Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:35:30 GMT

طرح جامع شهر مسجدسلیمان تا ۲ ماه آینده آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۷۳۱۴

طرح جامع شهر مسجدسلیمان تا ۲ ماه آینده آماده می‌شود

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: معضل چندین ساله نبود طرح تفصیلی و جامع شهر مسجدسلیمان تا ۲ ماه آینده برطرف می‌شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فرزانه صادق مالواجرد ظهر امروز در شورای مسکن خوزستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به عدم وجود نقشه راه در شهر مسجدسلیمان اظهار داشت: بنابر ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاصی که در شهر مسجدسلیمان وجود دارد شاهد بروز بی‌نظمی در حوزه شهری و به وجود آمدن پهنه‌های خطر در آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون معضلات و مشکلاتی را در مسجدسلیمان شاهد هستیم که مهم‌ترین دلیل آن نبود نقشه راه یا همان طرح جامع و تفصیلی است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح جامع ملاک عمل کلیه اقدامات در شهر خواهد بود، گفت: همه مشکلاتی که در حوزه شهرسازی شهر مسجدسلیمان وجود دارد نتیجه نبود طرح تفصیلی است که وضع موجود باید توسط شهردار محترم در اسرع وقت بررسی و پیشنهاد‌هایی منجر به اجرا داده شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ادامه داد: به‌محض اینکه این اقدامات در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید به دبیرخانه شورای عالی واصل شد در دستور کار قرار می‌گیرد تا در شورای عالی شهرسازی، طرح و مصوبه آن ابلاغ شود.

صادق مالواجرد تصریح کرد: با انجام این روند معضل چندین ساله نبود طرح تفصیلی و جامع شهر مسجدسلیمان تا 2 ماه آینده برطرف می‌شود.

شرط رئیس بنیاد مسکن برای ساخت بافت فرسوده مسجدسلیمان؛ همه مدیران باید پای‌کار باشندخوزستان| بخشی از زمین‌های ارتش در مسجدسلیمان به ساخت خانه اختصاص یافتخوزستان| گذشت 20 روز از زلزله مسجدسلیمان؛ برآورد خسارت زلزله همچنان مشخص نیست

اختصاص 15 هکتار زمین برای جابجایی خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در این جلسه با اشاره به زحمات بنیاد مسکن در مناطق سیل و زلزله‌زده گفت: متأسفانه برخی افراد در مصاحبه‌ها بنیاد مسکن را زیر سؤال برده و زحمات آن‌ها را نادیده دیده می‌گیرند. این در حالی است که بنیاد مسکن زحمات بسیاری در مسجدسلیمان کشیده و در ترمیم و بازسازی مناطق فرسوده کمک جدی می‌کند.

وی درباره رسیدگی به پهنه‌های خطر در خوزستان، افزود: کار جابجایی و زمینه‌سازی برای جابجایی بیش از 800 واحد مسکونی فرسوده در منبع آب اهواز به کمک وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که امیدواریم منشأ خیر و اثربخشی برای استان باشد.

شریعتی درباره ساخت خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله مسجدسلیمان گفت: با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن داده‌ شده، ساخت منازل آسیب‌دیده از زلزله آغازشده که فعلاً 15 هکتار زمین برای جابه‌جایی این خانه‌ها اختصاص‌یافته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز با حضور دو معاون وزیر راه و شهرسازی مشکلاتی که برطرف شدن آن‌ها در حالت عادی چند ماه زمان می‌برد برطرف شد. همچنین تعمیرات و مسائل این‌چنینی نیز طبق توافقات در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم طرح جامع شهر مسجدسلیمان در سریع‌ترین زمان ممکن در شورای عالی شهرسازی طرح‌ شده و به نتیجه برسد تا مسئولان اجرایی با دست‌باز و هدفمند کار نوسازی مسجدسلیمان را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم در سال گذشته که به بهره‌برداری رسید، ۲۷.۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه راه بود که در مجموع ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برای این پروزه‌ها هزینه شد.

وی افزود: در بحث راه‌های اصلی، تعامل و تلاش شبانه روزی برای تأمین منابع مالی در پروژه‌های راهسازی بود و امسال هم ادامه همین روند برای پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: ۲۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۵ کیلومتر راه اصلی در استان هم در حال اجرا است که در سریع‌ترین زمان با تأمین مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

الیاسی افزود: در برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن حمایتی هم ۳۶ هزار و ۷۸۰ واحد سهم استان است که در مجموع در هشت فاز ثبت نامی ۲۰۴ هزار و ۲۹۹ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح ثبت نام کردند.

تأیید نهایی ۱۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: در مجموع از ثبت نامی‌ها و پس از بررسی‌های لازم ۱۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر تأیید نهایی شدند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین ساماندهی شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در شهر سنندج هفت هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان، زمین تأمین شده و برای بقیه متقاضیان هم در سامانه زمین در حال تهیه است.

الیاسی گفت: در راستای تأمین مسکن هدف گذاری امسال تهیه و تأمین همین امر است که با توجه به کمبود شدید زمین در تعدادی از شهرها سعی در رفع این مشکل را داریم.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت هم ۶ هزار و ۴۵۸ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر با مراجعه به سامانه و ثبت نام درخواست بهره‌مندی داشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از این تعداد، سه هزار و ۱۲۲ خانوار واجد شرایط تشخیص داده شدند و ۴۷۰ خانوار هم به صورت انفرادی یا گروهی ساماندهی شدند.

الیاسی بیان کرد: سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۰ نفر متقاضی اخذ وام ودیعه مسکن هم در سامانه ثبت نام کردند که با بررسی‌های انجام شده ۹ هزار و ۶۵۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شد.

وی عنوان کرد: از میان متقاضیان تأیید شده ۶ هزار و۷۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات تعیین شعبه کردند.

بازرسی از ۲۱۸ مورد ساخت و ساز در سنندج

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان افزود: در زمینه نظارت بر ساخت و سازهای سطح استان اقدامات خوبی انجام شده و سال گذشته ۲۱۸ مورد بازرسی از ساخت و سازها و نظارت برای اجرای کامل مقررات ملی ساختمان انجام شد.

الیاسی اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۴۹۲ فقره پروانه نظام مهندسی صادر، تمدید و یا ارتقا یافته و ۷۱۱ فقره پروانه حقوقی نیز صادر و سه مورد آزمون نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه شناسایی کمبودهای محلات کم برخوردار در حاشیه‌ها و نواحی منفصل هم جز مطالعات کارشناسی بوده، گفت: انعکاس موارد و مشکلات احصاء شده به مدیران در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش آنها با مشارکت در طرح کشوری و ملی بازآفرینی شهری، بهسازی معابر در محلات ناکارآمد، احداث مدرسه، احداث منبع آب، بهسازی معابر و اجرای شبکه فاضلاب، مرمت استحفاظی بناهای تاریخی، احداث پیاده راه و پارک از جمله اقدامات بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: سال گذشته ۶ پروژه فعال بازآفرینی در شهرهای استان با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال در جریان بود که تعداد سه پروژه آن به بهره برداری رسید.

الیاسی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی که ۶۷ مورد رفع تصرف به مساحت پنج هکتار و به ارزش ریالی بیش از هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

وی عنوان کرد: پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، و ایجاد ۲ شهرک مسکونی جدید در اراضی دولتی در ۲ شهر سنندج و سقز از دیگر اقدامات انجام شده سال قبل بود.

کد خبر 6086187

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین