Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@07:18:37 GMT

موزه بورگزه رم جاذبه ای شگفت انگیز در تور لحظه آخری

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۱۹۲

موزه بورگزه رم جاذبه ای شگفت انگیز در تور لحظه آخری

موزه بورگزه میزبان مجموعه گسترده ای از مجسمه ها و نقاشی های گین لورنزو برنینی، آگنولو برنزینو، آنتونیو کانوا، کاراوجیجیو، رافائل، پرگوینو، لورنزو لوتو، آنتلولو دا مسیینا، کارانچ، انیبال کاراکی، پیتر پل روبنس، بلینی، تیتان است. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


موزه بورگزه رم یک گالری هنری در رم ایتالیا است که در Villa Borghese سابق قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این موزه یکی از معروفترین موزه های جهان است که آثار هنری و شاهکارهای منحصر به فرد در دیوارهای آن نهفته است، اکثر این آثار از دوره رنسانس است.
این موزه مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه سازی و آثار باستانی بورگزی که توسط Cardinal Scipione Borghese ، برادرزاده پاپ پل V (سلطنت 1605-1621) آغاز شده را نشان می دهد. ویلای آن توسط یک معمار معروف بنام  فلمینیو پونزیو ساخته شده که به طرح های Scipione Borghese تکیه دارد. ویلا که در حومه ی رم سابق قرار دارد، عمدتا به عنوان یک عمارت استفاده می شود.

موزه بورگزه میزبان مجموعه گسترده ای از مجسمه ها و نقاشی های گین لورنزو برنینی، آگنولو برنزینو، آنتونیو کانوا، کاراوجیجیو، رافائل، پرگوینو، لورنزو لوتو، آنتلولو دا مسیینا، کارانچ، انیبال کاراکی، پیتر پل روبنس، بلینی، تیتان است.
با توجه به تعداد و اهمیت مجسمه های برنینی و نقاشی Caravaggio، می توان آن را در جهان منحصر به فرد در نظر گرفت. در 20 اتاق گالری، مجموعه مجسمه های سنگ مرمر با ارزش و قابل توجه ای از آثار هنری برخی از نقاشان قرن شانزدهم به چشم می خورد.

در سال 1808، وارث کاردینال، کامیلو بورگزه، هنگام ازدواج با پائولینا بناپارت مجبور شد اکثریت مجسمه های کلاسیک را به برادرش ناپلئون بدهد. اکنون این مجسمه ها را می توانند در قسمت آثار باستانی لوور پیدا کنید.
این جاذبه دیدنی رم برای همه افراد جذاب است و هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این موزه می آیند، بلیط های ورودی باید  از قبل خریداری شوند چون تعداد آنها  محدود است.

در مورد تور لحظه آخری سفر باتو در لینک زیر بیشتر بخوانید:
https://safarbato.co/
 
 آشنایی با تاریخچه ی موزه بورگزه رم:
 بنای ساختمان این موزه ، کار معمار فلامینیو پونزیو است که به منظور کاردینال بورژیس در سال 1612 شروع به ساخت آن کرد.
در سال 1613، پونزیو از دنیا رفت و این کارها توسط جیووانی وانانسیو تکمیل شد که نما را با یک تراس شکل U و تمام تزئین شده با سوله، سوراخ ها، مجسمه های کلاسیک به پایان رساند. بین سال های 1730 و 1800 شاهزاده Marcoantonio IV Borghese دستور طراحی مجدد باغ ها به سبک انگلیسی  را داد و در سال 1775 تحت کنترل معمار آنتونیو Asprucci مجسمه ها و عتیقه فروشی بورگزه با توجه به معیار موضوعی دوباره مرتب شده اند.

در پایان قرن 18، این ساختمان به یک موزه عمومی اصلی تبدیل شد. در سال 1902، خانواده بورگزه که قادر به پرداخت هزینه های نگهداری ویلا نبودند، این مجموعه را به دولت ایتالیا فروخت و در سال 1903، باغ های کازینا بورژیز جدا شد و به تالار شهر رم فروخته شد که آنها را به صورت پارک عمومی در آوردند.
ساختمان بین سالهای 1995 تا 1997  با بازسازی مجدد پله های ایوان و داخل آن، ترمیم شد. در ابتدا، ساختمان گالری با باغ های آن ادغام شد، اما امروز باغهای ویلای بورگزه به عنوان جاذبه توریستی جداگانه در نظر گرفته می شوند.
Scipione Borghes یک پاسدار اولیه ی برنینی بود و مجموعه ای از آثار کاراجیجیو توسط پسر خود با یک سبد میوه، آثار سنت جرم رایتینگ، سیک باکوس و دیگر هنرمندان در موزه رم به نمایش گذاشته شده است. َ
 
 
معرفی شاهکارهای برنینی:
1. آپولو و دافنه:
این تصویر خیره کننده از تغییر شکل زن زیبایی به نام دافنه به درخت غار برای فرار از آپولو، تصویری باورنکردنی را در سنگ مرمر نشان می دهد.

2.  دیوید:
تفسیر برنینی از کتاب مقدس این است که دیوید، قهرمان جوان خود را در اوج خود قرار می دهد، در حالیکه تیرکمان قدرتمند خود را به طرف گولیته پرتاب می کند. به طور گسترده ای معتقد است که صورت دیوید، یک پرتره از مجسمه ساز است.

3.  تجاوز به پروسرپینا (دختر زاوش):
این اثر بسیار با شکوه، نمونه ای عالی از نابغه ی برنینی است که پوست نرم را با سنگ مرمر نشان می دهد. در این تصویر، هادس را می بینیم که با انگشتان خود جسم دختر را فشار می دهد و دختر تلاش می کند تا از دستش بیرون بیاید.

4.  مجسمه نیم تنه  از Scipione Borghese:
Scipione Borghese یکی از اولین حامیان برنینی بود. پس از مجسمه سازی نیم تنه کاردینال، برنینی نقصی در سنگ مرمر کشف کرد. او یک مجسمه دوم و مشابه را ساخت که در پانزده روز کامل شد. هر دو در نمایشگاه موزه هستند.

در مورد تور تفلیس بیشتر بخوانید
 
اگر قصد بازدید از رم را در یک فصل شلوغ دارید و می خواهید موزه بورگزه رم را مشاهده کنید، پیش از سفر خود این مکان را رزرو کنید تا بازدید آن را از دست ندهید. ساعات بازدید از مجموعه سه شنبه - یکشنبه، 9 صبح تا 7 بعد از ظهر (آخرین ورودی ساعت 5 بعد از ظهر) می باشد و دوشنبه ها، 25 دسامبر و 1 ژانویه تعطیل است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رپرتاژ گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر

آفتاب‌‌نیوز :

ساحل «دَستیر» در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل «دَستیر» به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

دَشتی شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این شهر از سال ۱۳۹۰ از روستا به شهر تبدیل شده‌است.

از مناطق دیدنی این شهر ساحل بسیار زیبای «دَستیر» که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت‌های پوزه عقابی می‌باشد و از بکر‌ترین و زیباترین سواحل دنیا است که طول ساحل نزدیک به ۶ کیلومتر می‌باشد و باغ‌ها و قله کلات سرخ که از دیرباز محل زندگی شیوخ و حاکمان منطقه بوده است.

ساحل «دَستیر»، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند.

یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل «دَستیر» پارسیان، شکاف صدفی است. مسیر رسیدن به شکاف صدفی جاده‌ای خاکی و صعب‌العبوری است که از روستای دشتی به سمت جنوب منتهی می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه رفتن وارونه!
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • قهرمان نمی‌بازد/ تساوی لحظه‌آخری لورکوزن در لانه زنبورها
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • تلاقی هیجان و ترس پلی در آسمان (فیلم)
  • اردیبهشت کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت‌انگیز
  • اردیبهشت ماه کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت انگیز