Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی این احساس را در ملت‌های منطقه ایجاد کرد که توان و قدرت پیروز شدن را دارند. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت النشره، شیخ نبیل قاووق عضو دفتر سیاسی حزب الله لبنان در مراسمی به مناسب پیروزی مقاومت در جریان تجاوزگری سال 2006 میلادی رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: در سالروز پیروزی سال 2006 میلادی، روز به روز روشن می شود که یکی از مهمترین نتایج این پیروزی، ایجاد این احساس در ملت لبنان و ملت‌های منطقه بود که قادر هستند که به پیروزی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ژوئیه سال 2006 میلادی، همه لبنان توانست دشمن اسرائیلی را در هم بشکند و لبنانی‌ها موفق شدند که شکست مفتضحانه را به دشمن تحمیل کنند و دشمن با گذشت 13 سال از شکست خود در سال 2006 میلادی از حزب الله همچنان گرفتار این شکست است.

شیخ نبیل قاوون گفت: در ژوئیه سال 2006 میلادی، معادله ارتش و ملت و مقاومت توانست همه معادلات دیگر را درهم بشکند و امروز در سال 2019 چه معادلاتی وجود دارد؟ دشمن درس می گیرد و تمرینات نظامی و مانور برگزار می کند و تلاش می کند که جلوی قدرت مقاومت را در سال 2019 بگیرد اما مقاومت موفق شده است که توانمندی نظامی خود را بهبود ببخشد و بردهای جدید (موشکی) خود را به دشمن تحمیل کند که به عمق رژیم اسرائیل می رسد و مقاومت در بهترین روزهای خود به سرمی برد و در بالاترین قدرت کمی و کیفی قرار دارد.

تاکید حزب الله بر ضرورت مقابله قاطع با دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی لبنانظریف: لبنان و مقاومت اسلامی ثابت کردند که اسرائیل شکست ناپذیر نیست

 

وی تصریح کرد: دشمن امروز در بدترین روزهای خود به سر می برد که این امر به یاری معادله و موثر بودن قدرت مقاومت است. لبنانی که کشوری ضعیف در مقابل اسرائیل بود، امروز قدرتمندترین و مقتدترین کشور عربی در برابر تهدیدهای اسرائیل است. مقاومت کاری کرده است که دشمن از جنگ بترسد و هزار بار محاسبه کند.

عضو دفتر سیاسی حزب الله لبنان افزود: مقاومت دژ لبنان و نماد قدرت و حاکمیت و سربلندی آن باقی خواهد ماند و مقاومت تاج افتخار اعراب باقی خواهد ماند. آنها (دشمنان) چون در میدان نبرد شکست خوردند، به اعمال تحریم‌های اقتصادی و سلاح قراردادن نام حزب الله در فهرست‌های تروریسم روی آوردند اما نتیجه این شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تیم او به شکست تحریم‌ها بعد از اعمال تحریم‌ها اذعان کردند.  

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حزب‌ الله لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه

تحرکاتی پنهانی در منطقه دیده می‌شود که هدفش این است با وارونه کردن حقایق، از برخی کسانی در منطقه، که غزه را تنها گذاشته‌اند، قهرمان بسازند.

به گزارش مشرق، وبسایت «المیادین نت» در یادداشتی به قلم نویسنده فلسطینی حاضر در غزه، «احمد عبد الرحمن» هشدار داد، آنان که پشت فلسطین و غزه را خالی کرده‌اند در تلاش هستند، حامیان فلسطین را متهم به خیانت کنند و خود را حامی غزه نشان بدهند.

«المیادین نت» نوشت: در جنگ وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه که بیشتر از پنج ماه است آغاز شده، وبا توجه به مواضع اعلام شده صهیونیست ها، برخی معتقدند که این جنگ پایانی ندارد، وآتش آن بزودی خاموش نخواهد شد. در عین حال تحرکات پنهانی مشاهده می شود ومواضع و پیشنهادات عجیب و غریب زیادی شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد باهم هماهنگ شده و توسط اتاق های عملیات منطقه ای و بین المللی هدایت می‌شود. ظاهراً این تلاش‌های سازمان یافته سعی می‌کند مواضعی غیرمنطقی را به افکار عمومی داخلی و منطقه‌ای دیکته کند، طوری که حقیقت را وارونه کند تا از کسانی که غزه را تنها گذاشته‌اند، قهرمان بسازند و توطئه‌گران را شریک قهرمانان جلوه دهد، و به همه بقبولاند، کسانی که برادران خود در فلسطین را به چند درهم فروختند، شایسته تشکر و قدردانی هستند.

در مقابل، یک تلاش آشکار در جریان است برای نشان دادن این که، کسانی که از غزه حمایت کردند و از آن دفاع کردند و برای مواجهه با تجاوز به غزه خون دادند، خائن هستند و عهد و پیمان خود زیر پا گذاشتند و چیزی جز تهدیدهای توخالی و تحرکات نمایشی ارائه نکردند؛ کاری که نه جنگ را متوقف کرد؛ نه به پیروزی رسید.

در این حماسه‌ای که مردم فلسطین از ۱۷۰ روز پیش رقم زده‌اند، یک سو نیروهای دژخیم رژیم صهیونیستی و حامیان قدرتمند سیاسی، اقتصادی و نظامی‌اش ایستاده‌اند که البته دیگر نیروهای استعمار جهانی هم هستند، و در مقابل محور مقاومت در منطقه به رهبری جمهوری اسلامی ایران است که استوار و مقتدرانه ایستاده و با تمام توان از غزه دفاع می کند و این محور، جبهه‌های مختلف از جنوب لبنان تا دریای سرخ تا سوریه و عراق را شعله ور کرده‌ تا معادلات جدیدی رقم بزند و با بر هم زدن محاسبات دشمن، رژیم عبری و متحد آمریکایی‌اش را تحت فشاری بی‌سابقه قرار بدهد و در عین حال، دیگران را وادار به تحرک جدی برای متوقف کردن جنگ کند... امروز کل منطقه در آستانه یک انفجار بزرگ است اگر جلوی جنون نتانیاهوی بحران‌زده و شورای جنگش که حس ناکامی و شکست دارد، گرفته نشود.

با این حال، علیرغم تمام آنچه محور مقاومت در طول سالیان گذشته برای آرمان فلسطین به طور کلی فراهم کرده و همچنان هر ساعت و هر دقیقه در چارچوب مشارکت خود در نبرد معجزه آسای طوفان الاقصی ارائه می دهد که فقط یک نادان یا ناسپاس میتواند آن را منکر شود، شاهدیم که برخی صرفا نظاره‌گر نشسته‌اند و در وعوض میلیون‌ها دلار برای مراسمات و جشن‌های خود خرج میکنند حال آنکه کمکشان به غزه صرفا شامل چند بسته و محوله غذایی است که آن هم از آسمان روی سر غزه ریخته میشود تا از این طریق خود را مبرا کنند و دامان خود را از ننگی که به آن آلوده شده پاک کنند. اینها حتی در خیلی از مواقع، در کنار دشمن ایستاده و در چارچوب طراحی دشمن اقدام به باج گیری از مقاومت قهرمان فلسطین میکنند و از آن میخواهند که به این دشمن جنایتکار امتیاز بدهد.

درست همین‌ها هستند که تلاش میکنند تلاش محور عزیز و مخلص مقاومت کم‌اهمیت جلوه بدهند و از طریق رسانه‌های نام‌آشنا و مشهور خود، برچسب خیانت و نامردی بزنند و وانمود کنند که این تلاشها به هیچ دردی نمیخورد و همه فداکاری‌ها و خونی که این محور در جبهه‌های مختلف میدهد، نمیتواند نتیجه جنگ را تغییر داده یا حتی مسیر آن را عوض کند لذا بوقهای رسانه‌ایشان همه به نفع دشمن کار میکند؛ دشمنی که از قدرت نظامی بالا و حمایت بی حد و حصر غرب برخوردار است.

ما اکنون در دل امواج نبرد شدید در چندین محور از شمال نوار غزه تا جنوبش این گزارش را مینویسیم و از نزدیک شاهدیم که در همه ابتکارات عناصر قهرمان مقاومت نوار غزه، رد پای محور مقاومت به وضوح دیده میشود چه در سطح تجهیزات و چه در سطح تجربه رزمی مجاهدان و حتی در امکانات تسلیحاتی که اثرش بر سیر نبرد کاملا مشخص است. از آنجا که نبرد در چندین جبهه در جریان است، پشتیبانی محور مقاومت همه در کنار حمایت نظامی و سیاسی و حقوقی و همچنین مالی و رسانه‌ای اشکال مختلفی به خود گرفته است. در حوزه نظامی، برای همه و در رأس همه، برای دشمن اشغالگر صهیونیستی روشن است که این نوع حمایت، بیشترین تاثیر را بر سیر نبردی که در شهرهای نوار غزه در جریان است، گذاشته و عنصر امکانات نظامی، رکنی مهم از ارکان مقاومت است و میتواند حتی سرنوشت جنگ را تعیین کند.

امروز از مردم عادی تا نخبگان، همه میدانند حمایت نظامی که محور مقاومت بویژه از جانب ایران میشود، در توسعه و پیشرفت گروه های مقاومت فلسطین چه کمک شایانی کرده و آثار آن در عملیات اخیر روشن است. حمایت نظامی از مقاومت فلسطین منجر به افزایش سطح تجربه رزمی و توسعه توان تسلیحاتی شده و باعث شده که خود مقاومت بتواند بخش مهمی از تجهیزات رزمی خود مانند موشک های دوربرد و میان برد و مهمات خود را بسازد. در پایان باید اعلام کرد که همه تلاشها برای تخریب وجهه مقاومت در خصوص مسئله فلسطین که دارای موضعی اصولی و عقیدتی است، تا الان شکست خورده و آنهایی که طرح‌های توطئه‌آمیز دارند، مقابل مردم خود رسوا شده و میلیاردها دلاری که در این مسیر خرج کرده‌اند به فنا رفته چون محافل مردمی با چشم خود دارند میبینند که محور مقاومت برای فلسطین چه فداکاری‌هایی میکند. این فداکاریها بزودی خود را در مشخص شدن نتیجه نهایی حماسه کنونی در نوار غزه نشان خواهد داد و صرف نظر از طولانی شدن زمان جنگ، خواهید دید که یک واقعیت استراتژیک جدید درمنطقه بروز خواهد کرد که در شکست سر جنگی استعمار در منطقه، سهیم خواهد بود تا آنجا که «عمو سام» را وادار خواهد کرد که خیلی زود منطقه ما را خالی کند یا دست کم محدوده فعالیت خود را بشدت تنگ و تنگتر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است/رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است / رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است