Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دوره حفظ تخصصی قرآن کریم موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با حضور جمعی از مدیران این موسسه و مدیران قرآنی کشور برگزار شد که در این مراسم از 17 حافظ این موسسه که امسال موفق به حفظ قرآن شده‌اند، تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی – مدیر موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در مراسم تجلیل از 17 حافظ موسسه قرآنی بیت‌الاحزان که کاملا به صورت مردمی اداره می‌شود، با بیان این موضوع که قدردان تمام کسانی هستیم که در این موسسه زحمت کشیده‌اند تا حافظان قرآنی تربیت شوند، اظهار کرد: تکلیفی که مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن برعهده ما گذاشته‌اند، تکلیف بسیار سنگینی است و در این راستا باید اقداماتی انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را شاکریم که این موسسه تا به امروز توانسته سهمی کوچکی در تربیت حافظان قرآنی داشته باشد.

وی گفت: ما در تابستان بیش از دو هزار نفر را در قالب طرح شبانه‌روزی «رحله» وارد کرده‌ایم که سنین آنها بین 14 تا 22 سال بوده است. تربیت این تعداد حافظ قرآن کریم کار راحتی نیست. برای تربیت هر حافظ قرآن حداقل باید پنج نفر درگیر شوند چراکه حافظ قرآن می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد و اینکه از سوی مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ برای ما مقرر شده است حداقل کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم.

مدیر موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: برای تربیت تحصیلاتی دانش‌آموزان که حدود 13 میلیون دانش‌آموز داریم وزارتخانه‌ای به نام آموزش و پرورش این مسئولیت را برعهده دارد. آیا تربیت یک حافظ قرآن به اندازه تربیت یک دانش‌آموز کار ندارد؟ بنده معتقدم برای این کار باید یک وزارتخانه در نظر بگیریم. هر روز می‌شنویم که یک وزارتخانه جدید راه‌اندازی شده است اما زمانی که بحث قرآن می‌شود بودجه، کمبود بودجه و موضوعاتی از این دست را پیش می‌کشند. برای تحول عظیم قرآنی در کشور نیازمند وزارتخانه‌ای هستیم که در این راستا فعالیت کند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی – رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در قرآن کریم وارد شده است که اشرف امت پیامبران و حاملان قرآن هستند، گفت: شریف‌ترین افراد امت پیامبر افرادی هستند که قرآن را در سینه دارند و در آیه 49 سوره عنکبوت به این موضوع اشاره شده است. بیانات مقام معظم رهبری درباره اینکه ما با قرآن بیگانه شده‌ایم را همه شنیده‌ایم. با وجود همه اهتمامی که به برکت انقلاب در کشور در موضوع قرآن به وجود آمده است اما هنوز با قرآن بیگانه هستیم. در دوران طاغوت در کل ایران 17 نفر حافظ کل قرآن نبودند اما امروز در یکی از مراکز قرآنی ایران جشن حافظ کل قرآن شدن 17 نفر را برگزار می‌کنیم و ماه آینده جشن فارغ‌التحصیلی 255 نفر را خواهیم داشت. در عین حال وقتی احوالات 80 میلیون نفر انسان را در ایران مطالعه می‌کنیم هنوز بسیارند افرادی که تا پایان عمر خواندن قرآن را نمی‌آموزند چه برسد که حافظ، حامل و عامل به قرآن شوند. ما باید در معاشرت و زندگی، در تربیت فرزند و در صحنه‌های امتحان به قرآن عمل کنیم. کسی که قرآن را در سینه ندارد از راهنمای قرآن محروم است و به تعبیر مقام معظم رهبری افرادی که حافظ قرآن هستند آیات قرآن مانند یک تابلو در برابر روی آنهاست و مسیر را به آنها نشان می‌دهد. امیدواریم شاهد رشد حافظان قرآن و عاملان به قرآن در جامعه باشیم تا هیچ خانه‌ای بدون حافظ قرآن نباشد.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جابر نوبختی مدیر موسسه بیت‌الاحزان تهران گفت: اولین شعبه این موسسه در شهر ری افتتاح شد که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد. به حول الهی با تمام مشکلاتی که وجود داشت تا به امروز ایستاده‌ایم و مطمئناً با این هجمه‌هایی که دشمنان علیه ما به راه انداخته‌اند، وجود این موسسات در جامعه بیشتر از گذشته احساس می‌شود. درخواست ما از مدیران موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا این است که با توجه به محرومیت تهران در زمینه فرهنگی کمک کنند تا به زودی زود دفتر مرکزی این موسسه در تهران دایر شود. با خدمت به قرآن می‌توانیم سرباز امام غایب شویم چراکه قرآن در بین ما هست و باید آن را یاری کنیم. انس با قرآن حاضر، درک محضر امام غایب را به دنبال خواهد داشت.

در این مراسم از 17 حافظ کل قرآن کریم که امسال موفق به حفظ قرآن شده‌اند و همچنین از اساتید برگزیده این موسسه تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حافظان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  ششمین دوره جامع مجازی تربیت مربی معارفی برهان ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان عرصه های فرهنگی و تربیت نسل جوان و نوجوان با ارائه برترین اساتید کشوری به صورت مجازی توسط مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.   موضوعات آموزشی در این دوره شامل تربیت جنسی، سواد رسانه‌ای، روانشناسی نوجوان، معارف کاربردی، شبهه‌شناسی، ارتباط مؤثر، الزامات تربیت دختران، مهارت تفکر و تصمیم‌گیری، نقش تغذیه در تربیت، برنامه‌ریزی فعالیت‌های تربیتی و تربیت توحیدی می‌شود.   ۲۰ استاد برجسته کشوری همچون حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه، استاد اصغر طاهرزاده، حجت‌الاسلام وکیلی، دکتر سید بشیر حسینی، حجت‌الاسلام آذربایجانی، خانم دکتر علاسوند، خانم دکتر نیلچی زاده، حجت‌الاسلام ابراهیمی، میثم نیلی، دکتر عزیز خانی، دکتر باغگلی، حجت‌الاسلام مسلم داوودنژاد، دکتر حبشی، دکتر جلیل معماریانی، دکتر عزیزی، حجت‌الاسلام نظافت، حجت‌الاسلام سوزنچی و حاج حسین یکتا هستند.   این دوره شامل ۴۴ ساعت فیلم آموزشی اختصاصی با محوریت توانمندسازی معرفتی-مهارتی مخاطبان است که به‌صورت مجازی، محتوای آن در فرآیند کامل آموزش و ارزیابی در سامانه آموزش مجازی موسسه جوانان آستان قدس رضوی قرار گرفته است.   مخاطبان با شرکت در دوره و کسب امتیازات لازم می توانند از مزایایی همچون گواهینامه رسمی مؤسسه‌ جوانان، اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد مقدس و بن خرید محصولات فرهنگی به‌علاوه هدایای متبرک بهره‌مند بشوند.   از ویژگی‌های این دوره محتوای کاربردی و مهارتی، آفلاین بودن دوره، همراهی پشتیبان در طول دوره، نسخه توامان اپلیکیشن و وب، لایو با اساتید دوره، اعطای گواهی‌نامه اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد، رقابتی و تعاملی و دعوت به همکاری منتخبان در شبکه مربیان است.   هزینه اصلی این دوره مجازی تربیت مربی ۶۰۰ هزار تومان است اما با حمایت مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی، شرکت‌کنندگان فقط ۱۵۰ هزار تومان از آن را پرداخت می کنند.   علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره ، از طریق درگاه اینترنتی Morabi.javanan.org اقدام بکنند.

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود