Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد برنامه توسط ۵۷۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان ثبت و به اجرا درمی‌آید.

جلال قلعه شاخانی افزود: یک هزار و ۷۱۰ فعالیت فرهنگی و هنری در ۱۵۱ کانون مساجد شهرستان سنندج، یک هزار و ۳۸۹ فعالیت در ۷۴ کانون شهرستان دهگلان و یک هزار و ۱۰۴ فعالیت در ۵۶ کانون شهرستان سروآباد در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  ۶۳۷ فعالیت در ۴۹  کانون شهرستان بیجار، ۳۶۵ فعالیت در ۸۷ کانون شهرستان قروه،  ۳۵۲ فعالیت در ۳۴ کانون شهرستان کامیاران، ۳۲۸ فعالیت در ۴۷ کانون شهرستان مریوان، ۱۹۹ فعالیت در ۲۸ کانون سروآباد، ۱۵۹ فعالیت در ۱۹ کانون شهرستان بانه و ۵۹ فعالیت در ۲۶ کانون شهرستان سقز ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: هر سال طرح آسمانی‌ها در ایام تابستان به منظور جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، فراهم کردن زمینه ارتقای سطح بینش و آگاهی دینی و مذهبی جامعه هدف با بهره گیری از ابزار فرهنگی هنری و غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروزه به یکی از پایگاه‌های مورد اعتماد خانواده‌ها تبدیل شده است، گفت: به همین دلیل در بسیاری از نقاط سطح شهر و روستاها والدین فرزندان خود را برای گذراندن ایام تعطیلات در کلاس‌های کانون مساجد ثبت نام می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: فعالیت کانون‌های مساجد استان در بخش‌های هنری، مهارتی، اردویی، قرآنی، ورزشی و آسیب‌های اجتماعی است.

قلعه‌شاخانی افزود: اردوی یک روزه اعضای کانون های مساجد شهرستان کامیاران به استان قم و اردوی اعضای کانون توحید شهرستان سنندج به مقصد استان‌های مشهد و قم از جمله برنامه‌های اردوی کانون‌های مساجد استان در تابستان امسال است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت کردستان کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیئت دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.

وی به میدان‌داری گروه‌های مردمی در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از گروه‌هایی که از دستگاه‌های حاکمیتی مجوز دارند می‌توانند در این زمینه شریک آموزش و پرورش باشند.

خانی افزود: تلاش برای نمایاندن چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب، هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوقات فراغت ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۱ کارویژه برای امسال تعریف شده است، گفت: غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌اند.

خانی گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

ثبت‌نام اوقات فراغت در نورینو انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از ظرفیت‌های اولیای دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود.

به گفته خانی، اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷*۷، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان