Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:02:29 GMT

مرز خسروی از اول محرم بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۹۹۳

مرز خسروی از اول محرم بازگشایی می‌شود

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه ۲۳ مرداد در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه حضور یافت و با تقدیر از خدمات خبرنگاران ایرنا، روز خبرنگار را گرامی داشت.

او گفت: با وجود اینکه تصور می شود خبرنگاری، کار آسانی است اما در حقیقت کار بسیار سخت و مشکلی است طوری که خبرنگار ممکن است بارها مورد بی‌مهری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در در افغانستان گفت: این شهید یک شخصیت بزرگ و فرهنگی داشت و خانواده ایشان هم یک خانواده کاملا فرهنگی هستند و من آنها را به خوبی می شناسم.

او اظهار کرد: زمانی که در لرستان استاندار بودم چندین بار به خانواده شهید صارمی در بروجرد سرکشی کردم؛ در همان دوران ما یکی از پل‌های بزرگ لرستان را در روز خبرنگار افتتاح کردیم و نام آن را شهید صارمی گذاشتیم.

رسانه‌ها مطالبات استان را به گوش مرکزنشینان برسانند

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: انتظار ما از همه رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی این است که مطالبات جدی و اصلی استان را به گوش مرکزنشینان برسانند اما این اتفاق تاکنون به خوبی نیفتاده است.

به گفته او، اکنون یکی از مطالبات جدی مردم استان بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین است و اگر چه فرصت اندکی تا اربعین حسینی باقی مانده اما ضرورت دارد به گوش مسئولان کشور رسانده شود.

بازوند اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی در اقتصاد، توریسم سلامت، گردشگری و حوزه فرهنگ استان آثار مطلوب زیادی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: تا این لحظه و طبق وعده مسئولان ارشد قرار است مرز خسروی از اول محرم به صورت ویژه به روی زائران باز شود تا کاروان های عتبات عالیات امکان تردد داشته باشند.

حضور هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در دفتر ایرنا

مرز خسروی از اول محرم بازگشایی می‌شود

بازوند عنوان کرد: زیرساخت‌های استان کرمانشاه تا مرز خسروی و نیز زیرساخت های مرز خسروی تا نزدیک بغداد به صورت ویژه فراهم شده و مشکل خاصی ندارد.

او با اشاره به توسعه امکانات و تسهیل تردد از مرز خسروی گفت: تا سه چهار ماه پیش روزانه ۳۰۰ مسافر از این مرز تردد می کردند اما امروز علاوه بر کاروان ها، هزار تا ۱۵۰۰ نفر از خسروی در حال تردد هستند.

بازوند با اشاره به اینکه خبرهای امیدبخشی درباره بازگشایی خسروی وجود دارد، گفت: با این حال نمی‌توان به صورت قطعی از بازگشایی مرز خسروی سخن گفت زیرا برای بازگشایی قطعی مرز لازم است دولت عراق به صورت کتبی موافقت و آمادگی خود را به وزارت امور خارجه ما اعلام و آنها نیز به سازمان حج و زیارت ابلاغ کنند.

آنچنان که استاندار کرمانشاه بیان کرد: چنین نامه‌ای تاکنون صادر نشده است و طبعا اگر طی روزهای آینده این موافقت کتبی صادر نشود، مرز خسروی برای اربعین بازگشایی نمی شود.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین قدیمی ترین مرز رسمی ایران با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق، یک گذرگاهی بسیار مهم است که همواره مورد توجه زائران و مسافران ایرانی و عراقی بوده است.

بازوند همچنین به دیگر سوالات خبرنگاران ایرنا درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده، فرصت های سرمایه گذاری استان و طرح گردشگری ۲۰۲۰ پاسخ گفت که مشروح آن بزودی منتشر می شود.

استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی هم روز خبرنگار و هشتاد و پنجمین سال تاسیس این خبرگزاری را به او و همه خبرنگاران ایرنا تبریک گفت.

بازوند در ادامه در جریان تولیدات مختلف خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه و فعالیت های خبرنگاران آن قرار گرفت.

حضور هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در دفتر ایرنا

مدیران با ایرنا همکاری کنند

علی مولوی، رئیس مرکز ایرنا کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت شبانه روزی و پیگیری مستمر مهمترین مطالبات استان از سوی ایرنا، برای میزبانی از همه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان اعلام آمادگی کرد.

مولوی با اشاره به پاسخگویی استاندار و معاونان او به خبرگزاری ایرنا، از بازوند درخواست کرد که اهمیت ارتباط موثر با رسانه‌ها را به همه مدیران استان خاطرنشان کند.

در این بازدید صفرعلی زارعی رئیس دفتر استاندار و اصغر عظیمی مهر، مدیرکل روابط عمومی استانداری بازوند را همراهی کردند.

علی مولوی، رئیس مرکز ایرنا کرمانشاه خواستار پاسخگویی مدیران به رسانه ها شد

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند. به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مردادماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود