Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد روحانی گفت: بیانیه رهبری خطاب به جهادگران بسیجی می‌تواند دستور کاری برای مدیریت حرکت‌های خودجوش جهادی باشد و اگر این انرژی هدایت، مدیریت و نظارت شود، کشور متحول می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد روحانی، رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: نوروز امسال سیل، چهار استان کشور را درگیر کرد و از ساعات اولیه جهادگران بسیجی به کمک مردم حادثه دیده شتافتند که در بحث امدادرسانی اولیه 136 گروه جهادی به چهار استان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بسیج سازندگی خراسان رضوی در چهار محور در حال بازسازی و ساخت خانه‌های آسیب‌دیده از سیل هستند؛ یک محور در شهرستان گنبد، محور دیگر در کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، محور بعدی در نیشابور، سبزوار، داورزن، و محور آخر در کلات، قوچان و درگز است که جهادگران بسیجی ما در حال خدمت‌رسانی هستند.

فعالیت بیش از 1000 گروه جهادی در سطح استان/ انجام  55 هزار ویزیت رایگان

روحانی با اشاره به فعالیت بیش از 1000 گروه جهادی در سطح استان، گفت: سال گذشته توسط گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی بیش از 80 مدرسه در ایام تعطیلات، رنگ‌آمیزی، زیباسازی و مرمت شد؛ همچنین در بحث محرومیت‌زدایی بهداشتی و درمانی گروه‌های جهادی پزشکی 55 هزار ویزیت رایگان را در سال گذشته انجام داده‌اند و خدمات پزشکی در بحث دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، اعصاب و روان، اطفال، دارو و عمومی ارائه شد.

ساخت و مرمت 500 واحد مسکونی محرومین در استان/ احیای 92 قنات

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اقدامات جهادگران بسیجی و خدمات فنی مهندسی در بحث خدمات کشاورزی، باعث افزایش 25 میلیارد تومانی محصولات کشاورزان شد و با کمک کمیته امداد و بهزیستی، بیش از 500 واحد مسکونی محرومین در خراسان رضوی ساخته، زیباسازی و مرمت شد.

وی با اشاره به اجرای 45 پروژه مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال گذشته، افزود: 92 قنات در سال گذشته با همکاری آستان قدس رضوی و تلاش جهادگران بسیجی در سطح استان بازسازی و احیا شد.

1400 سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا می‌شود

روحانی تصریح کرد: سال گذشته 1000 سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد و امسال نیز در نظر داریم تا 1400 سری جهیزیه دیگر نیز به این زوج‌ها اهدا شود و در زمینه اهدای بسته‌های معیشتی، حدود 20 هزار بسته معیشتی، 15 هزار پوشاک، 22 هزار لوازم التحریر در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم 50 هزار لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم اهدا کنیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اردوهای جهادی، گفت: در ابتدا گروه‌های جهادی با هدف پر کردن اوقات فراقت و خدمت‌رسانی تشکیل شد اما مقام معظم رهبری در خصوص این گروه‌ها فرمودند «شما سفیران کار و تلاش هستید» از این رو جهادگران ما در اردوهای جهادی علاوه بر آموختن مهارت‌های فنی که زمینه ساز ایجاد اشتغال است، روحیه جهاد و از خود گذشتگی را نیز می‌آموزند.

اردوی جهادی زمینه ساز ایجاد اشتغال و رشد روحیه ایثار است

وی ادامه داد: به اذعان استاندار پیشین خراسان رضوی که فرزندش در یکی از اردوهای جهادی شرکت کرده بود، جهادگران ما که از اقشار مختلف جامعه هستند به دلیل اینکه در اردوهای جهادی فقر و محرومیت را از نزدیک درک می‌کنند باعث می‌شود بیشتر به فکر این افراد بیفتند و روحیه ایثار و جهاد در آن‌ها رشد کند.

روحانی با اشاره اعزام 100 هزار جهادگر به مناطق سیل‌زده در سراسر کشور در نوروز امسال، گفت: در نوروز امسال دفاع مقدس دوباره تکرار شد با این تفاوت که جهادگران بسیجی به جای سلاح در دستان خود بیل و کلنگ داشتند و از آن طرف مردم با اهدای کمک‌های خود به اشکال مختلف به کمک هم‌وطن‌های آسیب‌دیده خود شتافتند.

 رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سیل امسال نمایش قدرتی بود از حرکت‌ها، همت و روحیه جهادی در جهادگران بسیجی و نشان داد که علی‌رغم جنگ نرم دشمن علیه آموزه‌های دینی و انقلابی، روحیه ایثار و جهاد به نسل سوم و چهارم انقلاب به‌خوبی منتقل‌شده است.

وی با اشاره به گردهمایی عظیم ظهر امروز جهادگران بسیجی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بیان کرد: پیام مهم رهبر انقلاب قرار است در این اجتماع قرائت شود زیرا ایشان نظر خاصی به گروه‌های جهادی دارند و این پیام روحیه و انرژی جدید و مضاعفی به گروه‌های جهادی می‌بخشد.

پیام رهبری خطاب به جهادگران می‌تواند دستورکاری برای مدیریت حرکت‌های خودجوش جهادی باشد

روحانی در پایان تأکید کرد: پیام مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران بسیجی می‌تواند یک راه و دستور کاری برای مدیریت حرکت‌های خودجوش جهادی در کشور باشد و این انرژی هدایت، مدیریت و نظارت شود تا بتواند کشور را متحول کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، سید مجتبی حسینی در نخستین کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار داشت: روزانه صدها تن زباله در بخش های مختلف این استان تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، گفت: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، افزود: بهره‌ گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در زمینه اطمینان بخشی به مردم جهت سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دغدغه دولت سیزدهم است، بیان کرد: دولت با ایجاد بستر مناسب و حمایت‌های خود سعی دارد این اعتماد را ایجاد کند تا با ورود مردم به عرصه تولید، شاهد تحول چشمگیری در زمینه اقتصادی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به تبع خط مشی‌های ساست اقتصادی دولت در استان همدان نیز از راهبردهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مردمی کردن آن است، گفت: ستاد تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و به طور مرتب شاخص‌ها را در تک تک دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد داد.

افزایش ۹۰۰۰ نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه این جلسه از افزایش ۹۰۰۰ نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار شغل در همدان ایجاد می‌شود.

یوسف شعبانی، اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی که در ایجاد اشتغال وجود دارد جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار هستند که امسال با تدبیر معاون اقتصادی استان مقرر شد ۴۲ درصد تسهیلات تخصیصی اشتغال در این بخش هزینه شود.

وی بیان کرد: در تحقق تعهد اشتغال امسال سهم صنعت، خدمات و کشاورزی را مجزا مشخص کرده‌ایم به طوریکه مدیران باید در ارائه گزارشات خود به تفکیک اطلاعات مربوط به سه بخش عنوان شده را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین ادامه داد: از تعهد منفی پیش‌بینی شده استان در سال گذشته و امسال موفق شدیم ۶۰۰۰ نفر را کم کنیم.

بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت می‌باشد و به عبارتی ایجاد ۵۴۶۰ فرصت شغلی بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

احمد شانیان با بیان اینکه پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار صمت استان قرار دارد، بیان کرد: میز مشاوره سرمایه‌گذاری در این اداره کل راه‌اندازی شده و این آمادگی وجود دارد که به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان مشاوره تکمیلی ارائه شود.

وی همچنین به ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری آنلاین در صمت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ طرح و پروژه اقتصادی در استان ما مجوز دارند که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و همچنین مگاپروژه‌های استان نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227828 برچسب‌ها همدان ایران

دیگر خبرها

  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • حضور کوهنوردان خراسان رضوی در اردوی تیم امید هیمالیانوردی
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند