Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان، دستیاور ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه با سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ابتدای این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای خود روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را دوستانه، صمیمی و رو به پیشرفت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تحکیم روابط همه جانبه با کشورهای قاره آفریقا و به ویژه آفریقای جنوبی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان گسترش رفت و آمدهای پارلمانی و سیاسی میان مقامات دو کشور در سطوح مختلف از جمله روسای مجالس، روسای کمیسیون‌های تخصصی و روسای گروه‌های دوستی پارلمانی را در تقویت همکاری‌های دو کشور تاثیرگذار خواند و از  سفر فراکسیون زنان پارلمان آفریقای جنوبی به تهران استقبال کرد. 

وی با اشاره به احترام ویژه مردم ایران به آقای نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید، مواضع آفریقای جنوبی در خصوص تحولات منطقه و تمرکز بر راه حل سیاسی را ستود.

امیرعبداللهیان در رابطه با پیشنهادات مقامات آمریکایی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکرات سازنده با کشورهای منطقه و جهان استقبال کرده است. ما تاکنون هم با دموکرات‌ها در بحث هسته‌ای و هم با جمهوری خواهان در بحث کمک به امنیت عراق مذاکره کرده ایم ولی در هر دو حزب شاهد بدعهدی و فرار آمریکایی ها از تعهداتشان بوده ایم.

وی در رابطه با امکان مذاکره مجدد با آمریکا تاکید کرد: تغییر رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک هر تصمیم جدید نظام خواهد بود.

امیرعبداللهیان با قدردانی از حمایت های مستمر آفریقای جنوبی از فلسطین خاطرنشان کرد: مواضع آفریقای جنوبی در حمایت از آرمان های ملت مظلوم فلسطین حاکی از هوشمندی قابل تحسین دستگاه سیاست خارجی این کشور است.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین که متاثر از رفتارهای جانبدارانه و افراط گرایانه رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه است پایان خوشی را برای صهیونیست رقم نخواهد زد.

ویکا کومالو سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار از نقش مهم و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان است و توسعه مناسبات در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و منطقه ای خواست و اراده مقامات آفریقای جنوبی است.

وی با استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور، دیدار قریب الوقوع هیئت کمیسیون علوم و آموزش عالی ایران از کشورش  و دیدار هیئت پارلمانی زنان آفریقای جنوبی از تهران را حائز اهمیت خواند.

وی با اظهار تاسف از تصمیم یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام گفت: امیدوارم علیرغم تحریم‌های یک جانبه آمریکا سایه شرایط بحرانی از منطقه دور شود و همگان شاهد امنیت و ثبات و صلح جهانی باشیم.

 سفیر آفریقای جنوبی در پایان از گسترش  رفت و آمدهای سیاسی در سطوح مختلف در راستای توسعه و تعمیق روابط فیمابین استقبال کرد.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1289668

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده آمریکا مذاکره مذاکرات ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس استان البرز باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران قیمت مسکن فدراسیون فوتبال خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد +فیلم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بعدازظهر امروز (سه شنبه) با سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

بررسی آخرین وضعیت جنگ غزه و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه و کرانه باختری از جمله مهمترین دستورکارهای این سفر و گفت‌وگوهای میان مقامات دو طرف است.

جمهوری اسلامی ایران در این مدت شش ماهی که از آغاز تجاوزات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان می‌گذرد از تمام توان دیپلماتیک خود جهت توقف جنگ و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه استفاده کرده است.

دیگر خبرها

  • اسماعیل هنیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد +فیلم
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند