Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی گفت: جریان‌های داخل کشور را به اسلام‌گرا و غیر اسلام‌گرا نباید تبدیل کرد؛ چراکه در منشور برادری، جریان‌های وفادار به انقلاب و نظام از جمله جریان چپ آن زمان که مصداق بارز آن مجمع روحانیون مبارز بود، تایید شده است.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در ارتباط با امکان بروز و ظهور جریان سوم در میان دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا برای انتخابات آتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به سیال بودن عرصه سیاسی کشور، هنوز شفافیت لازم برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دیده نمی‌شود، حداقل آنکه فضا کمی‌ تیره و تار است، فقط می‌توان یک چشم‌انداز کلی ترسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: تجربه سنوات قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داده که هرگاه جریان نوگرای کشور موسوم به اصلاحات که در مقطعی چپ نامیده می‌شد و اکثریت مجلس را داشته است، بنا به دلایلی در انتخابات بعدی نتیجه را واگذار کرده است؛ برای مثال می‌توان به مجلس سوم اشاره کرد که اکثریت را در بازه زمانی 1367 تا 1371 چپ‌ها داشتند، اما به خاطر کارکرد خود و اختلافاتی که با دولت وقت - دولت سازندگی - داشتند و همچین رد صلاحیت‌ها، انتخابات مجلس چهارم را به جریان راست واگذار کرد.

این فعال سیاسی گفت: همچنین به انتخابات مجلس هفتم هم می شود اشاره کرد که اکثریت مجلس ششم در انتخابات بعدی نتوانستند از مردم رای بگیرند و در انتخابات اسفند 1389 نتیجه را به جریان اصولگرا که مصداقش جریان آبادگران بود واگذار کرد.

دهقان در ادامه گفت: به نظر می‌رسد فضای عمومی جامعه بنا به دلایل مختلف از جمله کم و کاستی‌های اقتصادی در کشور به سمتی می‌رود که بخت و شانس جریان اصولگرا در انتخابات اصولگرا در انتخابات آتی از جریان اصلاحات و اعتدال بیش‌تر است.

وی ادامه داد: شاید همین موضوع باعث شد که حداد عادل سخنی بگوید که جریان اسلام‌گرا بخت بیش‌تری در انتخابات دارد. البته باید به او گفت جریان های داخل کشور را به اسلام گرا و غیر اسلام گرا نباید تبدیل کرد؛ چرا که در منشور برادری، جریان‌های وفادار به انقلاب و نظام از جمله جریان چپ آن زمان که مصداق بارز آن مجمع روحانیون مبارز بود، تایید شده‌اند.

دهقان تاکید کرد: نباید از ادبیاتی استفاده کرد که سبب رنجش نیروهای وفادار به انقلاب و نظام شود.

وی گفت: اما بر اساس تحلیلی که ارائه شد می‌توان گفت بخت جریان اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری و دوستانش بسیار بیش‌تر از انتخابات اسفند 1394 است.

دهقان ادامه داد: شواهدی برای اینکه تصور کنیم جریان سومی شکل می‌گیرد وجود ندارد. به نظر می رسد در اردوگاه تیم پیروز 1392،1394 و 1396 اختلاف عمده‌ای دیده نمی‌شود. هر چند اختلاف سلایقی وجود داشته است اما می‌توان این اختلاف را استراتژیک دانست. در اردوگاه مقاومت و پایداری هم به نظر نمی‌رسد دچار اختلافی شده باشند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: معمولا هم روال انتخابات این گونه بوده که افرادی از هر دو جریان وقتی در لیست های محوری قرار می گرفتند تحت عنوانین مختلف لیست ارائه می دادند، اما در واقع زیر مجموعه همان جریان‌های اصلی بوده‌اند؛ بنابر این با این فرض که طی ماه‌های آتی در کشور مسئله خاص سیاسی نداشته باشیم می توانیم آرایش سیاسی مجلس را شبیه آرایش انتخاباتی سال 1392 تا 96 دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 98 یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس یازدهم ضرورت مشارکت در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست وبیناری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در خصوص عملیات «وعده صادق» عنوان کرد: در بحث جهاد تبیین باید تلاش کرد و نقش آفرین بود، این اتفاقی بی‌سابقه بود که می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه و عرصه بین‌الملل باشد و ابعاد و زوایا و جنبه‌های راهبردی دارد که در این چند روز مطرح شده است.
وی افزود: ما در یک جنگ شناختی هستیم و راهبرد مبارزه با جنگ شناختی جهاد تبیین است، این عملیات مطالبه عمومی برای تنبیه و مجازات اسراییل بود که در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سپاه هم آمد و در بیانات رهبری هم تأکیدهایی صورت گرفت.
معاون سیاسی سپاه با ارائه تخمین راهبردی گذشته، حال و آینده، بیان کرد: ما امروز ۴۵ سال را پشت سر گذاشته‌ایم، از ابتدای انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی نامشروع شناخته شد و با این بیان امام خمینی (ره) که «رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود» مقاومت در منطقه شکل گرفت، موضوع اسرائیل با نگاه انقلابی و نگاهی که کشورهای غربی از آن حمایت می‌کنند تحلیل شود، باید تحلیل عالمانه داشته باشیم و باید بررسی کرد چرا این رژیم را ایجاد کردند و چه اهدافی برای تشکیل آن داشتند و چه کاری در این ۷۵ سال در جهان اسلام انجام داده است، این بررسی نشان می‌دهد به عنوان یک کشور اسلامی چه رویکردی باید اتخاذ کرد.
سردار جوانی از اساتید خواست به این نکته توجه کنند که تا وقتی که این رژیم باشد، جهان اسلام با بحران مواجه است، کشورها در مسیر پیشرفت نخواهد بود چون این رژیم ایجاد شده که کار ویژه خود را داشته باشد، اکنون باوری دارد شکل می‌گیرد که این رژیم در حال زوال است و هر اتفاقی مانند طوفان الاقصی و ... آن را یک گام به نابودی نزدیک می‌کند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی ایجاد شد تا جهان اسلام هیچ گاه نتواند روی پای خود بایستد تا زمانی که این رژیم سر پا باشد و حیات ننگین خود را داشته باشد جهان اسلام با بحران مواجه است، اساسا این رژیم برای این تشکیل شده است و در این ۴۶ سال باوری شکل گرفته که این رژیم نابودشدنی است و هر اتفاقی آن را یک قدم نزدیک تر کرده است، مادامی که این رژیم سرپا باشد جهان اسلام وحدت را نمی‌بیند.
معاون سیاسی سپاه در خصوص عملیات «وعده صادق» عنوان کرد : جمهوری اسلامی با توجه به اینکه خاک کنسولگری بخشی از خاک کشور است، اقدام لازم را انجام داد و این حرکت اقدامی راهبردی بوده که باید انجام می‌شد، باید توجه کرد این اقدام، اقدامی در راستای بازدارندگی و تنبیه متجاوز و پشیمان‌سازی از اقدامات بعدی است، این عملیات برای تنبیه متجاوز و رسیدن جمهوری اسلامی به سطح بازدارندگی صورت گرفت.
سردار جوانی در خصوص بی‌نظیر بودن این عملیات، عنوان کرد: این جریانی بی‌نظیر بود زیرا که به لحاظ تاکتیکی این گونه طراحی کرده بودند که موشکی نتواند وارد آسمان رژیم صهیونیستی شود، در اوج آمادگی و سیستم‌های پدافندی و حمایت کشورهای انگلیس و آمریکا و به رغم این هزینه‌ها، جمهوری اسلامی موشک‌هایی را به اهداف مشخص پرتاب کرد و این نشان می‌دهد به لحاظ نظامی و قدرت بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده‌ایم، از این پس اگر شرارتی انجام شود، ما از خاک ایران مقابله خواهیم کرد .
معاون سیاسی سپاه در پایان تصریح کرد: این باید تبیین شود که در چنین وضعیتی این رژیم با وعده صادق در تنگناهای بیشتر قرار گرفته و هر اقدامی او را در تنگنای بیشتری قرار خواهد داد و روحیه مقاومت تقویت شده و روندی رو به جلو اتفاق افتاده است و برای رژیم صهیونیستی روندی رو به ضعف در دو دهه اخیر است و هم اینکه حامیان آنان قادر نیستند شرایط را تغییر دهند و مقاومت نیروی مقتدر در منطقه است.

کد خبر 845051 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند