Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اطلاعیه روز چهارشنبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،  در ارتباط با خودروهای تولید داخل، شرایط فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت اصلی تولید کننده خودرو مشخص می شود.

سازمان یادشده از کلیه خریداران خودرو ها درخواست کرده تا از عقد قرارداد خرید خودرو با شرکت‌های متفرقه که اقدام به تبلیغات فروش این نوع خودروها کرده و در قالب ارائه پیشنهادهای متفاوت برای خرید های کوتاه یا بلندمدت که اقدام به دریافت کل مبلغ قیمت خودرو و یا بخشی از آن را از مصرف کننده طلب می‌کنند، اجتناب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فروش خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی خودروسازان تحت عنوان کاردکس، با قیمت مصوب و رسمی شرکت‌های عرضه‌کننده مجاز است؛ بنابراین دریافت مبالغ بیش از قیمت رسمی توسط نمایندگی‌ها تخلف بوده و قابل پیگیری است.

 شرکت‌های عرضه کننده خودرو به استناد ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ هیات وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند؛ بنابراین  شرکت‌هایی مجاز به پیش فروش خودرو شده اند که مجوز مرتبط با آن را از وزارت یاد شده دریافت کرده باشند.

سازمان حمایت در اطلاعیه خود آورده است، اظهارات شرکت‌های پیش فروش کننده خودرو مبنی بر اخذ مجوز از بانک مرکزی، داشتن شماره ثبت و ... ارتباطی با مجوز پیش فروش نداشته و قابل استناد نیست.

علاوه براین تبلیغات فروش فوری خودرو (بصورت اقساطی) که در آن مبلغ پیش پرداخت خودرو و جمع مبالغ اقساط با قیمت فعلی بازار خودرو برابری کند، قابل اعتماد نبوده و مورد تایید این سازمان نیست، زیرا امکان تخلف، تحویل ندادن خودرو در آن وجود دارد و به کلیه خریداران توصیه می‌شود با هوشیاری کامل نسبت به بررسی شرایط فروش اقدام و از عقد این نوع قراردادها با عرضه کنندگان خودداری کنند. 

سازمان مزبور در اطلاعیه خود تصریح کرده است: واردات خودرو در شرایط فعلی ممنوع بوده و درج آگهی‌های تبلیغاتی برای پیش فروش این قبیل خودروها فاقد وجاهت قانونی است.

مردم می‌توانند هنگام مشاهده  موارد تخلف و یا برخورد با اینگونه آگهی‌های تبلیغاتی، موضوع را بوسیله سامانه تلفنی ۱۲۴ و یا مراجعه به سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها و یا سازمان حمایت اطلاع رسانی کنند تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ایگزینى ثبت نام نمایند.



در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می‌باشد


براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی