Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملکرد مراکز درمانی هلال‌احمر در مدینه از ۱۷ تیر ماه و ابتدای عملیات درمانی حج در مکه از ۲۱ تیر ماه تا پایان روز دوشنبه ۱۴ مردادماه، اظهار کرد: ۲۷۴ هزار و ۴۳۲ مورد انواع خدمات درمانی به زائران در مدینه و مکه ارائه شده که ۶۷۱ مورد آن دریافت خدمات بستری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛ تامین ۸۰ درصد دارو‌های حج ۹۸/ رایزنی‌ها برای از سرگیری حج عمره

وی گفت: بر این اساس مجموع خدمات ارائه شده اعم از بستری، پاراکلینیک، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال در بیمارستان هلال‌احمر در مکه از ۲۱ تیر تا پایان ۱۴ مرداد، ۲۲۶ هزار و ۹۲ مورد و در مراکز درمانی مدینه از ۱۷ تیر تا پایان ۱۴ مرداد، ۴۸ هزار و ۳۴۰ مورد بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به بستری ۳۵ زائر در بیمارستان هلال احمر و بستری ۱۶زائر در بیمارستان‌های سعودی، افزود: به علاوه در بیمارستان و مراکز درمانی مکه و مدینه در مجموع ۱۴۱ هزار و ۶۶۲ مورد ویزیت در مطب‌ها و مجموعه‌های درمانی، ۱۲ هزار و ۹۲۳ مورد ویزیت تخصصی، ۴هزار و ۱۳۶مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال و ۶۴ هزار و ۲۲۰ مورد خدمات پرستاری ارائه شده است.

او عنوان کرد: در این مدت در مراکز درمانی مکه و مدینه در مجموع ۳۴ هزار و ۳۶۵ مورد خدمات نسخ داروخانه‌ای به زائران ارائه شده است.

انتهای پیام/

۳۴ هزار و ۳۶۵ مورد خدمات نسخ داروخانه‌ای به زائران ارائه شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتقال ۵۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۸۴ نفر و امدادرسانی به ۱۳۳ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۱۶۷ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۲۲۵ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۰۲۳ تیم نوروز امسال فعال هستند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۵۷ هزار نفر از مسافرین، مشارکت ۲۶ هزار و ۲۷۹ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۱۸۰۰ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۶۰۲۱ نفر از جمله خدمات این حوزه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه به ۱۲۳۸۷ نفر، سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون در ۱۱ هزار و ۶۷۳ نفر و توزیع چهار هزار و ۱۱۶ بسته افطاری را از دیگر خدمات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۶۰۶ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

وی برگزاری ۱۸۲۹ مسابقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی ایستگاه‌های هلال احمر بیان کرد و گفت: در این مدت ۳۸۶۹ بسته فرهنگی و بیش از ۱۵ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور توزیع شده است.

کد خبر 6064416

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • هلال احمر ایلام به ۴۵ هزار نفر در طرح نوروزی خدمات ارائه داده است
  • بازدید استاندار تهران از ستادهای نوروزی خدمات سفر غرب این استان
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات درمانی به مددجویان هلال‌احمر مازندران