Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد محمدیان در نشست خبری روز چهارشنبه در شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم بنیاد علوی ایجاد تغیر نگرش در بین مردم نقاط محروم برای مشارکت و هم افزایی در طرح های عمرانی بنیاد علوی است.

وی افزود: برای تقویت باور و اعتماد مردم نسبت به برنامه های توسعه محور بنیاد علوی از شاخصه هایی چون شناسایی و استفاده از ظرفیت های شناخته شده و مغفول مناطق، توانمندسازی جوامع محلی، ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در طرح ها، ایجاد اشتغال پایدار روستایی، آموزش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می شود.

محمدیان یادآور شد: بنیاد علوی برای تحقق برنامه های خود نیازمند مشارکت عمیق مردم و مسئولان آن منطقه است که این هم افزایی ها منتج به رشد و شکوفایی پایدار مناطق محروم می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ملکشاهی یکی از مناطق ۱۲ گانه بنیاد علوی برای مباحث محرومیت زادیی، اشتغال و آموزش است، تاکید کرد: میزان مشارکت مردم این شهرستان با برنامه ها و پروژه های بنیاد علوی بسیار مطلوب و اشتیاق جوامع محلی برای مشارکت در طرح های بنیاد محسوس و اثر بخش است.

وی گفت: تاکنون ۵۴ وام اشتغال زایی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به افراد جویای کار این شهرستان پرداخت شده و ۶۵ نفر نیز از محل دریافت این تسهیلات به ایجاد اشتغال برای خود پرداخته اند.

محمدیان افزود: یکی از سیاست های بنیاد علوی در موضوع اشتغال پایدار نظارت و پایش مستمر و مداوم از طرح ها و افراد گیرنده تسهیلات است تا این وام ها در مسیر درست از پیش تعین شده هزینه شود.

وی ساخت کتابخانه در صورت تامین زمین، فعالیت های ورزشی، فرهنگی، نوسازی مساحد و مدارس به تعداد ۱۰ باب، خدمات پزشکی، آموزش در مباحث مختلف و ... را از دیگر برنامه های بنیاد علوی در شهرستان ملکشاهی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در طرح های توسعه محور و اشتغال پایدار شهرستان ملکشاهی تیم هایی از نخبگان دانشگاهی بهره گیری شده و در این راستا شرکت مشاروه شهری و جهاد دانشگاهی به عنوان ناظر و ایده پرداز و بازرس در طرح ها و پروژه های اشتغال زای شهرستان حضور و فغالیت مستمر دارند.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ملکشاهی بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم