Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:12:15 GMT

شهرکرد شهر خلاق داروهای گیاهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۴۱۵

شهرکرد شهر خلاق داروهای گیاهی می‌شود

فریبا نظری‌پورکیایی روز چهارشنبه در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته، مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان افزود: هم اینک شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی‌ها و شهر اصفهان با عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی در یونسکو به ثبت رسیده و امید است شهرکرد نیز بزودی بتواند این عنوان را کسب کند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از بانوان توانمند و پرتلاشی برخوردار است، تصریح کرد: فعال زنان در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر کارآفرینی برای آنها بلکه زمینه فعالیت بیش از پیش آن‌ها را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نظری‌پورکیایی همچنین از ابتکار این استان در ایجاد پارک سبز خلاقیت کودکان قدردانی و آن را الگویی در کشور دانست و افزود: پارک طبیعت «آلمون» ظرفیت بسیار خوبی است تا بتوان شهرکرد را بعنوان شهر دوستدار کودک در کشور معرفی کرد.

مشاور امور بانوان وزیر کشور با تاکید بر توسعه پارک‌های بانوان در کشور اظهار داشت: آمار افسردگی زنان بیشتر از مردان است و ضروری است تا برای خروج از افسردگی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین زنان، پارک‌های ویژه بانوان راه‌اندازی شود.

نظری‌پورکیایی، ایجاد خانه‌های بوم‌گردی برای رونق کسب و کار زنان در مناطق روستایی، راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز، گسترش آموزش‌های اجتماعی به سطح خانواده و تقویت دانش و آگاهی زنان در حوزه کسب و کار و ایجاد واحدهای تولیدی را از برنامه‌های پیشنهادی در حوزه زنان برشمرد.

وی با ارزیابی مطلوب از وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری و نگاه مثبت استاندار به انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی، افزود: انتظار می رود با توصیه وزیر کشور به فرمانداران مبنی بر انتخاب بانوان در یکی از معاونت های خود شاهد حضور بیش از پیش زنان موفق در عرصه های سیاسی و اجتماعی این استان و کشور باشیم.

چهارمحال و بختیاری مهمترین رویشگاه گیاهان منحصربه فرد در کشور است و از یکهزار و ۶۵۰ گونه گیاهان شناسایی شده در کشور، تعداد قابل توجهی از آن در انحصار این استان قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری از آنجا که مرتفع‌ترین استان ایران است و آب و هوایی کوهستانی دارد از نظر پوشش گیاهی و به دنبال آن داروهای گیاهی بسیار غنی است.

ویژگی های طبیعی و اقلیمی این استان، نوع خاک، بارش، دمای هوا و مکان جغرافیایی ارتفاعات، شرایطی را پدید آورده است که این استان را به مهمترین رویشگاه گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور

 آقای فلاح در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.

به گفته وی، در مرحله نخست هزار کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.

بیشتر بخوانید

با کار جهادی و میانبر باید محرومیت‌های چهارمحال و بختیاری را رفع کرد

معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۰ خودرو ارتکاب به تخلف درون شهری
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • قضاوت داور چهارمحالی در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری