Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@09:36:00 GMT

تحویل هواپیماهای بوئینگ ۳۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۸۳

تحویل هواپیماهای بوئینگ ۳۸ درصد کاهش یافت

تین‌نیوز | 

شرکت بوئینگ ۳۸ درصد هواپیمای کمتری در هفت ماه اول ۲۰۱۹ نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ 38% هواپیمای کمتری در هفت ماه اول 2019 نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد. زمین گیر شدن و تردیدها در مورد آینده جت های مکس 737 به عملکرد این شرکت آسیب زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این هواپیما پرفروش‌ترین جت بوئینگ بود.

 

 بوئینگ در هفت ماه اول سال جاری میلادی 258 هواپیما تحویل داده که نسبت 417 هواپیمای سال گذشته کمتر است. ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ در همین دوره زمانی 458 هواپیما فروخته است.

 این ارقام بوئینگ را در خطر از دست دادن عنوان خود به عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا قرار می دهد. بوئینگ 7 سال پیاپی این عنوان را حفظ کرده است.

جت مکس 737 پس از دو سقوط مرگبار که باعث کشته شدن سیصد نفر شد زمین گیر شده است و بوئینگ همچنان زمان بازگشت این جت را به خطوط هوایی به تعویق می‌اندازد.

 ماه گذشته این شرکت اعلام کرد اگر ناظران در سراسر دنیا مجوز پرواز مجدد این جت را صادر نکنند ،تولید آن را متوقف می کند. مشکل جدیدی که در ماه ژوئن برای هواپیمای مکس به وجود آمد ، بازگشت آن را به سرویس هوایی تا پایان سپتامبر به تعویق انداخت و برنامه‌های پرواز اپراتورهای خطوط هوایی را مختل کرد. این اپراتور ها تقاضای خسارت از بوئینگ کرده اند.

خط هوایی سوث وست، بزرگترین مشتری مکس، این جت را تا اوایل ژانویه از برنامه خود خارج کرده است.

 این هواپیما ساز آمریکایی در تحویل جت های پهن بدنه خود از ایرباس جلوتر است.  بوئینگ در هفت ماه اول سال 2019،  24 و 90 جت دریم لاینر 777و 787 تحویل داده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 ایرباس 60 هواپیما از مدل پهن بدنه A350 تحویل داده که از 46 هواپیمای سال گذشته بیشتر است. تحویل هواپیماهای پهن بدنه A330  ایرباس تا ماه جولای، 24 فروند بوده است.

 هر دوی این هواپیماسازی ها در تحویل جامبو جت های چهار موتوره خود در سالهای اخیر کاهش داشته اند چون خطوط هوایی جت های مسافربری دو موتوره با مصرف سوخت پایین تر را ترجیح می دهند. 

سفارش خالص بوئینگ پس از لغو برخی از آنها تا حالا منفی 88 بوده که عقب تر از 79 سفارش هواپیمای ایرباس است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هواپیما شرکت بوئینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه