Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا نقی زاده ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: با عنایت به تلاش جهاد دانشگاهی استان در  راه اندازی پارک علم وفناوری و فراهم نمودن زمینه برای تعدادی از فعالیتهای اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی  و همچنین راه اندازی کلینیک ویژه افراد دیابتی گام های موثری در تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی صرفا به عنوان یک نهاد آموزشی مطرح شده و نیاز است که کاربردی شده و در عرصه تولید حرکت کند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی براساس رسالت تعریف شده خود و با تاکید برظرفیت و توانایی های دانشگاهیان توانسته است به عنوان یک واحد و بنگاه اقتصادی عمل نموده و از طریق ثروت آفرینی با به عمل رساندن ایده ها بصورت مستقل و بدون اتکا به منابع و بودجه های دولتی عمل نماید که می توان اثرات آن را در مرکز رشد جهاد دانشگاهی مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور نباید صرفا مزیت های استانی برای اقدامات پژوهشی ،آموزشی و ابتکارات مورد توجه قرار گیرد و باید تحقیقات و نوآوری ها در سطح ملی،منطقه ای و حتی جهانی انجام شود و این رسالت را جهاد دانشگاهی به نحو احسن انجام داده و  ابتکاراتی که بخصوص در سال داشته است نشان گر این امراست.

نقی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران و پژوهشگران جهاد دانشگاهی وحمایت ایشان از این مجموعه  اظهار کرد: حمایت های انجام شده از مجموعه جهاد دانشگاهی براساس اقدامات این مجموعه  است و این امر موجبات دلگرمی ،امید به آینده روشن را برای مسئولان این نهاد فراهم و موجبات دوام و تلاش بیشتر رافراهم می کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه جهاد دانشگاهی می تواند با پرورش جوانان با استعداد در رشته های  مختلف زیرساختی کشور نقش بسزایی را ایفا کند یادآورشد: گام دوم انقلاب براساس توسعه علم و دانش و به خصوص اقتصاد مقاومتی تدوین شده و توسعه هرچه بیشتر امور پژوهشی و فناوری در این مجموعه و تبدیل آن به ثروت می تواند نقش اساسی در این خصوص ایفا نماید.

نقی زاده گفت: متاسفانه عملکرد موفق جهاد دانشگاهی بصورت کامل برای عموم مردم تبیین نشده و عموما با فعالیت های انجام یافته آشنایی ندارند بنابراین لازم است در این خصوص تلاش بیشتر انجام شود وهمچنین  مسئولین این انتظار را دارند که با توجه به شالوده و اساس جهاد دانشگاهی هر روز شاهد اختراعات و ابتکارات نوین این مجموعه باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی اضافه کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته