Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید عبداللهی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید و بررسی زیرساخت های اربعین در مرز رسمی خسروی به همراه نمایندگان وزارت امورخارجه و مدیر کل دفتر فنی استانداری کرمانشاه افزود: مرز خسروی یکی از مرزهای قدیمی کشور برای حوزه زیارتی و تجاری کشور است که از سال ۹۲ که کمیته زیرساخت اربعین در کشور شکل گرفت بنا بر این نبوده که مرز خسروی باز نشود و از این رو کلیه اقدام های زیرساختی همانند دیگر مرزهای شلمچه و چذابه درخوزستان  و مهران در استان ایلام در این مرز نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در مرز رسمی خسروی از سال ۹۳ اقدام های زیرساختی اربعین با اختصاص اعتبارات ملی در دستور کار بوده و حتی پارسال نیز تمامی امکانات و اتوبوس ها و دستگاههای مربوط نیز در مرز حضور یافتند که البته با بازنشدن مرز این امکانات به مرز مهران منتقل شد.

دبیر کمیته زیرساخت اربعین کشور گفت: مرز خسروی هم اکنون  وضعیت مناسبتری نسبت به سایر مرزها به لحاظ راه های مواصلاتی و اقامتی دارد که البته نیازمندی هایی نیز دارد که در این بازدید موارد رصد شد و به عنوان یک پیش جلسه ای برای جلسه اصلی فردا با حضور معاون عمرانی وزارت کشور و استاندار کرمانشاه است که تمامی دغدغه ها در آن جلسه مطرح خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: همه اقدام های زیرساختی و کارها باید در قالب طرح تفصیلی و جامع باشد به طوری که بتوانیم در آینده نه چندان دور مرزی با زیرساخت های بهتر نسبت به وضعیت کنونی داشته باشیم که در این خصوص امکانات استان های معین نیز به لحاظ لجستیک و امکانات و نیرو نیز به کار گرفته می شود.

او اضافه کرد: وزارت کشور در حوزه زیرساختی، امنیتی و اتحادیه حمل و نقل تمامی تلاششان بر این است که در سال اولی که این مرز برای زائران اربعین باز شود زائران تجربه خوبی برای استفاده از این مرز را داشته باشند.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین قدیمی ترین مرز رسمی ایران با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق، یک گذرگاهی بسیار مهم است که همواره مورد توجه زائران و مسافران ایرانی و عراقی بوده است.

۸۰۶۶                                                                                                                                      

 یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد می کنند

  مدیر کل دفتر فنی استاندار ی کرمانشاه گفت: هم اکنون مرز رسمی خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است و زیرساخت ها و امکانات مطلوبی دارد که طبق پیش  بینی های صورت گرفته امسال اربعین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از زائران از این مرز رسمی به عتبات عالیات تردد می کنند.

شهرام کهریزی در ادامه این نشست افزود:  امروز بازدیدی به همراه مدیران وزارت کشور ، وزارت امور خارجه و حمل و نقل و ناجا از زیرساخت های اربعین در شهرستان قصرشیرین صورت گرفت که تمامی امکاناتی که در سال های گذشته در این مرز ایجاد شده و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سیستم های روشنایی ، پارکینگ  ها و پایش تصویری و هتلینگ و امکانات اقامتی و زیرساختی و تغذیه امروز مورد بررسی قرار گرفت و باید ظرف مدت باقی مانده تا ایام اربعین موارد لازم را تکمیل کنیم تا میزبان خوبی برای زائران باشیم.

شرایط لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی فراهم است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین نیز گفت:مرز خسروی هم اکنون با امکانات و زیرساخت های بسیار خوب آماده پذیرش زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی است.

حشمت الله رضایی در ادامه افزود: تمامی امکانات لازم از جمله راه درسترسی و مواصلاتی ، امکانات اقامتی و ظرفیت لازم برای اسکان ۱۵هزار تن در مرز خسروی و همچنین ۱۵ هزار تن در شهرقصرشیرین و سیستم های مخابراتی ، آنتن دهی تلفن همراه و رفع نقاط کور ، ایجاد سرویس های بهداشتی ، آماده سازی۱۳۵ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار خودروی سواری ، استقرار ۲۹ گیت گذرنامه با ۵۸ کاربر برای سرویس دهی به ۷۰ هزار تن طی مدت  ۱۰ ساعت در روز همگی از امکانات و زیرساخت های موجود است.

  وی خواستار حضور استان های معین و بهره گیری از امکانات آن ها برای افزایش سطح پارکینگ های شهرستان و ایجاد امکانات برای خدمات دهی مطلوبتر به زائران شد.

او گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی آرزو و دغدغه اصلی مردم مرزنشین و مرزدار استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین است که به طور یقین باعث ایجاد رونق و پویایی منطقه خواهد شد.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۵۴ درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است

نشست خبری هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» (طنز پهلو) با حضور عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو و هادی کافی، دبیر اجرایی جشنواره در ساختمان معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد.

حسین‌نژاد درباره تعداد آثار ارسالی و استان‌های مشارکت‌کننده در جشنواره گفت: شش دوره جشنواره طنز پهلو استانی و از دوره هفتم ملی برگزار شد. امسال هشتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است. سال گذشته مجموع آثاری که به دستمان رسید، ۴۶۲ اثر بود. اما مسئولان استانی جوسازی کردند و آمار را بالا بردند. امسال میزان آثار رسیده به دستمان ۱۱۲۹ اثر است. 

دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو ادامه داد: ۲۴۴ اثر برای داستان کوتاه طنز، ۲۲۶ اثر برای کارتون و کاریکاتور، ۲۵۷ اثر برای شعر طنز، ۱۰۱ اثر برای طنز چند رسانه‌ای و ۳۰۱ اثر برای طنز مطبوعاتی به دستمان رسید. به ترتیب پنج استان از جمله تهران با ۲۸۹ اثر، اصفهان ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی ۸۴ اثر به دستمان رسید. یک استان هم در جشنواره شرکت نکرد.

وی با اعلام این خبر که ما از تمام طنز نویسان و کاریکاتوریست‌ها دعوت کردیم، که اگر در رسانه خود اثری تولید می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده است و همه به نحوی در حال تولید محتوا هستند. احساس می‌کنم طنز رسمی به مرور از طنز غیر رسمی عقب افتاده است. ما از آنها دعوت کردیم که در جشنواره ملی «رسانه و طنز» شرکت کنند، تا ما ببینیم آنها در چه سطحی قرار دارند.

کافی به تشریح برنامه‌های معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت و جریان‌سازی موضوعاتی که افکار عمومی به آن نیاز داشت، جشنواره‌های مختلفی از جمله جایزه «مریم» طراحی شد و امسال اولین دوره آن برگزار می‌کنیم. جشنواره دوسالانه «خورشید» با محوریت زنان در سطح بین‌الملل که در مشهد مقدس برگزار شد. جشنواره رسانه و کودک امسال برگزار می‌شود. از طرفی، اولین دوره روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و امسال سومین دوره آن در بهمن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» ادامه داد: پیشتر مقوله طنز که از موضوعات مهم حوزه رسانه بود، از دولت دوازدهم برگزار شده بود. ما سعی کردیم طنز را در سطح ملی برگزار کنیم. اختتامیه جشنواره ملی «رسانه و طنز» با حضور اهالی طنز و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر فومن برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین