Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@16:44:51 GMT

یک شرکت اروپایی از تحریم ایران معاف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۰۱۲

وزارت خزانه‌داری آمریکا به یک شرکت فرانسوی-ایتالیایی مجوز داده قطعات یدکی هواپیماهای ساخت این شرکت را در اختیار «ایران‌ایر» قرار دهد. 

به گزارش صدای ایران از فارس، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌اری آمریکا به شرکت «ای‌تی‌آر» اجازه داده قطعات یدکی مربوط به هواپیماهای ساخت این شرکت فرانسوی-ایتالیایی را در اختیار شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران، «ایران‌ایر» قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه خبری «ATW» (دنیای حمل و نقل هوایی) با گزارش این خبر نوشت شرکت ایران‌ایر در حال حاضر ۱۳ فروند هواپیمای توربوپراپ از نوع ATR 72-600 در ناوگان حمل و نقل هوایی خود در اختیار دارد. 

دولت آمریکا پیش از این به شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های هواپیمایی درباره هر گونه معامله با طرف‌های ایرانی بدون اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است. 

به نوشته پایگاه خبری ATW، خزانه‌داری آمریکا چند ماه پیش این مجوز را به شرکت ATR اعطا کرده، اما این مسئله رسانه‌ای نشده است. 

یک سخنگوی خزانه‌داری آمریکا گفت: «در آوریل ۲۰۱۹، به ATR مجوزی برای پشتیبانی از ناوگان هوایی ایران‌ایر داده شد. این مجوز به ATR اجازه می‌دهد جهت اطمینان از فعالیت ایمن هواپیماها اقدام به صادر کردن قطعات، ابزار و لوازم، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و تأمین فناوری‌های لازم برای این هواپیماها کند.»

مقام خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این مجوز ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. 

طبق گزارش پایگاه ATW، شرکت «ایران‌ایر»، فوریه سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما امضا کرد. ۵ فروند از این هواپیماها اندکی قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال گذشته تحویل «ایران‌ایر» شدند. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آمریکا تحریم ایران صدای ایران ایران صدا ایرانصدا صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) ۱۱ فرد و نهاد حامی حکومت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که از طریق تسهیل نقل و انتقالات مالی غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این رژیم حمایت می‌کردند، تحریم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: « سوریه به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو کپتاگون تبدیل شده است. این ماده یک محرک از نوع آمفتامین بسیار اعتیادآور است که به طور غیرقانونی در سراسر خاورمیانه و اروپا قاچاق می‌شود.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم اسد به استفاده از طرح‌های مختلف برای فرار از تحریم‌ها از جمله قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بهره‌برداری از مبادلات ارزی و استفاده از تجارت‌های به ظاهر مشروع ادامه می‌دهد. »

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد