Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@11:50:27 GMT

هشدار سازمان حمایت : خودرو پیش خرید نکنید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۹۶۷۹

هشدار سازمان حمایت : خودرو پیش خرید نکنید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  براساس اطلاعیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،  در ارتباط با خودروهای تولید داخل، شرایط فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت اصلی تولید کننده خودرو مشخص می شود.

 

سازمان یادشده از کلیه خریداران خودرو ها درخواست کرده تا از عقد قرارداد خرید خودرو با شرکت‌های متفرقه که اقدام به تبلیغات فروش این نوع خودروها کرده و در قالب ارائه پیشنهادهای متفاوت برای خرید های کوتاه یا بلندمدت که اقدام به دریافت کل مبلغ قیمت خودرو و یا بخشی از آن را از مصرف کننده طلب می‌کنند، اجتناب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین فروش خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی خودروسازان تحت عنوان کاردکس، با قیمت مصوب و رسمی شرکت‌های عرضه‌کننده مجاز است؛ بنابراین دریافت مبالغ بیش از قیمت رسمی توسط نمایندگی‌ها تخلف بوده و قابل پیگیری است.

 

شرکت‌های عرضه کننده خودرو به استناد ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ هیات وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند؛ بنابراین  شرکت‌هایی مجاز به پیش فروش خودرو شده اند که مجوز مرتبط با آن را از وزارت یاد شده دریافت کرده باشند.سازمان حمایت در اطلاعیه خود آورده است، اظهارات شرکت‌های پیش فروش کننده خودرو مبنی بر اخذ مجوز از بانک مرکزی، داشتن شماره ثبت و ... ارتباطی با مجوز پیش فروش نداشته و قابل استناد نیست.

 

علاوه براین تبلیغات فروش فوری خودرو (بصورت اقساطی) که در آن مبلغ پیش پرداخت خودرو و جمع مبالغ اقساط با قیمت فعلی بازار خودرو برابری کند، قابل اعتماد نبوده و مورد تایید این سازمان نیست، زیرا امکان تخلف، تحویل ندادن خودرو در آن وجود دارد و به کلیه خریداران توصیه می‌شود با هوشیاری کامل نسبت به بررسی شرایط فروش اقدام و از عقد این نوع قراردادها با عرضه کنندگان خودداری کنند. 

 

سازمان مزبور در اطلاعیه خود تصریح کرده است: واردات خودرو در شرایط فعلی ممنوع بوده و درج آگهی‌های تبلیغاتی برای پیش فروش این قبیل خودروها فاقد وجاهت قانونی است.مردم می‌توانند هنگام مشاهده  موارد تخلف و یا برخورد با اینگونه آگهی‌های تبلیغاتی،موضوع را بوسیله سامانه تلفنی ۱۲۴ویامراجعه به سازمان‌های صنعت ،معدن وتجارت استان‌ها ویاسازمان حمایت اطلاع رسانی کنندتانسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

 

خبرآنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شبکه های مجازی مصرف کنندگان اقتصاد جام نیوز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )

شرکت خودروسازان بم ( از زیر مجموعه های کرمان موتور) اولین شرایط فروش محصول  BAC X۳ PRO را در سال جدید اعلام کرد.این محصول با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت می تواند به عنوان رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو تلقی شود.   به گزارش عصر ایران شرکت خودروسازان بم، خودرو BAC X۳ PRO را باقیمت ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی به فروش می رساند.که این عددبه قیمت پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو در بازار بسیار نزدیک می باشد.     زمان ثبت نام این خودرو از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی های مجاز شرکت خودروسازان بم اعلام شده است.   پیش پرداخت برای خرید خودرو باک ایکس۳ پرو مبلغ ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است و دوره بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه خواهد بود. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند این محصول تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند.   زمان تحویل خودرو باک X۳ پرو، ۹۰ روز کاری اعلام شده است و در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه ای متالیک به فروش خواهد رسید. جدول فروش به شرح زیر می باشد مشخصات و امکانات BAC X۳ PRO 

خودرو BAC X۳ PRO یک کراس اوور کامپکت با ظاهری جذاب، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب است که از سال جاری در خط تولید شرکت خودروسازان بم مونتاژ می شود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو در این سگمنت، قطعا عرضه این محصول می تواند برگ برنده ای برای خودروسازان بم و کرمان خودرو باشد.

خودرو باک X۳ پرو از یک موتور به حجم ۱۴۹۸ سی. سی با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر مجهز به گیربکس سی وی تی بود و سیستم ترمز جلو و عقب آن دیسکی است.


 
خودرو بی ای سی X۳ از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می برد و حجم صندوق عقب در این محصول ۴۰۰ لیتر اعلام شده است.حجم باک سوخت خودرو مورد اشاره ۴۵ لیتر می باشد و سایز تایر رینگ آلومینویم ۱۶ اینچ است.

این خودرو که از نیروی محرکه محور جلو بهره می برد سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می کند و طول، عرض  و ارتفاع باک X۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است.
 


سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است و خودرو بی ای سی X۳ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند.
 
از جمله امکانات رفاهی BAC X۳ پرو، می توان به آیینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه های جلو و عقب برقی تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع + power windows، گرمکن شیشه عقب + برف پاک کن، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی های ردیف عقب، آفتاب گیر راننده و سرنشین همراه با آینه، کنسول مرکزی به همراه جا لیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درب ها حساس به سرعت، استارت دکمه ای + ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایر ( TPMS )، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رقیب جدی پژو 207 روانه بازار می شود (+عکس و مشخصات خودرو)

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟