Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کتابخوانی سنتی قدیمی در آئین خانواده های ایرانیست که باید دوباره احیاء شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیده حمیده زرآبادی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد،  اظهار داشت: در گذشته بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با مسیرهای محدودی پیگیری می شد که بازی های کودکانه و کتابخوانی دو عنصر اصلی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بود اما امروز با تغییر سبک زندگی بحث اوقات فراغت و علاقمندی کودکان با تغییراتی همراه بوده است که در این بین فاصله ای بین کودکان و مسئله کتابخوانی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: احیاء دوباره کتابخوانی با ایجاد ارتباط و انگیزه بین کتاب و گروه های سنی مختلف امکان پذیر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های کتابخوانی میتواند انگیزه ای خوب و جذاب برای هدایت کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی باشد.

زرآبادی گفت: امروز خانواده های ایرانی از کتابهای اصیل و فرهنگ ایرانی فاصله گرفته اند و امروز خانواده ها باید به سمت آشتی دوباره با کتاب حرکت کنند تا هویت ایرانی و اسلامی در نسل آینده کشور نیز تزریق شود.

وی از برگزار کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین تقدیر کردو بیان کرد: اجرای چنین برنامه هایی قطعا به آینده روشن حوزه کتابخوانی در کشور منتهی خواهدشد.

27 هزار قزوینی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: این افتخار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین است که توانسته4 سال پیاپی در حوزه معرفی امام رضا(ع) قدم بگذارد و با برگزاری این جشنواره در استان قزوین زمینه ساز تبیین سیره اهل بیت(ع) باشند.

وی بیان کرد: اگر جشنواره کتابخوانی رضوی امروز به ایستگاه آخر رسیده است به مدد یاری و همراهی همه دوستان ماست که کمک کردند تا این جشنواره بتواند در استان قزوین معرفی و اجرایی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره با یک رویکرد معنوی و فرهنگی شکل گرفت و با هدف ترویج و تبلیغ سبک و مدل زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی سیره پاک ائمه معصومین و اهل بیت (ع) به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

40 هزار گیلانی امسال در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردندمراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه برگزار شدکهگیلویه و بویراحمد| نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پایان یافت

اسماعیلی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی به همت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزرا شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی امسال برای نهمین بار در کشور اتفاق افتاده است از چهار دوره گذشته برگزاری این جشنوراه به ادارات کل کتابخانه های عمومی سپرده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره دو سال قبل در استان قزوین تنها 8 هزار نفر شرکت کننده داشت که سال گذشته به  18 هزار نفر و امسال به  27 هزار و 227 نفر رسید که نشان از همراهی مردم و تلاش کتابداران و کتابخانه های عمومی استان قزوین برای توسعه این جشنواره بزرگ فرهنگی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال جشنواره کتابخوانی رضوی 103 نفر برگزیده استانی و 3 نفر برگزیده کشوری از استان قزوین داشت که افتخاری است برای نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین.

وی تصریح کرد: در مجموع در کشور 1 میلیون و 464 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که رشد قابل توجهی در تعداد شرکت کنندگان داشته است.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بیدخوری اظهار کرد: این استان که مفتخر به وجود بارگاه منور رضوی است و همه ساله به‌ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران حضرت علی ابن موسی الرضاست، دارای ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان است که در نوروز امسال با رعایت شأن و شئونات ماه مبارک رمضان مشغول ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به‌ویژه افطار به گردشگران و زائران هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: فلسفه وجودی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی مناطق مختلف و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی در شأن به علاقمندان و گردشگران است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود ۴۵۰۰ نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

بیدخوری اظهار کرد: با نظارت مستمر و در راستای رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تلاش هستیم تا تجربه اقامتی ایمن و همراه با سلامتی را با کمک مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران است که خاطره سفر را برای آنها شیرین می‌کند.

وی با بیان این‌که این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم‌های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: گردشگران و زائران ورودی به خراسان رضوی می‌توانند در مسیر تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت مضجع امام رضا (ع) اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان را برای ادامه سفر خود انتخاب کنند.

بیدخوری افزود: طی سال ۱۴۰۲ چهار اقامتگاه سنتی با ظرفیت اقامتی ۷۵ نفر در سطح شهر مشهد (محدوده اطراف حرم) برای کمک به میزبانی شایسته از زائران مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون این اقامتگاه‌ها به زائران و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 6064309

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • جزئیات مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم امام‌رضا(ع)
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود