Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت امنیت صنعتی دراگوس اخیرا درباره گروه هکری هگزان که شرکت‌های نفت و گاز و مخابرات در سراسر آفریقا وخاورمیانه را هدف می‌گیرد، هشدار داده است. دراگوس مشاهده کرده این گروه که یک سال پیش رصد شده بود، در ماه‌های اخیر فعالیتش را افزایش داده است. این شرکت امنیتی مشاهده کرده که گروه هگزان شرکت‌های مخابرات و گوشی‌های آنها را به‌عنوان راهی برای دسترسی به شبکه شرکت‌های نفت و گاز هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراگوس اعلام کرده که نمی‌تواند اطلاعات حساس را برملا کند؛ اما هگزان دستگاه‌ها، میان افزارها یا شبکه‌های مخابراتی را هدف گرفته و آلوده می‌کند که می‌تواند برای رخنه به شبکه شرکت مورد نظرشان مورد استفاده قرار بگیرد.این شرکت امنیتی تا حدودی اطمینان دارد که‌ این گروه هکری هنوز نتوانسته شبکه‌های کنترل صنعتی را مختل کند؛ اما ممکن است از نفوذ به شبکه‌های مخابراتی به‌عنوان اهرمی برای عملی کردن نیات خود بهره ببرد.بر اساس این گزارش، دراگوس اعلام کرد انتظار می‌رود گروه هگزان هدف گرفتن شرکت‌هاینفت و گاز در خاورمیانه را افزایش دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ انتظاری افزود: به منظور اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای اردیبهشت مقدار سوخت اختصاص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

انتظاری بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع هم به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند