Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره حضور روحانی در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان اینکه چیزی در مورد محدودیت‌ها نشنیده است، گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد حضور می‌یابد.
«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: آنچه که مربوط به آقای ظریف است امیدوارم به گونه ای باشد که ایشان در جلسه سازمان ملل حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزو حقوق کشورها به ویژه وزیر امور خارجه است که بتواند در جلسات مهم سازمان ملل شرکت کند.
وی درباره این که آیا مذاکراتی با سازمان ملل برای برداشتن تحریم آقای ظریف شده است گفت:  نماینده ایران در سازمان ملل نامه اعتراضی جدی به دبیرکل سازمان ملل نوشته‌اند و از او خواسته است که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره تنش‌های ایجاد شده بین هند و پاکستان و شرایط مردم کشمیر اظهار داشت: موضع ما درباره همه مسلمانان این بوده که باید تلاش کنیم حقوق مسلمانان در جایی که زندگی می‌کنند باید حفظ شود.
وی افزود: موضوع کشمیر موضوعی اختلافی بین هند و پاکستان است و ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم و همواره توصیه کردیم این دو کشور خویشتنداری کنند، خصوصا برخورد هند با مسلمانان کشمیر مبتنی بر احترام و تامین حقوقشان باشد و امیدواریم تنش میان این کشورها به سرعت کاهش یابد.
از یک ماه گذشته مذاکرات با اروپا جدی‌تر شده است
واعظی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و اروپا گفت: از یک ماه گذشته مذاکرات با اروپا جدی‌تری شده است، در جلسه ای که کمیسیون مشترک برگزار کرده دکتر عراقچی حضور یافت و همچنین قرار است جلسه ای در آینده برگزار شود.
وی اظهار داشت: در کنار این مذاکرات کشورهای مختلف از جمله کشور فرانسه که تلاشهای بیشتری در این زمینه دارد، با ما صحبت کردند برای این که بتوانیم به چارچوبی برسیم. مذاکرات ما با ایشان تداوم دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه از منافع مردم و کشور در برجام تعریف شده را محقق کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اجرایی شدن گام سوم گفت: تا گام سوم بیش از یک ماه وقت داریم، کل مرحله دو ماهه است، اگر روزهای آخر مذاکرات به جمع بندی نرسد قطعا این گام را برخواهیم داشت در این تردیدی نیست.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند؟ آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول رئیس جمهوری هم می‌شود، گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند. من در مورد محدودیت‌ها اصلا چیزی نشنیده‌ام.واعظی همچنین درباره این که برخی  می‌خواهند اینطور القا کننده وزارت امور خارجه مسئول پیگیری حادثه منا بوده و مقصر کوتاهی‌ها است، توضیح داد: هر مذاکره‌ای که از سوی ایران با دنیا انجام می‌شود را وزارت امور خارجه انجام نمی‌دهد، مذاکرات زیادی در حوزه های مختلف در حال انجام است. برای مثال روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در سوچی روسیه در اجلاس سه جانبه حمل و نقل ایران و جمهوری آذربایجان و روسیه حضور داشت و درباره تکمیل کریدور شمال - جنوب با همتایان خود مذاکره کرد، آیا باید وزیر امور خارجه آنجا حاضر می‌شد و مذاکره می‌کرد؟رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه هر کدام از وزارتخانه ها انواع و اقسام فعالیت‌ها و مذاکرات بین المللی را انجام می دهند افزود: سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران هرکدام ماموریتی دارند که در حوزه کلان با مسئول ذیربط خود هماهنگ می‌کنند، اینکه چه کسی باید مذکرات را انجام دهد، مسئول مربوطه انجام داده و بیان هم کرده اند که در همه مذاکرات مسئله منا را پیگیری کرده‌اند .واعظی تصریح کرد: امروز نیز درباره آنچه که در یکی از شبکه های رسانه ملی که همیشه هم بر ضد دولت برنامه تولید و پخش می کند، موضوعی به این شکل درباره حادثه منا بیان می شود، در دولت مواردی مطرح شد. آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نیز از این موضوع ابراز ناراحتی کرد و قرار شد به آن شبکه تذکر بدهند.
آقای ظریف پرونده روشنی دارد
وی گفت:  یک گروه که با هر بخشی از دولت که موفقیت های چشمگیری دارد همواره مخالفت می‌کند. آقای دکتر ظریف پرونده روشنی دارد و در ۶ سال گذشته خوب کار کرده و توفیق داشته است؛ برجام و توسعه روابط با همسایگان و اروپا از توفیقات مهم وزیر امور خارجه است.واعظی درباره هجمه و تبلیغات منفی برضد وزیر امور خارجه گفت: در شرایطی که  آمریکا این همه هجمه و فشار وارد می کند، شاهد هستیم که روابط ایران با بقیه کشورها به خوبی دارد صادرات کالا انجام می شود و به پیش می رود. کسانی که مخالف دولت هستند و دولت تدبیر و امید را برای اهداف سیاسی خود برای انتخابات مجلس در پایان سال و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ دولت را می زنند طبیعی است که باید وزیران شاخص دولت را بزنند و ظریف چون یکی از وزیران شاخص دولت است به او حمله می‌کنند.
برچسب ها: محمود واعظی ، اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمود واعظی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم

رئیس‌جمهور با اعلام شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، گفت: جمهوری اسلامی از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچ کدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و افزود: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس
  • بعد از حذف از لیگ اروپا: صحبت‌های رختکن لیورپول لو رفت
  • مهدی تاج: VAR را از چین می‌آوریم؛ لیگ برتر پیر است
  • VAR چینی وارد فوتبال ایران می‌شود