Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:46:06 GMT

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۵۹۸

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی از ابتدای مردادماه نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر مخاطب به تماشای فیلم‌های سینمایی روی پرده نشسته‌اند و بر این اساس نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان وارد چرخه صنعت سینمای کشور شده است.

به گزارش ایسنا بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا امروز (۲۳ مردادماه) در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته، فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان که از ۱۶ مردادماه روی پرده رفته است، تا امروز نزدیک به ۶۵ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار بیش از ۴۰ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم سینمایی که یک هفته از اکرانش می‌گذرد ۴۰ سینما در اختیار دارد.

فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از یک هفته نمایش در مجموع حدود ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است و حدود ۵۲ هزار مخاطب در سینماها به تماشای آن نشسته‌اند. این فیلم سینمایی ۱۰۲ سینما در اختیار دارد و از مجموع فروشش به تفکیک ۴۲۶ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده که از ۹ مردادماه در سینماها به نمایش درآمد، تا امروز بیش از ۷۴۱ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۵۸۰ میلیون تومان حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی اکنون ۸۵ سینما در اختیار دارد.

فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و خانواده‌ها مخاطب آن هستند، پس از سه هفته نمایش حدود ۸۴۵ میلیون تومان فروش داشته و ۸۰ هزار نفر آن را در ۱۴۱ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز پس از دو هفته نمایش و با در اختیار داشتن ۷۷ سینما، در مجموع ۶۱۷ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با درون‌مایه‌ای اجتماعی با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده سینماها رفته است.

فیلم «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده رفت، پس از گذشت سه هفته نمایش حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با جذب بیش از ۱۵۰هزار مخاطب در ۱۲۷ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که از ۲۶ تیرماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن ۱۴۴ سینما، یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان فروش داشته و از این مقدار به تفکیک ۷۷۵ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. تاکنون ۱۲۶ هزار نفر مخاطب این فیلم سینمایی بوده‌اند.

فیلم «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی که در ژانر کمدی ساخته شده و از پنجم تیرماه روی پرده رفته است، چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در مجموع و به تفکیک در تهران بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی در ۱۸۴ سینما در تهران و شهرستان‌ها نمایش داشته است.

فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان که از اواخر خردادماه اکرانش را آغاز کرده، تا امروز بیش از پنج میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۷۸ سینما، به تفکیک در تهران دو میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «سرخ‌پوست» ساخته نیما جاویدی که از نیمه خردادماه روی پرده سینماها رفته است، تا امروز بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش داشته و نزدیک به ۹ میلیارد تومان آن حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۸۹ سالن سینمایی بیش از یک میلیون مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار پس از حدود دو ماه نمایش و جذب حدود یک و نیم میلیون مخاطب به سینما،  ۱۷ میلیارد تومان فروش را رد کرد. این فیلم که با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته ۱۸۱ سالن سینمایی در اختیار داشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سینمای ایران فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی

سوسن محمدزاده در گفت‌وگو با قدس خراسان درباره میزان فروش فیلم‌های اکران نوروزی سینماهای خراسان رضوی اظهار کرد: در هفته اول فروردین ماه ۶۷ هزار و ۳۶۳ نفر در دو هزار و ۱۶۷ سانس فیلم‌های اکران نوروزی را در استان تماشا کردند. 

رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سینماهای استان در سال جدید ۴۶ میلیارد و ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال فروش داشتند، یادآور شد: فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با فروش ۳۴ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در ۸۵۶ سانس، پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی خراسان رضوی است.

وی افزود: فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده نیز با فروش ۶ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریالی رتبه دوم فروش را کسب کرد.

محمدزاده ادامه داد: فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر با فروش دو میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در ۲۵۸ سانس، رتبه سوم فروش اکران نوروزی را به خود اختصاص داد.

رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: فیلم آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری با فروش یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در ۱۱۶ سانس و فیلم ایلیا جستجوی قهرمان به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد با فروش یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال در ۲۱۴ سانس رتبه‌های چهارم و پنجم فروش را کسب کردند.

وی افزود: همچنین فیلم‌های نوروز به کارگردانی سهیل موفق و پرویزخان به کارگردانی علی ثقفی به ترتیب با فروش ۹۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و ۲۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمترین فروش اکران نوروزی را در خراسان رضوی داشتند.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ۱۱۳ هزار نفر برای دیدن فیلم‌های نوروزی به سینما‌های خراسان رضوی رفتند
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه
  • جدیدترین آمار تصادفات نوروزی؛ تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید