Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پلیس فدرال ایالات متحده به دنبال دریافت پیشنهادهایی از سوی شرکت های ثالثی است که راهکارهایی برای استخراج انبوه اطلاعات عمومی از فیسبوک، توئیتر و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند. به گفته این سازمان داده های جمع آوری شده برای شناسایی و نظارت بر تهدیدات علیه ایالات متحده و منافع آن کاربرد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده که این درخواستِ پیشنهاد چندین هفته قبل از تیراندازی های اخیر در تگزاس و اوهایو ارائه شده اند.

اف‌بی‌آی درخواست کرده که اطلاعات کامل افراد مورد علاقه پروفایل ها و نیز وابستگی آنها به گروه ها یا سازمان ها جمع آوری شود تا به این ترتیب بتوان کاربران را بر اساس نزدیکان آنها و کلید واژه های جستجو شده ردیابی کرد. شرکت ها هم می توانند تا 27 آگوست (5 شهریور ماه) پیشنهادات خود را ارائه کنند.

پیش از این دونالد ترامپ هم از شبکه های اجتماعی گلایه کرده و خواستار توسعه ابزارهایی شده بود که تیراندازها را پیش از ارتکاب جرم در شبکه های اجتماعی شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید:

از این پس فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام را خودتان بسازید

چرا خودروها مدام بزرگ تر می شوند؟

آیا بایدبرای کشتن موجودات فضایی آماده شویم؟

دلیل بازداشت نوشین جعفری

دستگیری دو نفر به اتهام انتشار تصاویر جسد فوتبالیست سرشناس

بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می گیرد

اف‌بی‌آی معتقد است که این گونه ابزارها در هماهنگی با راهکارهای حفاظت از حریم شخصی و آزادی های مدنی هستند. اما وقتی نام ها، تصاویر و شماره های شناسایی که به طور انبوه جمع آوری شده اند با مجموعه داده هایی از منابع دیگر ترکیب شوند دقیقاً برعکس آنچه اف‌بی‌آی می گوید اتفاق خواهد افتاد.

اف‌بی‌آی از پاسخ به گزارش وال استریت ژورنال خودداری نموده اما سخنگوی توییتر اعلام کرده که ممنوعیت هایی برای جلوگیری از استفاده داده ها با هدف نظارت یا هر هدف مغایر با انتظارات منطقی کاربران از حریم خصوصی، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده تیراندازی رسانه شبکه های اجتماعی وال استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

سرهنگ کارآگاه شهریار قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت، کاهش جرایم و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان بیجار اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مقام قضائی افرادی که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، تعداد ۲ نفر سارق ساختمان نیمه کاره دستگیر و تعداد ۷ نفر معتاد متجاهر جمع آوری که جهت بهبود وضعیت و ترک اعتیاد به مراکز بازپروری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار در پایان خاطرنشان کرد: اعتیاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته، لذا لازم است به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به ویژه جوانان عزیز بوده و نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

کد خبر 6086335

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند