Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:06:40 GMT

هشت مرکز علمی- کاربردی یزد در سطح ۲ کشور قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۷۳۸

هشت مرکز علمی- کاربردی یزد در سطح ۲ کشور قرار دارند

محمدصالح احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح بندی مراکز علمی کاربردی در چهار سطح و براساس میزان و کیفیت فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری انجام می شود. افزود: در سال ۹۷، ۲ مرکز این دانشگاه در سطح ۲ و هفت مرکز در سطح  سه قرار داشتند که خوشبختانه بسیاری از واحدهای ما به سطح بالاتر ارتقاء یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: امتیازات برای هر واحد دانشگاهی براساس نمره سطح در نظر گرفته می شود که امیدواریم در سال آینده مراکز این دانشگاه به سطح یک ارتقاء یابند.

احمدی افزود:  رسالت اصلی دانشگاههای  جامع علمی کاربردی تامین نیروهای مهارتی مورد نیاز بازار است اما در یک دورانی اتفاقاتی رخ داد که به سمت گرایی حرکت کرد که در یک مقطعی باعث ازیاد مراکز شد به طوریکه تعداد مراکز این دانشگاه در کشور به یکهزار ۲۰۰ واحد  رسید که با  افت کیفیت در این مراکز آموزشی روبرو شدیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد تصریح کرد: در دوره اخیر موضوع اصلاحات به صورت عملی در دستور کار قرار گرفت و این مراکز به اهداف اصلی خود بازگشتند و برنامه های در این زمینه در کشور برنامه ریزی شد.

۳۰ درصد مدرسان دانشگاه‌های علمی کاربردی یزد تعدیل شدند

احمدی توسعه کیفی را مهمترین برنامه این دانشگاه بیان کرد و گفت: ساماندهی مدرسان این مرکز آموزشی در راستای این موضوع صورت گرفت. 

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با بیان اینکه  حدود  ۳۰ درصد مدرسانی که در گذشته جذب این دانشگاه شده بودند براساس ارزیابیهای علمی و عمومی تعدیل شدند اضافه کرد: در گذشته پذیرش مدرسان بسیار آسان بود و بدون بررسی صلاحیت‌های علمی در دانشگاه پذیرش می شدند، اکنون یک ساز و کار قانونی در رابطه با جذب مدرسان وجود دارد و مبنای جذب مدرسان فراخوان و ارزیابی بر اساس صلاحیت های علمی، عمومی و حرفه ای است.

وی تعداد مدرسان  دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را قبل از ساماندهی یکهزار و ۲۰۰ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر به علت عدم تدریس بیش از ۲ سال غیر فعال بودند که حدود ۹۶۰ نفر فعال بودند که پس از ساماندهی تعداد مدرسان به زیر ۶۰۰ نفر رسیدند.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد اساسنامه دار کردن مراکز این دانشکاه و بازنگری سرفصلیهای تمام رشته های این دانشگاه در راستای کیفی سازی را از دیگر اقدامات بیان کرد و افزود: برخی از رشته‌های آموزشی هیچ تناسبی با موضوع مهارتی بودن رشته‌های این دانشگاه نداشتند لذا محدودیت‌های برای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها اعمال کرده‌ایم.

وی از دیگر مشکلات در این دانشگاه را تبدیل برخی مراکز دانشگاهی به محلی برای ارتقاء مدارک تحصیلی کارکنان دولتی بیان و گفت: در همین راستا و به رغم این که به ارتقای دانش کارکنان دولت احترام می‌گذاریم ولی محدودیت‌های پذیرش لحاظ کردیم به طوریکه قرار است در مهرماه ۹۸،  ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه غیرکارمند باشند.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزدبا اشاره به مصوبه شورای عالی اداری، مبنی بر واگذاری مراکز علمی کاربردی دولتی به بخش خصوصی خاطر نشان کرد:بر این اساس تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان از ۲۲ واحد به ۹ واحد رسید.

۲۰۸۸/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند

سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد گفت: همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.
وی با بیان فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی در کشور مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از یکهزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است..

دکتر پور حسینی اضافه کرد: وزیر بهذاشت و معاونان وی در طول این ایام از تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارت خانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی و حوزه درمان،غذا و دارو سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند

مشاور وزیر بهداشت،وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

مدیر بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد هم در این بازید از پذیرش چهار هزار و ۶۰۰ بیمار از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز درمانی خبر داد.

"علی اکبر جراحی" افزود: از این تعداد،۱۶۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند.

وی ضریب اشغال تخت این بیمارستان در شرایط عادی را ۸۳.۵ درصد بیان کرد و ادامه داد: اکنون ۱۲۵ بیمار در این مرکز درمانی بستری هستند و ۱۷۵ عمل جراحی از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز انجام شده که ۴۸مورد ارتوپدی،۳۵ مورد جراحی مغز و اعصاب و مابقی مربوط به اورولوژی و غیره می باشد.

مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان یزد حدود ۳۵۰ مورد است که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند
  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در فارس
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت