Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:11:55 GMT

واکنش نوری المالکی به اظهارات وزیر خارجه قطر

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۰۳۱۶

«نوری المالکی»، رئیس ائتلاف «دولت القانون» عراق از سیاست‌های قطر در منطقه و به ویژه در عراق انتقاد و اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر را محکوم کرد.

اخبار بین الملل _«محمد عبدالرحمن آل ثانی» اخیرا طی اظهاراتی مدعی شده است که اهل تسنن عراق در دوره نخست‌وزیری نوری المالکی به حاشیه رانده  و مورد ظلم واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی روز چهارشنبه در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه قطر در جمع خبرنگاران گفت که «واقعیت آن است که هیچ یک از گروه‌های جامعه عراقی چه در گذشته و چه امروز به حاشیه رانده نشده‌اند و در آینده نیز این چنین خواهد بود».

نخست‌وزیر اسبق عراق از سیاست‌های قطر در قبال اهل تسنن عراق و همچنین دخالت دوحه در امور داخلی این کشور و سوریه ابراز تأسف کرد و گفت که دوحه با سیاست‌های خود به دنبال این بود که اهل تسنن عراق به «هیزمی» برای نقشه فرقه‌ای و «خیالات توسعه‌طلبانه خود» تبدیل شود.

نوری المالکی در بخشی از اظهارات خود قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که دوحه از شورش‌ها در عراق و سوریه حمایت کرده و دست به ایجاد باندهای تروریستی و گروه‌های مسلح با هدف سرنگون کردن دولت‌های عراق و سوریه زده است.

رئیس ائتلاف دولت القانون گفت: «دوحه فکر می‌کند کشور بزرگی در منطقه است و می‌خواهد نظام‌های سیاسی و معادلات ثبات و حاکمیت در کشورهای بزرگ خاورمیانه را تغییر دهد. ولی این سیاست‌ها و توهم‌ها قطر را منزوی کرد و به اختلاف با همه کشورهای عربی و همچنین شورای همکاری خلیج [فارس] سوق داد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قطر عراق وزیر خارجه نوری المالکی دولت عراق قطر نوری المالکی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی