Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@22:24:03 GMT

وجود بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۹۹۱۲

وجود بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۳ مردادماه، در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: طی سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان ۴۸ درصد افزایش داشته است، به‌گونه‌ای که طی چهار ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۹۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش‌ساز کشف شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمعیت استان طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و رتبه هشتم جمعیت کشور را داشته و شامل اقوام و ادیان گوناگونی بوده که در معرض تهدیدات مختلف مواد مخدر به‌خاطر مرزی بودن استان قرار دارند.

شهریاری با اشاره به اینکه تعداد معتادان در چرخه درمان در استان، طی طول سال گذشته به تعداد ۱۹۴۴۸ نفر بوده اند، تصریح کرد: به‌علت نبود نمایشگاه دائمی به‌منظور آگاه‌سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، مقرر شده تا نمایشگاه هدف با اولویت محیط‌های آموزشی با همکاری استانداری، ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش با اعتبار ۱ میلیارد ریال دایر شود.

وی یادآور شد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی است که به‌خاطر مرزی بودن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری در این راستا جزو اولویت‌های استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر پنج هزار و ۴۰۰ هزار نفر معتاد متجاهر در استان وجود دارد و کمبود محل نگهداری و امکانات و تجهیزات از مهم‌ترین نیازهای استان در این زمینه محسوب می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مبارزه با مواد مخدر استاندار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، در یک ماه گذشته دست به کار بزرگی زده و ضمن کشف بیش از ۳ هزار تن مواد مخدر (در انواع مختلف صنعتی و سنتی) بیش از ۳ هزار قاچاقچی و خرده فروش را نیز دستگیر کرده است.  

صبح امروز نمایشگاهی از این کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در آگاهی شاپور برای اهالی رسانه برگزار شد، نمایشگاهی که در آن انواع مواد مخدر، خودرو‌های توقیفی قاچاقچیان، ادوات مصرف مواد و همینطور سلاح گرم کشف شده از قاچاقچیان در معرض دوربین رسانه‌ها قرار داشت.  

گزارش تصویری آنا (عکس) از این نمایشگاه را اینجا ببینید. گزارش ویدئویی آنا را نیز در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • اعدام سوداگر مرگ در اردبیل
  • سوداگر مرگ در اردبیل اعدام شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار