Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:25:18 GMT

شلیک به دزد فراری قانونی بود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۰۳۷۲

شلیک به دزد فراری قانونی بود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   شامگاه بیست و ششم آذرسال ۹۳ ماموران پلیس هنگام گشت زنی در یکی از خیابان‌های جنوب تهران با خودروی مشکوکی رو به رو شدند که راننده اش رفتار مرموزی داشت. ماموران با بررسی پلاک خودرو، خیلی زود دریافتند راننده دزد خودرو بوده است و دستور توقیف ماشین و دستگیری سرنشین آن توسط مقام قضایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلیک پلیس
با افشای سرقتی بودن خودرو، مأموران پلیس به راننده ایست دادند، اما دزد جوان بدون توجه به هشدار پلیس به سرعت خودرو افزود و همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی کلید بخورد. مأموران پلیس چند بار ایست دادند تا این که یکی ازماموران به نام جواد چند تیر هوایی شلیک کرد. راننده که در حال فرار بود به هشدار پلیس اعتنایی نکرد و به سرعت خودرو افزود تا راهی برای فرار بیابد. دقایقی پس از آغاز تعقیب و گریز این بار مامور پلیس لاستیک خودرو را نشانه رفت و دست به شلیک زد ناگهان خودرو از اختیار دزد فراری خارج شد و بعد از مسافتی در گوشه‌ای آرام گرفت. وقتی ماموران صحنه خونین را دیدند، سریع آمبولانس اورژانس را در جریان قرار دادند. معاینه اولیه نشان می‌داد گلوله پلیس، قلب دزد ۲۵ ساله را شکافته است.

مرگ در بیمارستان
دزد جوان که حمید نام دارد قبل از این که به بیمارستان منتقل شود به دلیل شدت خونریزی جان سپرد و جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد.

در بررسی‌های پلیسی روشن شد، حمید دزد سابقه دار بوده و خودرو را چند روز قبل از یکی از خیابان‌های شمال تهران دزدیده بود.

شکایت از پلیس
با مرگ حمید، خانواده وی از مامور پلیس شکایت کردند و پرونده به جریان افتاد. مامور پلیس در بازجویی‌ها گفت:برای متوقف کردن دزد جوان چندبار ایست دادم و پس از شلیک تیرهوایی و با به کارگیری قانون اسلحه شلیک کردم. بازپرس پرونده با شنیدن دفاعیات جواد به کارشناسان اسلحه شناسی ماموریت داد تا با بررسی‌های علمی جزئیات شلیک را مشخص کنند.

شلیک قانونی بود
وقتی کارشناسان اسلحه شناسی در گزارش اعلام کردند جواد پس از به کارگیری قانون استفاده از سلاح، دست به شلیک زده است جواد از اتهام قتل تبرئه شد.

درخواست دیه
در این مرحله، اولیای دم درخواست کردند تا دیه فرزندشان از صندوق بیت المال به آن‌ها پرداخت شود. آن‌ها طی نامه‌ای به قضات دادگاه کیفری استان تهران نوشتند پسرشان بی گناه کشته شده است و تقاضا‌ی دریافت دیه را مطرح کردند.

غیبت در دادگاه
با این درخواست، پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد، اما دیروز اولیای دم در دادگاه حاضر نشدند. بدین ترتیب نماینده حقوقی ناجا که در دادگاه حاضر بود در جایگاه ویژه ایستاد و به قضات گفت: با استناد به ماده ۱۳ قانون نیرو‌های مسلح چنان چه فردی بی گناه باشد وگلوله پلیس باعث مرگ وی شود مشمول دیه خواهد شد، اما با توجه به تبصره ماده ۴۱ قانون نیرو‌های مسلح اولیای دم حمید مشمول دریافت دیه از صندوق بیت المال نیستند.

چرا که قربانی این پرونده سارق بوده و چندین سابقه کیفری در پرونده اش داشته است. از طرفی استعلام پلاک خودرویی که حمید سوار آن بوده نشان می‌دهد خودرو سرقتی بوده است. از این رو و با توجه به این که کارشناسان اسلحه شناسی در گزارشی اعلام کرده‌اند؛ مامور پلیس با به کارگیری قانون استفاده از سلاح دست به شلیک زده است به نظر می‌رسد خانواده حمید شرایط دریافت دیه از صندوق بیت المال را ندارند.


منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث تعقیب دزد شلیک پلیس سرقت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار "احمدرضا رادان" در قرارگاه طرح نور، که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می‌دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران، پیامد‌های طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار رادان با بیان اینکه نباید اجازه داد در حاشیه این ماموریت فراجا زمینه‌ای برای کاره‌های غیر قانونی ایجاد شود گفت: در موضوع خودرو‌هایی که در طرح نور حکم توقیف در توقفگاه را دارند وقتی راننده در خودرو است نیازی به استفاده از جرثقیل برای انتقال به پارکینگ نیست مگر اینکه راننده با پلیس همکاری نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: نباید اجازه داد برخی یدک کش‌ها و صاحبان پارکینگ متخلف از اقدامات قانونی پلیس سوء استفاده کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور یاد آور شد: برابر گزارش‌های دریافتی ۹۰ درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت‌های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس + اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس