Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آندره تامپسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح و امور امنیت بین‌المللی، از رایزنی‌های این کشور با شرکای خود در خصوص برنامه استقرار موشک‌های میان‌برد در منطقه آسیا-اقیانوسیه خبر داد.

تاپسون گفت تصمیم‌گیری در خصوص پذیرفتن میزبانی این موشک‌ها به دولت‌های کشور‌های منطقه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: «این یک تصمیم حاکمیتی است که سران آن دولت‌ها اتخاذ می‌کنند. هر تصمیمی که برای منطقه گرفته شود با مشورت متحدانمان در منطقه اتخاذ خواهد شد. تصمیم یک جانبه آمریکا نخواهد بود».

تامپسون مدعی شد تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پاسخی مثبت را از سوی متحدان و شرکای این کشور در پی داشته است. او گفت «نه تنها شرکای هند-آرام ما بلکه تمامی شرکای ناتو، از سراسر جهان واکنش مثبت به آن داشتند».

تامپسون این سخنان را پس از آن مطرح کرد که مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، از آمادگی پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد این کشور در منقطه آسیا-اقیانوسیه پس از خروج دولت ترامپ از توافق منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خبر داد. اسپر در اوایل ماه جاری میلادی گفت «منصفانه است بگویم که تمایل داریم توانایی خود را پیش از اینکه دیر شود مستقر کنیم. ترجیح من در مدت چند ماه است».

در واکنش به آن، چین قول داد به چنین سناریویی پاسخ بدهد و هو چانینگ، وزیر خارجه این کشور، هشدار داد «چین بیکار نخواهد نشست تا به خطر افتادن منافع خود را تماشا کند». او که پس از انتشار خبر سرباز زدن استرالیا از میزبانی موشک‌های آمریکایی سخن می‌گفت افزود: «از این گذشته، به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد مشکلات را افزایش دهد. همه اقدامات لازم را برای حفظ منابع امنیت ملی چین انجام خواهیم داد».

در دوم اوت امسال، آمریکا رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به این بهانه که روسیه این پیمان را نقض کرده است خارج شد. با این حال، روسیه همچنان اصرار دارد موشک‌هایش در چارچوب این توافق بوده و هیچ تخطی از این پیمان از سوی این کشور صورت نگرفته است. این پیمان در سال ۱۹۸۷ امضا شد و به موجب آن هر دو کشور ملزم شدند موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر خود را از میان ببرند و فن‌آوری آن را توسعه ندهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه آسیا اقیانوسیه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه