Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، عبدالقادر بن صالح تغییرات جدیدی را در شماری از پست‌های مهم ارتش ایجاد کرد.

وی در همین رابطه، سرلشکر «حاجی زرهوتی» ناظر کل ارتش را برکنار و «مصطفی اوجانی» را به جای وی منصوب کرد.

رئیس جمهوری موقت الجزایر همچنین سرهنگ «فرید طویل» دادستان کل شورای تجدید نظر نظامی منطقه «بورقله» را برکنار و «عبدالقدوس حلایمیه» را به جای وی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید طویل در عین حال، به عنوان دادستان کل دادگاه نظامی «وهران» منصوب شد.

رئیس جمهوری موقت الجزایر اواخر ماه گذشته میلادی، فرماندهان چهار  منطقه نظامی این کشور را تغییر داده بود.

این تغییرات در حالی است که خشم و نارضایتی مردم الجزایر همچنان ادامه دارد، آن ها خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری موقت و «نورالدین بدوی» نخست وزیر هستند که سالها به نحوی در قدرت حضور دارند.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراض‌های مردمی از سوم اسفند سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آغاز شد.

مردم الجزایر به حضور بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند. اتفاقی که سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال با قدرت خداحافظی کند.

پس از کناره گیری بوتفلیقه، "عبدالقادر بن صالح" رئیس پارلمان این کشور طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی‌ها کم نکرد و مردم الجزایر همچنان خواستار برکناری تمام مقام‌های دولت پیشین هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به‌ منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

 امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی نمود و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد. 

وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجددا خواستار افزایش روابط در تمامی سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافقات تاکید نمودند.

امیرعبداللهیان همچنین با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با  تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

 امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897219

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس
  • رئیس جمهور با تغییر برنامه سفر به دامغان رفت
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است
  • تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد
  • احتمال تعلیق موقت تباس از ریاست لالیگا
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح