Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجلس در منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: فراکسیون مناطق آزاد جدیدا تشکیل شده که امروز اعضای این فراکسیون در بازدید از منطقه آزاد ارس از دستاوردها و اقدامات این منطقه مطلع شده و پیشرفت های آن را بررسی کردند که گزارش مثبتی توسط نمایندگان در این باره شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره ای به مهم ترین مشکل موجود بر سر راه مناطق آزاد، گفت: یکی از مسائل عمده، نحوه اجرای ماده ۶۵ قوانین مربوطه به توسعه ششم است که طی این قانون، در مناطق آزاد، تمامی دستگاه ها طبق اختیار ریاست منطقه عمل می کنند که در اجرای این ماده مشکلاتی به وجود آمده است.

بانک از تشکیل کارگروهی برای دنبال کردن تخصصی این موضوع گفت: این کارگروه تشکیل شده و موضوع این بند از قانون در آن بررسی خواهد شد تا اگر نیاز به اصلاحات قانونی دارد بعد از بررسی نهایی در مجلس تصویب شود.

مشاور رییس جمهور همچنین از مطرح شدن مشکلات مربوط به واردات در مناطق ازاد در میان نمایندگان مجلس خبر داد.

وی همچنین از انجام توافقاتی با وزارت صمت در خصوص ورود کالا به مناطق ازاد خبر داد و گفت: ما در گذشته اجازه داشتیم سه هزار و ۱۰۰ قلم کالا در حوزه مواد اولیه و تجهیزات را بدون ثبت سفارش از طریق مناطق آزاد وارد کنیم که هم اکنون این رقم به سه هزار و ۳۰۰ مورد رسیده که می تواند حل کننده مشکلات بسیاری باشد.

بانک ادامه داد: همچنین برای ورود سایر کالاها نیز توافق خوبی شده و سهمیه ای برای آنان مشخص شد که نیازمندی ها و نگرانی هایی که در بازار است را به نحوی رفع کند.

وی میزان سهمیه اختصاص داده شده را با توجه به شرایط کشور ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته دانست و گفت: از آن جایی که میزان واردات در کشور در مجموع کاهش یافته این سهمیه می تواند پاسخگو نیازها باشد.

کد خبر 4692989

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی بانک منطقه ازاد ارس دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف ایلام بیرجند خرم آباد آتش سوزی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: در بین هفت منطقه جدید آزادی که در کشور فعالیتشان آغاز شده منطقه آزاد مهران مطالعات طرح جامع آن بعنوان اولین منطقه به شورای پژوهشی دبیرخانه مناطق آزاد کشور ارسال شده و در اردیبهشت ماه این شورا برگزار می شود.

رحیمی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا خرداد ماه این طرح جامع در شورای عالی به تصویب برسد و بعنوان یکی از فرآیند های لازم برای فعالیت رسمی منطقه آزاد انجام شود.

وی به تامین زیرساخت های این منطقه آزاد اشاره کرد و یادآور شد: با بخش خصوصی جلسه ای برگزار شده که قسمتی از کار را از طریق بخش خصوصی انجام دهیم.

رحیمی از اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذار در این منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی که شاهد آن خواهیم بود حضور هلدینگ خلیج فارس و ایجاد پارک پلی‌پروپیلن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی