Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:59:53 GMT

اعتراض دانشجویان کشمیر به دولت هند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۱۲

اعتراض دانشجویان کشمیر به دولت هند

به گزارش ایکنا از هند؛ عید قربان به مدت سه روز در هند برگزار می‌شود، در همین راستا دولت دهلی‌نو از دانشجویان کشمیری برای ضیافت نهار عید دعوت به عمل آورده بود که آنان ضمن مخالفت شدید، حضور در این مهمانی را نپذیرفتند و آن را مانند پاشیدن نمک روی زخم توصیف کردند.

دولت هند به مناسبت عید قربان،‌ ضیافت نهاری را در دانشگاه علیگر تدارک دیده بود که دانشجویان کشمیری مشغول به تحصیل در این دانشگاه آن را رد کردند و اعتراضات دانشجویی سبب لغو این ضیافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا دعوت‌نامه‌هایی برای دانشجویان کشمیری که در ایام عید قربان نمی‌توانند در منازل‌شان حضور یابند فرستاده شده بود که این دعوت در بیشتر مناطق همراه با اعتراض دانشجویان کشمیری روبرو شد.

پس از لغو قطعنامه 370 از جامو و کشمیر، سرویس‌های اینترنتی و ارتباطات تلفنی، منع رفت و آمد در جامو و کشمیر را وضع کردند و به همین دلیل خدمات اینترنت و ارتباطات تلفنی کاملاً قطع شده است.

در همین راستا دانشجویان کشمیری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های علیگر، جواهر لعل نهرو، دانشگاه ملی اسلامی و دانشگاه‌های شهرهای دیگر هند نتوانستند در ایام عید قربان به منازل خود بروند. این دانشجویان لغو ماده 370 برای جامو و کشمیر از سوی دولت مرکزی را از همان ابتدا محکوم کردند و این تصمیم را به نفع مردم این ایالت نمی‌دانند،‌ به طوری که حقوق آنها تأمین نخواهد شد.

پس از لغو قطعنامه 370 از جامو و کشمیر، دانشجویان کشمیری که در دانشگاه علیگر هند مشغول به تحصیل هستند، پس از  برگزاری نماز عید قربان، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن هند کشمیر دانشگاه علیگر اعتراض ضیافت نهار اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، مهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می توانند از این وام بهره‌مند شوند.

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

کد خبر 6084115

دیگر خبرها

  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در ایلام