Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» با حضور بیژن کامکار، فریدون شهبازیان، عماد توحیدی و سایر اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی امروز، 23 مردادماه کار خود را در سنندج آغاز کرد.

در ابتدای این جشنواره گروه دف‌نوازی تار و پود و دو نفر از هنرمندان کردستانی و آذربایجان شرقی به اجرای برنامه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین مرادی، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی دف؛ نوای رحمت در مراسم افتتاحیه نهمین دوره جشنواره اظهار کرد: ۲۴۲ اثر از آثار رسیده به این دوره از جشنواره در بخش تکنوازی مردان و بانوان داوری بوده که ۴۸ اثر به بخش نهایی راه پیدا کرده است، همچنین ۶۲ اثر نیز در بخش‌های مولودی‌خوانی و گروه‌نوازی به جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 20 گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی به بخش نهایی راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: دیروز شاهد برنامه آوای دوست در پارک استقلال سنندج بودیم که با اجرای این برنامه فرهنگی و زیبا پیام دوستی و عشق و صفای ملت ایران به تمام دنیا ارسال شد. در این برنامه ما شاهد بارش باران در فصل تابستان بودیم که جشنواره دف و باران رحمت هردو با هم تلفیق شدند.

مرادی با اشاره رشد کمی آثار ارسالی به این دوره از جشنواره بیان کرد: در مجموع 304 اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت ارسال شد که با سخت کوشی داوران مقدماتی ارزیابی و بررسی شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج موسیقی عرفانی و کشف، جذب، پرورش و حمایت استعدادهای جوان در حوزه دف‌نوازی عنوان کرد.

میلاد عرفانپور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری هم طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: موسیقی انقلاب اسلامی و آنچه حوزه هنری به‌دنبال آن است با حکمت و وحدانیت پیوند دارد و دف نیز یکی از جلوه‌های آن است.

در ادامه این مراسم گروه دف‌نوازی از سنندج به اجرای برنامه پرداختند و از داوران بخش مقدماتی اساتید خلیفه ماشاء‌الله صفوتی، وریا عارفی، وریا فرشیدی، مهدی ارشدی، مختار زندسلیمی، صبا صالحی تجلیل شد.

اجرای تکنوازان و گروه‌های شرکت‌کننده پس از آیین افتتاحیه شروع می شود و این اجراها در بعدازظهر امروز و صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

داوری این دوره از جشنواره را بیژن کامکار، فریدون شهبازیان، عماد توحیدی، سیدبهاءالدین حسینی و منصور مرادی برعهده دارند.

همچین نمایشگاه عکسی از دوره‌های گذشته نیز در بخش جنبی این جشنواره در گالری سوره پردیس سینما بهمن جهت بازدید حضار سنندج برپا شده است. در این دوره از جشنواره ۲۵۰ هنرمند از ۳۰ استان کشور حضور دارند، ضمن اینکه گروه‌هایی خارجی نیز در جشنواره شرکت می‌کنند.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» از ۲۲ تا ۲۴ مردادماه توسط حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره دف نوای رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران اپن با حضور بیش از یک هزار و ۸۰۰ شرکت کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور آغاز به‌کار کرد.

این رویداد، پرچمدار جریان‌سازی آموزش فناوری و جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه‌های هوش مصنوعی، رباتیک، بینایی ماشینی، مکاترونیک و یادگیری ماشین در کشور است و برنامه دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های این رویداد بین‌المللی برای تیم‌سازی حرفه‌ای در حوزه‌های فناورانه فوق و شناسایی، جذب و جهت‌دهی استعداد‌های جوان به سمت نیاز‌های حال و آینده کشور است.

به گزارش آنا، این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ، برگزار می‌شود. همچنین این مسابقات، به عنوان مرحله مقدماتی و کسب صلاحیت حضور در مسابقات بین المللی روبوکاپ ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران