Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@07:02:43 GMT

پیشنهادی برای ثبات قیمت گوشت مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۷۳۶۴

به گزارش خانه ملت، علی ابراهیمی در خصوص انتشار بیانه تشکل‌های تولید مرغ گوشتی در زمینه آزادسازی قیمت‌ها،  اظهار کرد: در صورت آزادسازی قیمت‌گذاری گوشت مرغ در بازار، دولت از صرف بیهوده انرژی رها می‌شود.

تامین نیاز واقعی تولیدکنندگان به نهاده‌ها از طریق سیستم دولتی امکان‎‌پذیر نیست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عمدتا نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان گوشت مرغ به صورت کاملا دولتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با استفاده از روش دولتی تامین نیاز واقعی تولید کنندگان به نهاده‌ها امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آزادسازی قیمت‌ها تولیدکنندگان مجبور هستند نهاده‌ها را از بازار آزاد تامین کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها راه حل به ثبات رساندن قیمت تمامی مواد پروتئینی در بازار آزادسازی قیمت گذاری است، اضافه کرد: با آزادسازی قیمت‌ها تولیدکنندگان مجبور هستند نهاده‌ها را از بازار آزاد تامین کنند و دولت باید مابه‌التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه بهترین روش حمایتی از مصرف کنندگان گوشت مرغ و قرمز حذف منابع ارزی اختصاص یافته برای واردات نهاده‌ و در اختیار مصرف کنندگان قرار دادن آن از طریق کارت‌های اعتباری است، خاطرنشان کرد: دولت باید به درخواست تولید کنندگان گوشت مرغ در زمینه آزادسازی قیمت‌ها توجه کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت