Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@18:06:41 GMT

اتاق رو به کعبه شبی ۳۰۰ میلیون تومان!+عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۰۵۲۹

اتاق رو به کعبه شبی ۳۰۰ میلیون تومان!+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بیزنس تایمز، هتل‌های پنج ستاره که پنجره‌های آن بر مقدس‌ترین مکان مسلمانان یعنی کعبه مشرف است، همراه با پکیج‌های لوکس زیارتی برای برخی مشتریان ثروتمند آن‌قدر گزینه‌ی جذابی است که برای یک شب اقامت در این اتاق‌ها تا ۲۵ هزار دلار (نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان) هزینه کنند.

هتل‌های لوکس مکه با سنگ‌های مرمر درخشان، چوب‌کاری‌های زیبا و لوسترهای بزرگ میزبان زائران بسیار ثروتمند از سراسر جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یکی از این هتل‌ها، سه نمازخانه در طبقه‌ بیست و نهم است که دارای نمایی کامل از خانه خدا است. به گفته نماینده‌ی این هتل، آرزوی هر میهمان است که بتواند ۲۴ ساعته نمایی از کعبه را در مقابل خود داشته باشد.


نمازخانه یکی از هتل ـ برج‌ها با نمای کامل کعبه

اقامت‌های لوکس در چند سال اخیر در مکه رشد قارچ‌گونه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون تعداد زیادی آسمان خراش اطراف مسجدالحرام را احاطه کرده‌اند که دیدی پاناروما و وسیع از منطقه برای مسافران فراهم می‌کنند.

سایر هتل‌های مکه نه تنها برای ایام حج امسال و همچنین سال بعد به صورت کامل رزرو شده‌اند، بلکه چندین روز پیش و پس از مراسم حج نیز جای خالی برای پذیرش مسافر ندارند و متوسط هزینه اقامت در آن‌ها شبی یک هزار دلار است.

گران‌ترین هتل‌های مکه در برج‌های سلطنتی ساعت مکه (ابراج البیت) واقع شده‌اند که در سال ۲۰۱۲ برای استفاده عموم مردم افتتاح شد. سازنده این برج‌ها گروه سعودی بن‌لادن است که با خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده، رابطه خویشاوندی دارند. ساخت این برج‌ها در این موقعیت مکانی با تخریب قلعه تاریخی اجیاد عثمانی میسر شد که موجب تنش دیپلماسی میان دو کشور عربستان و ترکیه نیز شد.


نمایی از یک اتاق مشرف به کعبه
متخصصان بر این باورند که حدود ۹۵ درصد از ساختمان‌های تاریخی شهر مکه برای ساخت سازه‌های مدرن تخریب شده‌اند. «لوک شانتره» استاد دانشگاه که تا کنون چند کتاب درباره مکه معاصر نوشته است، می‌گوید: از دهه ۱۹۳۰ میلادی، حج به تدریج به یک پدیده گردشگری مذهبی تبدیل شده است و رشد زیرساخت‌های مکه در کنار توسعه فعالیت‌های غیرمذهبی چون خرید، گردشگری فرهنگی و بازدید از مناطق طبیعی روی داده است.

عربستان سعودی که پیش از این درهای خود را تا حد زیادی به روی خارجی‌ها می‌بست، حالا گرشگری را در مرکز برنامه توسعه "۲۰۳۰" خود قرار داده است و قصد دارد از این طرق وابستگی خود را به نفت کاهش دهد. همچنین قرار است ۵۰ جزیره در دریای سرخ به مناطق گردشگری تبدیل شوند و یک پارک گردشگری نیز در ریاض افتتاح شود.

امسال حدود ۲.۵ میلیون مسلمان از سراسر جهان به مکه سفر کرده‌اند تا فریضه حج را که یکی از پایه‌های اصلی دین اسلام است را به جا آورند. مراسم حج از تاریخ ۹ تا ۱۴ اوت (۱۸ تا ۲۳ مرداد) برگزار شد.

حج و عمره سالانه میلیاردها دلار درآمد برای عربستان سعودی به ارمغان می‌آورد.

 


نمای کعبه از یکی از برج‌های مکه که نرخ یک شب اقامت در آن تا ۲۵ هزار دلار است

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هتل های مکه کعبه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلال ملکی روز پنجشنبه گفت: ساعت ۱۳:۰۲ امروز حادثه آتش سوزی در حوالی بزرگراه شهید یاسینی اعلام و آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.   وی افزود: در یک محوطه کارگاهی چند اتاق که محل استراحت کارگران بود در یکی از اتاق‌ها بدلیل نامشخص آتش سوزی روی داد که در این حادثه بدلیل شدت حادثه ۶ کارگر غیر ایرانی جان باختند.   ملکی ادامه داد: یک کارگر دیگر موفق شده بود خود را از محل حادثه خارج کند که بدلیل سوختگی به مراکز درمانی منتقل شد.   وی علت این حادثه را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد