Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: مقام معظم رهبری در بیانات بسیاری، از جوانان به عنوان سرمایه اصلی نظام و مملکت نام برده اند و توصیه دارند، باید امورات را به جوانان واگذار کرد تا رونق تولید و توسعه کشور را شاهد باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان درگفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با نقش جهادگران بسیجی در جامعه اظهار کرد: اجرای عدالت، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و تجلی معنویت که فلسفه انقلاب اسلامی است، برکسی پوشیده و پنهان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهادگران بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام (ره) صنه هایی از همدلی، همیاری، رسیدگی به محرومان به خصوص در مناطق روستایی را ایجاد کردند که در آن روزها چشمگیر بود.

حجت الاسلام کوثری با بیان اینکه امروز جهادگران بسیجی با حضور در مناطق محروم صحنه های بعد از پیروزی انقلاب را زنده می کنند، یادآور شد: جهادگران بسیجی در واقع حلقه وصلی بین مردم و نظام شدند و روح امید را در مردم دمیدند، این اقدامات مستضعفان را به انقلاب امیدوار کرد.

امام جمعه شهرستان شیروان بیان کرد: ضمن اینکه جوانان در قالب اردوها ساخته می شوند و باتفکر انقلابی و ایمان رشد پیدا می کنند، مدیریت جهادی در فراز انقلاب را رقم می زنند.

وی با اشاره به اینکه همواره از نقش جوانان غافل بوده ایم، گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری در بیانات بسیاری از جوانان به عنوان سرمایه اصلی نظام و مملکت نام برده اند و توصیه دارند، امورات کشور را به جوانان واگذار کنیم تا با دو بال علم و تجربه و بهره مندی از پیشکسوتان در راستای سربلندی نظام و کشور گام بردارند.

حجت الاسلام کوثری با اشاره به اینکه نباید از جوانان غافل شویم و باید به آنها در عرصه های مختلف اعتماد کنیم، خاطر نشان کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، باید امورات را به جوانان واگذار کنیم تا رونق تولید و توسعه کشور را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: جهادگران بسیجی در اردوها نیز در همین راستا قرار دارند، لذا باید از این جوانان که فرصت های در اختیار خود را صرف رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده می کنند تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار زهرایی شب گذشته در همایش تجلیل از جهادگران شهرستان بیرجند گفت: مقام معظم رهبری نقطه حضور دشمن را به خوبی تشخیص داده‌اند و امسال، سال خاصی را در پیش داریم که از آن به عنوان نبرد آخر الزمانی یاد شده که سبب شده حماس یک گروه جهادی کوچک نبرد بین اراده‌ها و ارابه‌ها را به رخ جهانیان بکشید.

به گفته وی حدود شش ماه از آرزوی صهیونیست‌ها برای محو حماس گذشته است و تا امروز هیچ کاری در این زمینه نتوانسته‌اند، انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی که سر خود را مانند کبک زیر برف کرده‌اند، نمی‌خواهند تبدیل ایران به ابر قدرتی را ببینند و امروز مردم یمن، عراق و حماس و حزب الله لبنان با حمایت ایران با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.

گروه‌های جهادی حلقه میانی حاکمیت و مردم

وی تاکید کرد: گروه‌های جهادی که سبب مشارکت مردم در انجام کارها می‌شوند، حلقه میانی بین حاکمیت و مردم است که جز با رئیس جمهور و استانداران جهادی تحقق جهش تولید امکانپذیر نیست.

به گفته وی جهش تولید باید منجر به کاهش سهم دولت در حوزه‌های اقتصادی شود اما نظارت دولت بر این حوزه‌ها باید ادامه یابد.

نبود فهم مشترک

سردار زهرایی تصریح کرد: جریان فتنه به دلیل نبود فهم مشترک انجام شد که چند ماه کشور را دچار هزینه‌های میدانی و ریالی کرد و هنوز هم آثار آن را در جامعه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فرد جهادی با فارغ شدن از کاری به سراغ انجام کار دیگری می‌رود، گفت: تحقق شعار سال با همراهی گروه‌های جهادی امکانپذیر است و لازمه اعلام آمادگی برای حضور در لشکر امام زمان (عج) داشتن خصلت یاران تنوری است.

به گفته وی چهار سال قبل نهضت خدمات مومنانه با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد و امسال هم به دلیل برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی در آخر سال آینده، سال معنوی خاصی در خراسان جنوبی خواهیم داشت و گروه‌های جهادی در این راستای کمیته جهادی به وظیفه خود عمل در این خصوص عمل خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ شهریور ماه سال جاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگران خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در سوم خرداد ماه هم شورای جهاد گران کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پی گیری های وی تصریح کرد: پی گیری های لازم برای رفع مشکل بیمه جهادگران از طریق مجلس شورای اسلامی و سپاه پاسداران کشور برای حل مشکلات حقوقی و درمانی جهادگران در حال انجام است.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم در این همایش گفت: در جهان هستی شیطان در قائده ای برای جبهه حق و باطل نقش بازی می‌کند.

به گفته سرهنگ خراسانی شیطان تلاش می‌کند تا مبدا لذات انسان را تغییر دهد و خداوند در قرآن انسان‌های را به چهار دسته نشستگان، ایستادگان و اهل کار به اندازه توانایی خود و مجاهدین که اگر از دنیا بروند مردم خیلی یاد آنها می‌کنند، تقسیم شده‌اند و مصداق مجاهدان، جهادگران جبهه حق هستند که در راه خدا کار می‌کنند.

رئیس شورای جهادگران شهرستان بیرجند هم در این جلسه گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی توسط گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف در خراسان جنوبی انجام شده است.

اشک‌ها و لبخندها

جلالی با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را سال" جهش تولید با مشارکت مردم" نام گداری کرده‌اند، افزود: جهاد گران همواره شاهد اشک‌ها و لبخندهای مردم در نقاط مختلف استان بوده‌اند.

به گفته وی شورای جهادی را مساجد محور کرده‌ایم تا از این طریق مشکلات محلات را حل کنیم.

وی از وجود حدود دو هزار گروه جهادی در استان و ۵۰۰ گروه جهادی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت :۲۰۰ گروه جهادی را در شهرستان بیرجند به شکل تخصصی گروه بندی کرده‌ایم.

وی با اشاره به مشارکت گروه‌های جهادی در اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت در کشور، خاطرنشان کرد: همه گروه‌های جهادی زن و مرد در انجام این کار مشارکت داشته‌اند و گروه‌های جهادی حلقه اتصال مردم با دولت بوده‌اند و از این طریق بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود و انجام این کار سبب افزایش روحیه امید در افراد جامعه می‌شود.

به گفته وی جهادگران جامعه پزشکی بیش از ۱۰ هزار نفر را بدون دریافت کوچک‌ترین هزینه‌ای درمان کرده‌اند.

آرزوی جهادگران

وی تصریح کرد: آرزوی بچه‌های جهادی شهرستان بیرجند اختصاص زمینی برای ایجاد سوله‌ای با تأمین امکانات مورد نیاز با همکاری استانداری و سازمان بسیج سازندگی کشور برای بهره‌گیری از آن در زمان بحران است.

وی خواستار آن شد که برای رفع مشکل بیمه اعضای گروه‌های جهادی اقدام لازم انجام شود و ادامه داد که امیدوارم با اقدامات جهادی حالی را خوب کنیم تا حال خانواده خودمان خوب شود.

شایان ذکر است که در پایان این همایش از ۵۵ جهادگر برتر خواهر و برادر شهرستان بیرجند تجلیل شد.

کد خبر 6063361

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند
  • جهش تولید با اتحاد و مشارکت اقتصادی رخ می‌دهد
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است