Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:48:53 GMT

جنگل‌کاری و احیای جنگل‌ها رویکرد منابع طبیعی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۸۹۳

جنگل‌کاری و احیای جنگل‌ها رویکرد منابع طبیعی است

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو ظهر چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از نهالستان کوشکن با بیان اینکه این نهالستان قرار است در آینده نزدیک به مرکز تولید ارس شمال‌غرب کشور تبدیل شود، افزود: یکی از انتظارات از جامعه خبرنگاران این است که در راستای فرهنگ‌سازی برای حفظ آب، خاک و منابع‌طبیعی گام‌های قابل قبولی بردارند تا نسل آینده بتواند از این مواهب استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با یادآوری اینکه امروز چالش‌های زیادی از جمله سیل، ریزگردها، فرسایش خاک آینده کشور را تهدید می‌کند که در این زمینه باید حساسیت‌ها را در جامعه بالا برد، تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم در این خصوص در جامعه حساسیت ایجاد کنیم، بی‌تردید نخواهیم توانست به اهدافی که در این راستا ترسیم کرده‌ایم، دست یابیم و همین مسئله می‌تواند نسل آینده را دچار خسران کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که منابع‌طبیعی مقوله‌ای است که به همه آحاد جامعه تعلق داشته و همه باید در این زمینه و حفظ آن احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: اگر در زمینه استفاده از منابع‌طبیعی کوتاهی‌هایی در برهه کنونی صورت گیرد، بی‌تردید نسل آینده با تهدیدهایی مواجه خواهد بود و این به منزله آن است که توسعه‌ای نیز در جامعه رخ نخواهد داد چرا که توسعه در گرو حفظ منابع‌طبیعی و مسائل زیست‌محیطی است.

آقاجانلو در ادامه از ترویج فرهنگ درخت‌کاری و نیز افزایش سرانه سبز به‌عنوان مهم‌ترین اهداف تعیین شده در راستای راه‌اندازی نهالستان یاد کرد و گفت: خوشبختانه نهالستان کوشکن را باید یکی از نهالستان‌های نمونه کشور قلمداد کرد که دارای ۴۹ هکتار وسعت بوده و در ۲۷ قطعه احداث شده است و سالانه در حدود یک میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن تولید می‌شود.

وی همچنین با یادآوری اینکه در این نهالستان قرار است ارس تولید و به عنوان پایلوت در شمال‌غرب کشور مطرح شود، ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد ارس اظهارنظر کنیم باید بگوییم که یکی از گونه‌های غالب جنگل‌های استان به‌ویژه در منطقه طارم است که تکثیر و تولید آن بسیار سخت و طولانی مدت است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف راه‌ندازی نهالستان کوشکن، تولید صنوبر است، گفت: پارسال ۱۰۰ هزار اصله و امسال نیز مقرر شده است به همین میزان صنور به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد.

کد خبر 4692630

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی مراتع روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف ایلام بیرجند آتش سوزی خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه