Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت گفت: بازگشت حجاج ایرانی به کشور از ۱۶ ذی الحجه – ۲۶ مرداد – طبق روال و برنامه‌ای که از عربستان گرفته ایم، شروع خواهد شد.

وی افزود: یک پرواز نیز برای روز جمعه ۲۵ مرداد درخواست کرده ایم تا برخی کسانی که بیمار هستند و مشکلات جسمی دارند، سریعتر به کشور برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛ ارائه ۲۷۴ هزار و ۴۳۲ مورد انواع خدمات درمانی به زائران حج در عربستان

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همچنین در مذاکره با وزیر حج و عمره عربستان درخواست کرده ایم با استفاده از سه فروند هواپیمایی که قرارداد لیزینگ اگریمنت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) دارند، موافقت کنند.

وی گفت: در صورت موافقت عربستان، سه هواپیما به ظرفیت ۱۰ فروند هواپیمایی که کار انتقال حجاج ایرانی را انجام خواهند داد، افزوده خواهد شد و روند بازگشت آن‌ها به وطن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

طبق برنامه کنونی، بازگشت حجاج ایرانی تا ۱۷ شهریور به طول خواهد انجامید.

رشیدیان یادآور شد: با توجه به خستگی و کسالت‌هایی که در مدت اقامت و برگزاری مناسک بر حجاج مستولی می‌شود، هر چه زودتر به خانه و کاشانه خود بازگردند بهتر است.

رییس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد در جلسه‌ای که ظرف دو روز آینده با وزیر حج و عمره عربستان خواهد داشت، نتایج این درخواست روشن شود.

انتهای پیام/

بازگشت حجاج ایرانی تا ۱۷ شهریور به طول خواهد انجامید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج 98 حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد

عربستان در خصوص اعلام منطقه «الیاسات» به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی توسط ابوظبی، به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، ریاض در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل، ابوظبی را به تجاوز به مرزهای عربستان متهم کرد زیرا امارات در سال ۲۰۱۹، منطقه «الیاسات» را منطقه دریایی حفاظت شده اعلام کرد.

به نقل از عربی۲۱، عربستان در این شکواییه با اعلام مخالفت خود، تاکید کرده است که اقدام ابوظبی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ اثر حقوقی برای آن قائل نیست و مطابق با توافق عقد شده بین دو طرف در سال ۱۹۷۴ که طبق قوانین بین‌المللی برای دو کشور الزام‌آور است، به تمام حقوق و منافع خود پایبند است.

در این شکایت‌نامه ذکر شده است عربستان اقدامات انجام شده یا پیامدهای آن توسط دولت امارات را در منطقه «الیاسات» واقع در روبروی سواحل عربستان، به رسمیت نمی‌شناسد.

از سوی دیگر، امارات خواستار تکمیل اجرای ماده پنج توافقنامه تعیین مرزهای زمینی و دریایی بین دو کشور در سال ۱۹۷۴ است.

خبرگزاری رسمی امارات «وام»، پیش از این گزارش کرده بود که الیاسات با فرمان امیری در سال ۲۰۰۵ و به ‌دستور «خلیفه بن زاید آل نهیان»، رئیس فقید امارات تاسیس شد.

منطقه الیاسات علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، به دلیل اهمیت زیست محیطی آن متمایز است، زیرا زیستگاه‌های حساسی از صخره‌های مرجانی، جلبک‌های دریایی و سواحل شنی را داراست. عربستان وابستگی این منطقه به امارات را به رسمیت نمی‌شناسد و سال‌هاست بر سر آن مناقشه مرزی وجود دارد و آن را منطقه‌ای با حاکمیت مشترک می‌داند.

در واقع، مناقشه بر سر مرزهای بین عربستان سعودی و امارات که هر از گاهی آشکار می‌شود، به ثروت نفتی در منطقه الیاسات مربوط می‌شود. منشأ اختلاف به واحه مرزی «البریمی» برمی‌گردد که در زمان اشغال انگلیس، بین عمان و ابوظبی تقسیم شد، در حالی که عربستان روی آن ادعا دارد.

در سال ۱۹۷۴، امارات و عربستان قرارداد جده را امضا کردند که بر اساس آن عربستان، امارات را به‌عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و در ازای آن، مجموعه‌ای از زمین‌های نفت‌خیز را در مرز بین دو کشور به دست آورد. عربستان در ازای واگذاری بخشی از واحه البریمی که خواستار آن بود، یک ساحل به طول ۵۰ کیلومتر که قطر را از امارات جدا می‌کند، جزیره «الحویصات» و میدان «شیبة» که بخشی از آن تا امارات امتداد دارد، به دست آورد.

ابوظبی سپس تلاش کرد تا آن اراضی را پس بگیرد، اما ریاض کاملا آن را رد کرد. حتی در سال ۱۹۹۹، امارات با حمایت عمان، کنفرانس وزیران خارجه و نفت شورای همکاری خلیج فارس در عربستان را در اعتراض به عدم تقسیم درآمدهای حاصل از میدان نفتی شیبة تحریم کرد.

بحران زمانی به اوج خود رسید که ریاض در سال ۲۰۰۹ از ورود اماراتی‌ها به عربستان جلوگیری کرد زیرا نقشه‌هایی داشت که نشان می‌داد سرزمین‌های عربستان بخشی از امارات است. در سال ۲۰۲۰، «سلطان بن خلیفه»، رئیس امارات با انتشار نقشه‌ای در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد چرا که این نقشه نشان می‌داد منطقه «خور العدید» که تحت کنترل عربستان است، متعلق به امارات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند