من دعوت کرد و نه کسی پیگیر بود که من به آنجا بروم. نزدیک به چهار مدرسه فوتبال را از نزدیک تماشا کردم و واقعا لذت بردم از این همه استعدادی که در این شهر وجود دارد بچه‌ها خیلی منظم کار می کردند واین نشان می‌دهد که ما چقدر علاقمند فوتبال داریم و چقدر مربیان می‌توانند استعداد جدید کشف کنند. چیزی که مرا اذیت می‌کرد این است این همه استعداد داریم اما هیچ برنامه‌ریزی مدونی نداریم که از آن استفاده کنیم. شما نگاه کنید در اکثر کشورهای مطرح دنیا در فوتبال با کمبود بازیکن مواجه هستند و همه‌اش از جاهای مختلف به دنبال جذب بازیکن هستند مانند مسعود اوزیل درکشور آلمان. وقتی این استعدادها را در مدارس فوتبال می‌دیدم حسرت می‌خوردم به جرات می‌توانم بگویم فوتبال ایران می‌تواند با این همه استعداد جزو 10 کشور برتر دنیا باشد.

*قبول دارید این روزها اکثر جوانان به دنبال فوتبال هستند؟

شما نگاه کنید از نظر زیر ساخت والیبال خیلی سخت‌تر از فوتبال است در حالی که ما در والیبال جزو شش تیم برتر دنیا هستیم آن هم در حالی که در حال حاضر همه از والیبال توقع قهرمانی دارند از خانواده‌ها بپرسیم که چقدر تمایل دارند فرزندشان سمت فوتبال بروند چقدر تمایل دارند سمت والیبال بروند. این نشان می‌دهد که فوتبال علاقمند بیشتری دارد اما در این بین خیلی چیزها مرا اذیت می‌کند.

*در این مورد می‌شود شفاف‌تر جواب بدهید؟

برای من سوال است که پرسپولیس سروش رفیعی را رد می‌کند بشار را نگه می‌دارد بعد تازه می‌گویند کالدرون فوتبال بشار را می‌پسندد. ایشان بشار را کجا دیده که به فوتبال او علاقمند شده. سروش فصل قبل شش ماه در پرسپولیس بود شما بازی‌هایی که او انجام داده را با بشار مقایسه کنید تازه اینها می‌گویند بشار بیشتر از 250 هزار دلار نگرفته که تازه اگر این رقم باشد وامصیبتا همین رقم را با دلار 12 هزار تومان محاسبه کنید ببینید چه رقم هنگفتی می‌شود. من یک سوال دیگر را هم دارم چرا شایان مصلح از پرسپولیس رفت. مدیران که گفتند کیفیت لازم را ندارد اگر این چنین بود چرا فصل قبل در بیشتر بازی‌های پرسپولیس به طور ثابت بازی می‌کرد.

*ویلموتس هم پول قراردادش به تاخیر افتاده و یکی از نگرانی‌های فدراسیون همین است؟

به هر حال او پولش را می‌خواهد وا گر گلایه‌ای هم دارد به حق است وقتی پای حق در میان باشد چیزی نمی‌توان گفت او خارجی است و مثل ما ایرانی‌ها نیست اگر پول نداریم چرا چنین مربیانی را می‌آوریم که بعد بیفتیم دنبال فراهم کردن پول قراردادشان.

*ظاهرا وزارت ورزش بودجه لازم را در این خصوص پرداخت نکرده است؟

چرا باید وزارت ورزش چنین پولی را پرداخت کند فوتبال الان در دنیا یک صنعت است و همیشه در کشورهای مطرح دنیا از بغل فوتبال سوددهی و درآمدزایی ایجاد می‌کنند.

*شاگرد سابق شما فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد به نظر شما وی می‌تواند تیم امید را به المپیک ببرد؟

فرهاد بازیکن قابل و باهوشی است او مسیر خوبی را در زندگی‌اش انتخاب کرد و موفق شد باید قبول کنیم کار سختی را در پیش دارد اما باید ببینیم هدف ما از رفتن به المپیک چیست. در این چند سال بازیکنانی چون جهانبخش، روزبه چشمی و سردار آزمون از همین تیم‌های امید به بزرگسالان راه یافتند. همین نشان می‌دهد که بازیکنان خوبی از همین پایه‌ها به تیم بزرگسالان تزریق شده‌اند. در مورد اینکه به المپیک می‌رویم باید بگویم مگر آلمان و انگلیس هر سال قهرمان می‌شوند؟ صد سال به المپیک نرویم مهم این است که بازیکنان خوبی بتوانند به تیم بزرگسالان تزریق شوند.

*به نظر شما کالدرون می‌تواند در پرسپولیس موفق شود او جایگزین برانکویی شده که سه فصل پشت سر هم با پرسپولیس قهرمان شده است؟

دید همه ما و حتی هواداران قهرمانی است اما به چه قیمتی. کالدرون بازیکن بسیار بزرگی بوده اما من او را نمی‌شناسم اما ما وقتی کریم باقری را که یکی از بهترین‌های ایران است و همه دوره‌های مربیگری را طی کرده است را به عنوان سرمربی انتخاب نکنیم او شخصت لازم این کار را هم دارد و بازیکنان از او حساب لازم را می‌برند مگر همین برانکو که چند سال پیش به ایران آمد کسی او را می‌شناخت. سال‌ها کنار بلاژویچ کار کرد و سپس خودش سرمربی شد. امسال کالدرون را می‌آوریم که فقط به کار من و شما می‌آیند بعد از سه ماه هم به آنها می‌گوییم پول نداریم، نداریم و نداریم. نمی‌دانم این کی نداریم‌ها تمام می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مایلی کهن کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد شیران: سرمربی تیم ملی شجاعت استفاده از جوانان را ندارد

نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره برد ایران برابر تیم ازبکستان در بازی برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: متاسفانه در این بازی ساده و آسان هم دچار مشکلات تاکتیکی،  تکنیکی و مسائل فنی بودیم و جرات استفاده کردن از بازیکنان جوان را هم نداریم و در واقع دلمان نمی‌خواهد که برای آینده فوتبالمان اتفاقاتی بیفتد.

او افزود:  تیم ملی در بازی رفت توانست ۵ گل به تیم ترکمنستان بزند و کادر فنی می‌توانست در بازی برگشت نیمی از  بازیکنان جوان را  استفاده کند، اما این اتفاق رخ نداد. برد خفیفی هم برابر ترکمنستان داشتیم و فکر می‌کنم ۲ تا موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کردیم که یکی از این موقعیت‌ها تبدیل به گل شد و دیگری به بیرون زده شد. اما تیم ترکمنستان بار‌ها بار‌ها روی دروازه ما خطرناک ظاهر شد و  آنها نشان دادند که تاکتیک‌های دفاعی ما موثر نیست.

تیم ملی فوتبال فاقد استراتژی و هدفگذاری است 

فریاد شیران بیان کرد: تیم ملی ما فاقد استراتژی و هدفگذاری هست به خصوص پلنی که در مورد آینده فوتبال  کشورمان است در بازی‌های مقدماتی نمی‌بینیم چه برسد به بازی‌های سخت تر. ما در ورزشگاه آزادی برابر  تیم ترکمنستان برنده شدیم و باید در بازی برگشت ریسک می‌کردیم. در دوران ما برای بازی دوستانه به ترکمنستان رفتیم و یک تساوی و یک باخت به دست آوردیم، اما برآیند استفاده از جوانان این شد که ۱۰ لژیونر ۲۵ سال پیش به تیم‌های مطرح دنیا انتقال یافتند و سومی آسیا را کسب کردیم. بازیکنی مثل مهدوی کیا به فوتبال معرفی شد که ۱۱ سال برای هامبورگ بازی کرد و جزو تیم منتخب قرن این باشگاه هم شد. داریوش یزدانی ۱۷ ساله را بازی دادیم.

مطمئن باشید چمن مصنوعی ترکمنستان استانداردهای لازم را کسب کرده است 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه چمن ورزشگاه عشق آباد هم در بازی ملی پوشان تاثیر گذار بود، گفت: به هر حال کیفیت چمن هم می‌تواند در روند بازی تاثیرگذار باشد، اما این موضوع برای هر ۲ تیم صدق می‌کند. بیش از  ۱۰۰۰ چمن مصنوعی در کشورمان داریم که این چمن‌ها از سوی شهرداری، مردم و باشگاه‌های خصوصی دایر شده است. مطمئن باشید چمن مصنوعی ترکمنستان استاندارد‌های لازم‌ ای اف سی را کسب کرده که اجازه برگزاری بازی را دادند. همچنین گواهینامه‌های بین المللی را گرفتند که‌ ای اف سی و فیفا اجازه دادند بازی‌های بین المللی در این چمن مصنوعی برگزار شود.

ما به دنبال بهانه نباشیم 

او افزود: ما دنبال بهانه نباشیم و این یک امر بدیهی و روشنی است که ما فاقد  برنامه و استراتژی هستیم. هیچ گونه پلنی را در این بازی ندیدم و بازیکنانی داشتیم که از چپ و راست می‌توانستند  توپ را ارسال می‌کنند، اما سانتی از جناحین در این بازی مشاهده نکردیم و فقط بازی مستقیم ارائه کردند. با این چشم انداز و امیدواری که ۸ تیم  از آسیا به مسابقات جام جهانی می‌روند. به نظرم صلاحیت فنی فدراسیون فوتبال زیر سوال است.

جلالی سابقه مربیگر ی در سطح اول ملی را نداشته است 

فریاد شیران بیان کرد: مجید جلالی به عنوان مسئول کمیته فنی انتخاب شده است. او  سابقه مربیگری در سطح اول ملی را نداشته است. کمیته فنی فوتبال باید از سرمربیان حال حاضر کشورمان که  بیش از ۲۰ نفر  هستند، تشکیل شود و آنها تجربه دارند. جلالی زمانی که پست می‌گیرد همه چیز که باید انجام بدهد یادش می‌رود. به هر صورت ما دلمان برای فوتبالمان می‌سوزد و از این لحاظ دچار خسران هستیم. انتظار داریم که وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال چشم انداز ۲۰ ساله برای ۳ د وره بعدی جام جهانی بخواهد و هر لحظه پیگیری کند که این‌ها اجرایی می‌شود یا نمی‌شود.  

کادر فنی شجاعت کافی برای استفاده از جوانان را ندارد 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه  استفاده از بازیکنان ۲۴ ساله در تیم ملی جوانگرایی محسوب می‌شود، گفت:  ما از جوانان ۱۷، ۱۸ ساله همانند فرهاد مجیدی، علی موسوی و مهدوی کیا در تیم ملی استفاده می‌کردیم. مایلی کهن با شجاعت لشگری از جوانان ۱۷، ۱۸ ساله به تیم ملی آورد و همین کار را مرحوم دهداری و حشمت مهاجرانی کردند. ما بازیکنان ۲۰، ۲۱ ساله جلوی تیم منچستر که قهرمان اروپا شده بود در سال ۵۶ بازی کردیم و خودم در آن بازی حضور داشتم و ما این‌ها را تجربه کردیم. کادر فنی تیم ملی  شجاعت کافی  برای استفاده از جوانان را ندارد. بازیکن ۲۴ ساله جوان حساب می‌شود، اما همین بازیکن تا بیاید تجربه به دست آورد ۳۰ ساله می‌شود. البته بازیکنی مثل مهدوی کیا ۳ دوره در جام جهانی شرکت کرد و ۱۱ سال در آلمان بازی کرد.

چشم انداز روشنی در تیم ملی فوتبال نمی بینم 

او افزود: تیم ملی فوتبال ما ۹۹ درصد به جام جهانی خواهد رفت، چون ۸ تیم از آسیا به این رقابت‌ها می‌روند، اما در زمان ما یک تیم به طور مستقیم و یک تیم هم به پلی آف می‌رفت که در مجموع ۲ تیم از آسیا به جام جهانی می‌رفتند. ما جام جهانی هم شرکت کنیم قطع به یقین بدانید که از مرحله گروهی هم بالا می‌آییم. از ۴۸ تیم حاضر در جهانی، ۱۲ تیم اوت می‌شوند و ۳۶ تیم می‌ماند و شانس صعود از مرحله گروهی هم در این مسابقات داریم و بیاییم از همین الان فکری به حال آینده فوتبالمان کنیم. بازیکن ۳۲ ساله که اکنون در تیم ملی بازی می‌کند ۳ سال دیگر ۳۵ ساله می‌شود و بازیکن ۲۴ ساله برای جام جهانی ۲۷ ساله خواهد شد. در مجموع من چشم انداز روشنی را نمی‌بینم چرا که سرمربی تیم ملی فاقد شجاعت، استراتژی و آینده نگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • فریاد شیران: سرمربی تیم ملی شجاعت استفاده از جوانان را ندارد
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش
  • برانکو، بزرگترین بازنده بین ما تو هستی!
  • یادداشت شدیداللحن روزنامه‌نگار چینی علیه برانکو!
  • اوسمار کی به ایران باز می‌گردد؟
  • قلعه‌نویی: آزمون بخاطر علاقه به مردم ترکمن به عشق‌آباد آمده
  • مایلی‌کهن: پیشرفت اقتصادی؟ چرا ما نمی‌بینیم
  • قلعه‌نویی: نتیجه بازی رفت‌مان با ترکمنستان به تاریخ پیوست