Web Analytics Made Easy - Statcounter

"کریستف هاملمن" نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و هیات همراه وی روزهای ۲۳ و ۲۲ مرداد سال جاری با سفر به استان از تعدادی از مراکز بهداشت و تحقیقاتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازدید کردند و در جلسه ها و مذاکره هایی که با مسئولان این دانشگاه داشتند، بر تحکیم روابط و همکاری های فی مابین تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه سفر نماینده سازمان بهداشت جهانی به این استان اظهار داشت: نماینده سازمان بهداشت جهانی با بازدید از سه مرکز بهداشت و سلامت جامعه و پژوهشگاه قلب و عروق، از نزدیک در جریان فعالیت های بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی قرار گرفت.

حمید میرمحمد صادقی با بیان اینکه در این بازدیدها، روند ارائه انواع خدمات بهداشتی و درمانی به اقشار مختلف جامعه از جمله زنان و اتباع خارجی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت، افزود: پس از این بازدیدها، چند پیشنهاد برای توسعه همکاری های مختلف در زمینه های بهداشتی و پژوهشی با سازمان بهداشت جهانی مطرح شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر پژوهشگاه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی از برخی از حمایت های آنها مانند اعتبار پژوهشی (گرنت) استفاده می کنند، پیشنهاد شد که فعالیت های مشترک بیشتری در این زمینه و همچنین پژوهش های مربوط به بیماری های واگیر و غیرواگیر انجام شود.

میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه سطح بهداشتی و درمانی و شاخص هایی مانند مرگ و میر نوزادان و پوشش واکسیناسیون در استان مورد توجه نماینده سازمان بهداشت جهانی و همراهان وی بود، افزود: در این بازدید به بیماری سالک در اصفهان و تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای تولید داروی آن اشاره و پیشنهادی برای همکاری سازمان بهداشت جهانی در این زمینه مطرح شد.

بیماری سالک، یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل به نام پشه خاکی هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی نیز برای توسعه روابط و همکاری ها در زمینه فناوری های جدید، تولید دارو و تجهیزات، توسعه ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت پرستاران افغانستانی، ارتقای بهداشت زنان و برگزاری همایش مشترک بین ایران، ژاپن و سازمان بهداشت جهانی در این بازدیدها مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه ایران، کشوری پیشرو در منطقه در بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می شود، تصریح کرد: با توجه به این نقطه قوت، سازمان بهداشت جهانی علاقه مند به توسعه همکاری ها و حمایت های خود از کشورمان در جهت الگوسازی برای سایر کشورهای منطقه است.

سازمان جهانی بهداشت(WHO) یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش مرجع سازمان دهنده را بر بهداشت جامعه جهانی ایفا می‌کند.

 این آژانس در سال ۱۹۴۸ در ژنو سوییس تاسیس شد. 

استان اصفهان دارای حدود یکهزار واحد بهداشتی، درمانی شامل ۴۹۳ خانه بهداشت روستایی، ۲۲۳ پایگاه سلامت شهری، ۸۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، هشت واحد تسهیلات زایمانی و هفت مرکز بیماری های رفتاری است.

۳۰۱۱/۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا؛ سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مصدومیت ۱۱ نفر در حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در محور موته خبر داد.
 
عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان، در مورد واژگونی اتوبوس مسافربری، اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس ساعت ۵ و ۱۹ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.
 
وی با بیان اینکه «این حادثه در موته قبل از سه راهی لایبید گزارش شده است»، افزود: ۳ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و ۲ کد هلال احمر برای این حادثه اعزام شده است.
 
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به مصدومیت ۱۱ نفر شامل ۹ مرد ۲۲ تا ۸۹ سال و دو زن ۲۰ و ۶۳ ساله در این حادثه، تصریح کرد: مصدومان این حادثه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان‌های امام حسین(ع) گلپایگان و حضرت محمد(ص) میمه منتقل شدند.
 
عابدی خاطرنشان کرد: یک مرد ۳۵ ساله از ۹ مردم مصدوم شده پس از دریافت مراقبت‌ها و خدمات اولیه درمانی سرپایی، عدم رضایت خود به انتقال به بیمارستان را به ماموران اورژانس اعلام کرد و ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان