Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سیدعلی عزالدینی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک با اشتغال زیر 50 نفر به عنوان صنایع کوچک محسوب می شوند و در استان 90 درصد از واحدها در این دسته هستند.

وی با بیان اینکه هزار و 250 واحد با اشتغال هزار 625 نفر بهره برداری شده است ادامه داد: 18 خوشه کسب و کار در استان شناسایی شده که 5 مورد به بلوغ کامل رسیده و نتیجه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با بیان اینکه خوشه نساجی، طلا و جواهر فعالیت کاملی دارد و موثر بوده است اضافه کرد: خوشه گردشگری در دستور کار برای فعالیت است که با میراث فرهنگی در حال پیگیری است تا در راستای اهداف و ماموریت ها فعالیت خود را آغاز کند.

عزالدینی در خصوص شهرک مریم آباد ویژه واحدهای نساجی گفت: این شهرک یک شهرک خصوصی است و از سال 88 برای استقرار واحدها مطرح شد که شرکت شهرک ها در این زمینه نقشی نداشته اما در تامین زیرساخت ها مشکلاتی دارد که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مطرح شده این شهرک نیز به مجموعه شرکت شهرک ها ملحق شود تا رونق بگیرد اظهار داشت: امید است تا سال آینده خبرهای خوشی در این زمینه داشته باشیم و این شهرک نیز به طور قطع فعالیت به خود گرفته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با بیان اینکه سیاست ما نیز هم راستا با استان است و واحدهای کم آبخواه و های تک را دنبال می کنیم افزود: سیاست هایی در واگذاری زمین داریم که سعی می شود با مصوبات شورای برنامه ریزی توسعه استان همخوانی شود و برای واحدهایی که کم آبخواه و دانش بنیان هستند مشوق هایی داریم و حمایت هایی اعمال می شود.

وی در خصوص وضعیت آب در واحدهای صنعتی و مواردی که در خصوص رهاسازی آب مطرح می شود تصریح کرد: برخی واحدها به جهت اینکه استانداردهای لازم را برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند به صورت غیرمجاز، پساب خود را رهاسازی می کنند اما آنچه که در مدار پساب مورد استفاده است در ایجاد فضای سبز بهره برداری می شود.

عزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قیمت گذاری و واگذاری زمین به متقاضیان گفت: سعی شده خیلی اضافه تر از قیمت تمام شده از واحدهای صنعتی اخذ نشود و با توجه به اینکه سال رونق تولید نام گذاری شده تلاش شد تا افزایش قیمت نسبت به سال قبل و یا حتی بر مبنای نرخ بانک مرکزی هم نباشد تا به تحقق شعار سال کمک شود.

وی با بیان اینکه برخی فعالان صنعتی در خصوص قیمت گذاری مباحثی مطرح می کنند عنوان کرد: قیمت گذاری از سوی ما انجام نمی شود و کارشناسان رسمی دادگستری پس از بررسی قیمتی را ارائه می کنند که ما بر اساس قانون این قیمت ها را رعایت می کنیم اما رایزنی هایی شده تا کارشناسان نیز حداقل ترین قیمت را در نظر بگیرند به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی که کمک حال صادرات استان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال فضای سبز قانون کسب و کار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، علی دلگیر از پایان عملیات ارتقاء تکنولوژی سایت همراه اول روستای محروم زالوغال در شهرستان سرخس و اتصال کامل اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتباطی پایدار، پرسرعت و با کیفیت برای همه روستاییان هم استانی گفت: اپراتور همراه اول، از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال سایت موجود خود در روستای محروم زالوغال از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس را به فناوری نسل چهارم همراه ارتقاء داد.

وی در ادامه افزود: با تکمیل این پروژه، ۱۶۶ خانوار ساکن در این روستا، با جمعیتی معادل ۶۲۰ نفر، ضمن اتصال به اینترنت پرسرعت نسل چهارم از خدمات متنوع و موجود در بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

دلگیر بیان کرد: امسال همه روستاهای بالای بیست خانوار باقی مانده در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه