Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا دهقان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات خط لوله پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک اظهار داشت: طرح گوره به جاسک یکی از مهمترین پروژه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه در این طرح نفتی 5000 نفر به طور رسمی مشغول به کار هستند، افزود: در طرح خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک یک خط 42 اینچ 1000 کیلومتری نفت خام را از گوره به جاسک انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان افزود: ورودی این خط نفت غرب کارون در میادین مشترک است و قرار است نفت را از بندر جاسک و از طریق نفتکش‌های VLCC صادر کند.

وی تصریح کرد: برای ساخت لوله‌های مورد نیاز این پروژه با سه سازنده ایرانی مذاکره شده که با راه‌اندازی این خطوط، 20 میلیون بشکه نفت از گوره به جاسک منتقل می‌شود. در فاز اول 10 میلیون بشکه قابل انتقال است که تماماً توسط پیمانکاران داخلی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه حسن این پروژه این است که سواحل مکران توسعه پیدا خواهد کرد، افزود: با راه‌اندازی این پروژه، یک پایانه مهم شکل خواهد گرفت و علاوه بر آن ایجاد اشتغال و رونق منطقه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تمامی خطوط لوله در ایران ساخته خواهد شد، گفت: با اجرای این پروژه، 2000 نفر در کارخانه لوله‌سازی اهواز مشغول به کار خواهند بود که در ماه 20 هزار تن تولید خواهند داشت. در فولاد اکسین نیز 1200 نفر مشغول به کار خواهند شد و به این ترتیب افزایش چشمگیری را در تولید ورق ترش در اکسین خواهیم داشت.

وی یادآور شد: میزان تولید ورق‌های ترش در سال جاری به 200 هزار تن خواهد رسید که نقطه عطفی در کشور خواهد بود و در کنار آن باعث ارتقای فناوری می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در این زنجیره از فولاد مبارکه، فولاد اهواز و اکسین استفاده کرده و از تولیدات آنها در راه‌اندازی این پروژه استفاده می‌کنیم.

دهقان درباره آخرین وضعیت توسعه لایه نفتی پارس جنوبی اظهار داشت: 10 ماه قبل با دو شرکت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که یکی از آنها نتیجه مطالعات خود را ارائه داد که مطلوب بود و کمیته مخازن نیز آن را تایید کرد. ما باید با هر دو شرکت مذاکره کنیم که چطور لایه نفتی عملیاتی شود. پیش از این شرکت مرسک در این پروژه کار می‌کرد که اردیبهشت ماه سال گذشته کنار رفت.

وی در ادامه در خصوص فاز 11 پارس جنوبی نیز گفت: همچنان در حال مذاکره با شرکت CNPC چین هستیم اما هنوز تفاوتی در روند تسریع مذاکرات حاصل نشده است. در هر حال تصور بر این است که تا پاییز سال جاری خبرهای خوبی در خصوص توسعه فاز 11 داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تداوم مذاکرات با شرکت‌های هندی برای توسعه فرزاد B گفت: مذاکرات با هندی‌ها ادامه دارد و تصور بر این است که در سال جاری برای توسعه این پروژه نیز به نتایج خوبی برسیم و چنانچه به نتیجه دلخواه نرسیم توسعه این میدان با شرکت‌های ایرانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دهقان درباره پروژه فشارافزایی در پارس جنوبی گفت: طی دو سال گذشته مطالعاتی توسط یک شرکت اروپایی انجام شده که همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی قبلی ما این بود که در سال 2022 در پارس جنوبی نیاز به سکوهای فشارافزا داشته باشیم که توتال نیز در همین راستا قرار بود با ما همکاری داشته باشد.

وی یادآور شد: ما همچنان در این پروژه فرصت آغاز به کار اجرایی در زمینه احداث سکوهای افزایش فشار را خواهیم داشت و احتمالا تا پایان سال جاری و یا سال آینده یک فاز پارس جنوبی به این سکوها (افزایش فشار) مجهز خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پارس جنوبی نفت کارون بندر جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان به انجام رسیده است و امید می‌رود با نصب پکیج‌های آماده، عملیات تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در سال جاری اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، رسول سواری امروز- یکشنبه دوم اردیبهشت در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان دو شهرک صنعتی وجود دارد که طی دو سال اخیر با برگزاری جلسات مستمر مشکلات پیش روی حوزه صنعت شهرستان رفع شده است.

وی افزود: با توجه به شعار «جهش تولید، مشارکت مردمی» و طبق سیاست شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری حمایت از شهرک‌های صنعتی در شهرهایی که مسافت طولانی تا مرکز استان دارند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمرکز بر توسعه صنعت شهرستان با مشارکت صاحبان صنایع و مردم انجام خواهد شد تا با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز توسط صنعتگران مشکلات صنعت بررسی و رفع شود.

سواری با بیان اینکه با تمرکز بر اولویت‌های شهرستان توسعه صنعت و جهش تولید در شهرستان با مشارکت مردم انجام خواهد شد، اضافه کرد: سال گذشته کار محوطه‌سازی و آبرسانی فاز سوم شهرک صنعتی گلپایگان انجام شده است و کار برق‌رسانی نیز در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته چهار هکتار زمین در شهرستان خلع ید شده است، ادامه داد: با خلع ید زمین‌ها در شهرک صنعتی شهرستان، کار واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا فاز سوم شهرک صنعتی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان به انجام رسیده است و امید می‌رود با نصب پکیج‌های آماده عملیات تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در سال جاری به انجام برسد.

سواری با بیان اینکه شناسایی استعدادها و توسعه واحدهای تولیدی تمام شهرستان‌های استان در دستور کار است، تصریح کرد: در بعضی حوزه‌ها نیاز به توسعه زیرساخت داریم تا بتوانیم فروش بیشتری در بازارهای داخلی و بین‌المللی داشته باشیم و با حضور در نمایشگاه‌ها مشتریان بیشتری جذب کنیم، با توجه به اینکه گلپایگان در حوزه صنعت سنگ استعداد دارد از صاحبان واحدهای تولید سنگ دعوت می‌کنم برای حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به استان اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: برای اصلاح هندسی ورودی شهرک صنعتی سعیدآباد، مقرر شده است تا در یکی از کمیسیون‌های شهرستان موضوع مطرح و طرح تهیه شود تا شرکت شهرک‌های صنعتی استان بتواند کمک کند، زیرا اصلاح هندسی راه‌ها باید با تأیید راهداری استان انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از عملیات ترمیم و اصلاح ترانشه‌های فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان خبر داد و گفت: خلع ید زمین‌ها طی یک فرایند زمانی انجام می‌شود و بر اساس شهرسازی جدید به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

سواری با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی نیاز به دریافت یکسری استعلامات دارد و در پنج کارگروه باید مطرح شود تا به تأیید برسد، اضافه کرد: بعضی واحدهای صنعتی قابل اجرا در هر شهرستانی نیست، مطالعات پنج نقطه را برای ایجاد شهرک صنعتی در گلپایگان انجام دادیم که هرکدام به دلایلی محیط زیستی و تأمین نشدن آب و برق، قابل اجرا نبود.

وی با بیان اینکه حامی توسعه صنعت و شهرک صنعتی هستیم، تاکید کرد: طی دو سال گذشته با حمایت استاندار اصفهان، سازمان محیط زیست و راه و شهرسازی شاهد توسعه صنعتی در استان و به تبع در گلپایگان هستیم، اگر زمینی قابلیت کشاورزی داشته باشد محیط زیست اجازه ساخت شهرک صنعتی نخواهد داد که در این زمینه دست استان نیز برای کمک به ایجاد شهرک صنعتی بسته است.

با تلاش صنعتگران، گلپایگان در حوزه صنعت حرفی برای گفتن دارد

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی» در سطح استان اصفهان و با تأکیدات استاندار، اقدامات مؤثری در راستای رونق تولید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گلپایگان در حوزه صنعت حرفی برای گفتن دارد که حاصل تلاش صنعتگران شهرستان است، گفت: در راستای اجرای فاز توسعه شهرک‌های صنعتی، زیرساخت‌های لازم برای عملیات فاز اول و دوم تقریباً انجام شده است و پکیج فاضلاب شهرک صنعتی نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان خلع ید زمین در شهرکت‌های صنعتی شهرستان را انجام دهد تا فاز سوم شهرک صنعتی با همکاری سرمایه‌گذاران انجام شود، انتظار می‌رود اقدام لازم برای توسعه شرکت صنعتی سعیدآباد نیز انجام گیرد.

کد خبر 746567

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟