Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری  زعیم حوزه های علمیه خوزستان و عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جمعیت هلال‌احمر کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب زیر مجموعه سازمان جوانان وجود دارد که در خوزستان ۱۲ کانون طلاب ایجاد شده است که از این ۱۲ کانون، ۹ کانون (با ۷۵ عضو) مربوط به برادران و ۳ کانون (با ۵۵عضو)مربوط به خواهران است؛ این کانون ها شورای اجرایی دارند و اعضای آن از طریق برگزاری انتخابات، دبیر کانون را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به حمایتهای همیشگی آیت الله موسوی جزایری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دراستان گفت: نیازمند حمایت شما به عنوان زعیم حوزه های علمیه خوزستان هستیم تا کانونهای هلال احمر طلاب افزایش پیدا کنند، به دلیل گستردگی حوزه های علمیه در خوزستان وجود کانون های هلال احمر طلاب می تواند مفید و منشا خیر و برکت واقع شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: حضور طلاب در سیلاب خوزستان و لرستان بسیار موثر بود و یکی از بسترهای حضور طلاب برای ساماندهی  ومشارکت در انجام فعالیت های اجتماعی و ارایه خدمات اجتماعی ، جمعیت هلال احمر است. 


جمعیت هلال‌احمر در کنار مردم 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان نیز در این دیدار بیان کرد: انتظار داریم کانون های طلاب در حوزه های علمیه مانند کانون های دانش آموزی و دانشجویی استان بیشتر شوند.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ادامه داد: حوزه های علمیه پس از انقلاب توسعه پیدا کردند و اکنون به لحاظ کمی و کیفی توانمند هستند و می توانند در زمینه های موردنیاز هلال احمر فعالیت داشته باشند و مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان این موضوع را برای خود یک دستورالعمل بداند و ما هم از او پشتیبانی می کنیم.
وی گفت: در خوزستان ۲۰ حوزه علمیه تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می کنند، در سطح استان بیش از ۵۰ مدرسه علمیه که تحت پوشش ما نیستند فعال هستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر همچنین در دیدار با آیت اله سید علی شفیعی عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در سیلاب های اخیر که دامن چند استان را گرفت و خسارت آنچنانی را وارد کرد، مردمی بودند که در یک لحظه زندگی شان را از دست دادند ،در چنین موقعیتهایی وقتی این مردم  دستشان را به سوی انسان ها برای طلب یاری دراز می کنند نخستین پرچمی که برافراشته می شود پرچم هلال احمر است.
وی گفت: خوزستان استان مقاومت و پایداری و نماد ایستادگی ملت ایران و سرزمین جوانمردان است، جوانمردانی که هیچگاه تاریخ ایران و تاریخ تشیع و خوزستان آنها را فراموش نخواهد کرد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خدمات عوامل جمعیت هلال احمر برگرفته از فطرت پاک بشری است، حقیقت وجودی کارنامه درخشان هلال احمر نیاز به اثبات ندارد چرا که همگان خدمات هلال احمری ها را می بینند.
آیت اله سید علی شفیعی اظهار داشت: خدماتی که عوامل هلال احمر در شرایط خاص انجام می دهند بر مردم پنهان نمی ماند چرا که هر انسانی سهمی از فطرت بشری دارد، مردم دعایشان می کنند و احترامشان را حفظ می کنند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین معزی"  نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر شامگاه سه شنبه برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

از جمله برنامه های وی دراین سفر حضور در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کارون عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در فروردین امسال نیز در جریان وقوع سیل به خوزستان سفر کرد و از مناطق سیل زده و نحوه امداد رسانی دیدن کرد.

/۶۰۰۲/۷۱۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود

کمیته رصد هوشمند و پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر امروز با حضور نمایندگانی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل مستقل در مرکز عملیات اضطراری ساختمان صلح تشکیل شد.

به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی پور سرپرست ستاد پدافند غیرعامل در نشست این کمیته تاکید کرد: شناخت موضوعی و ایجاد ادبیات مشترک، مشارکت در تدوین سند مأموریتی و اهداف راهبردی، جلوگیری از موازی کاری و تداخل در امور تخصصی، استفاده از تجربیات مشابه و درس آموخته‌های گذشته، ایجاد حلقه ارتباطی و تمایلات بین سازمان و یکپارچگی و تغییر دانش، نگرش و رفتار در حوزه پدافند غیرعامل از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و با تجمیع همه اطلاعات و تجربه‌های مدیریتی به صورت داشبورد کاملاً تخصصی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک مرکز جامع و دائم در سطح کشور و برای رصد تمامی رخداد‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

مرادی پور تاکید کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیرمترقبه در هلال احمر ایران، سبب می‌شود که علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز که در شرایط اضطراری و رخداد‌ها نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

گفتنی است، مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد