Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، متن پیام سید حسن نصرالله خطاب به وزیر امور خارجه‌ی ایران، دکتر ظریف، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

خدمت وزیر محترم امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران، برادر عزیز دکتر محمد جواد ظریف (دام حفظه و عزه)

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

وقتی سردمداران امریکا تحریم شخص جنابعالی و افزوده‌شدنتان به لیست شرافتمندان را اعلام کردند، بنده و برادرانم تصمیم گرفتیم پیامی خدمت شما بفرستیم و هم‌دردی و احترام خود را ابراز کنیم؛ اما بنده ترجیح دادم صدور پیام را تا امروز یعنی ۱۴ آگوست به تأخیر بیاندازم؛ روزی که مقاومت لبنان با حمایت و پشتیبانی کامل جمهوری اسلامی ایران توانست در طول جنگی ۳۳ روزه در ماه‌های جولای و آگوست سال ۲۰۰۶ امریکا و به اصطلاح اسرائیل را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات و طراحی در آن جنگ ظالمانه و تجاوز عظیم، امریکایی بود و بر عهده‌ی دولت فرومانده‌ی جرج بوش پسر و کاندولیزا رایس و جان بولتون قرار داشت. ارتش اسرائیل به عنوان قدرتمندترین ارتش منطقه، به زعم آن‌ها، در این جنگ فقط ابزار اجرایی بود.

بولتون، که در آن زمان نماینده‌ی امریکا در شورای امنیت بود، در آن جنگ به یکی از مسئولان عرب گفته بود:«جایی برای فعالیت دیپلماتیک وجود ندارد چون جنگ جز با نابودی یا تسلیم حزب الله به پایان نخواهد رسید».

اما چند هفته بعد بولتون به آن مسئول عربی گفت:«ما باید همین لحظه جنگ را تمام کنیم».

مسئول عرب به او گفته بود: آیا حزب الله را نابود کردید؟

گفت: نه.

گفته بود: آیا حزب الله را به تسلیم واداشتید؟

گفت: نه.

گفته بود: پس چرا دارید جنگ را تمام می‌کنید؟!

بولتون گفت: چون اگر جنگ ادامه پیدا کند „اسرائیل“ گرفتار فاجعه‌ای عظیم خواهد شد.

عزیز و دوست ما، جناب وزیر،

بولتون که تهدید می‌کند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون خواهد کرد، هیچ دستاورد و پیروزی‌ای در طول زندگی‌اش نداشته است. در چنین روزهایی در سال ۲۰۰۶ امریکا در برابر مقاومت مردمی کشوری با مساحت کم و گرفتار جبهه‌بندی‌های داخلی، عقب‌نشینی کرد و شکست خورد تا چه رسد به یک کشور منطقه‌ای بزرگ و ملتی متحد و نظامی منسجم و رهبری عظیم.

جناب وزیر، شما صدایی رسا در همه‌ی محافل بین المللی هستید که واقعیت را فاش می‌سازید، حق را بیان می‌کنید و آن را در روی سرکش‌ترین طاغوت‌های جهان یعنی امریکا و ترامپ و همه‌ی افرادی از این جنس فریاد می‌زنید و این بزرگ‌ترین جهاد است.

آن‌ها خواستند شما را محاصره کنند، دور سازند و بترسانند اما حضور و تأثیر شما قدرتمندتر شد و جایگاه شما ترفیع یافت و ان شاءالله همچنان این‌چنین مدافع مظلومان و مستضعفان و مقاومان خواهید ماند. 

خداوند شما را حفظ و مراقبت و یاری و تأیید فرماید.

حسن نصرالله

۱۴ آگوست ۲۰۱۹

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران جنگ وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که یکی از معاونین وزیر دفاع روسیه که مظنون به دریافت رشوه است، بازداشت شده و رئیس جمهور روسیه در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است.
 

شب گذشته مشخص شد که تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه، که مظنون به دریافت رشوه است بازداشت شده و تحت بازجویی سازمان‌های مجری قانون قرار دارد.

به گفته یک مقام نزدیک به نهاد‌های اجرای قانون روسیه، عملیات بازداشت این مقام وزارت دفاع بیشتر از یک ماه است که توسط ماموران سرویس امنیت فدرال و کمیته تحقیقات آماده شده بود.

به گفته یک منبع دیگر، علاوه بر ایوانف، چند نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند که کمیته تحقیقات آن‌ها را در انتقال پول دخیل می‌داند. احتمالاً صحبت بر سر تخلفات در اجرای قرارداد‌های ساختمانی در وزارت دفاع است.

یک مقام کمیته تحقیقات یادآور شد که طبق قانون ۲۹۰ قوانین جزایی فدراسیون روسیه "دریافت رشوه" تا ۱۵ سال زندان مجازات دارد و مقام، رتبه و مبالغ شرایط کلیدی در بررسی ماهوی پرونده تاثیری نداشته و فرد متخلف از این اتهامات مصونیتی نخواهد داشت.

سازمان‌های مجری قانون روسیه، شامل سرویس امنیت فدرال، وزارت امور داخلی و کمیته تحقیقات - به طور فزاینده‌ای درگیر چنین پرونده‌هایی است و از توانایی و اختیارات جدی در این زمینه برخوردار هستند.

بازداشت تیمور ایوانف عصر روز سه شنبه مشخص شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بازداشت معاون وزیر دفاع مطلع شده و در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است.

ایوانف در ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۵ در مسکو به دنیا آمد. او تا سال ۲۰۱۲ در شرکت‌های مجتمع سوخت و انرژی کشور کار می‌کرد و بعداً معاون رئیس دولت منطقه مسکو شد. او از مارس سال ۲۰۱۳ تا زمان انتصاب خود به عنوان معاون وزیر دفاع در سال ۲۰۱۶، سمت مدیر کل یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت مسکن برای پرسنل نیرو‌های مسلح روسیه را بر عهده داشت.

دیگر خبرها

  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • محمد عبدالله، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های هندبال پایه شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • (ویدئو) لحظه هدف قرار دادن خودروی مقام نظامی حزب الله توسط اسرائیل
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است