Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به اردکان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا تابش» در جریان بازدید از قطعه سوم خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان گفت: تامین منابع آب پایدار برای استان یزد از اولویت‌های همه مدیران و دلسوزان در استان است.

وی افزود: استان یزد جایگاه ممتازی در تاریخ و فرهنگ این سرزمین و تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد که به همین میزان نیز باید تصمیم‌گیران کلان کشور نگاه ویژه‌ای به مشکلات این منطقه خصوصاً تامین آب داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس به گل‌گهر، مس سرچشمه و چادرملو اردکان با طول لوله‌گذاری ۹۷۰ کیلومتر، در فاز اول می‌تواند ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب خلیج فارس را به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد انتقال دهد.

تابش ادامه داد: این طرح تجربه جدیدی در کارهای مهندسی و زیربنایی کشور است و می‌تواند این اقدام مهم در طرح‌های دیگر انتقال آب استان نیز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین با ورود آب به شهرستان  و صنایع، فشار بر روی منابع داخلی آب نیز کاهش می یابد و به گفته مدیران طرح، پیش‌بینی شده در صورت ضرورت، امکان تامین آب شرب مردم نیز فراهم آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: برای این طرح بزرگ بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم با کمک دولت و سه شرکت بزرگ گل‌گهر، مس سرچشمه و چادرملو، امسال آب به کرمان برسد و اوایل سال آینده نیز در اردکان شاهد بهره برداری از آن باشیم.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که نماینده مردم اردکان، معاون عمرانی استاندار و فرماندار اردکان حضور داشتند، مدیر طرح قطعه سوم انتقال آب از برنامه‌ها و میزان پیشرفت آن توضیحاتی را ارائه داد.

غفوری با بیان این که تا پایان سال جاری کار لوله گذاری اردکان به اتمام خواهد رسید، گفت: طی سه ماه آینده اولین آب شیرین‌کن وارد مدار خواهد شد و کار انتقال آب به سیرجان بعنوان قطعه اول در سالجاری آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال آینده آب به مجتمع چادرملوی اردکان خواهد رسید و پیش‌بینی شده در مواقع ضروری آب شرب مردم واقع شده در این طرح نیز تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خليج فارس اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید از خط انتقال آب مجتمع صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان اظهار داشت: بیش از ۵۷ درصد خط انتقال آب لوله گذاری شده و در مجموع با توجه به خرید لوله و سایر تجهیزات مورد نیاز این خط شاهد پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب به شهرستان اردکان هستیم.

معاون استاندار در ادامه افزود: خط انتقال آب به طول ۳۳ کیلومتر اجرا و برای احداث آن بیش از ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس ابوالحسینی گفت: امیدواریم بزودی این خط انتقال آب که می تواند بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب را به شهرستان اردکان منتقل کند، به اتمام برسد و ما شاهد آبرسانی به این شهرستان از مسیر خط انتقال آب باشیم.

این بازدید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، فرماندار شهرستان اردکان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیران حوزه انرژی و خطوط انتقال آب شرکت صنعتی، معدنی چادرملو و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان برگزار گردید.

 

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • نمایی رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)