Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:50:30 GMT

مبلمان از سبد خانوار‌ها خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۰۸۰۸

 عبدالحسین عباسی اظهار کرد: بازار مبل به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش تقاضا برای خرید تقریبا در رکود به سر می‌برد.

اخبار اقتصادی- رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان افزود: در حال حاضر تولید به میزان کافی وجود دارد، اما شرایط به گونه‌ای است که عرضه بیش از تقاضا است و این موضوع واحد‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبلمان از سبد خانوار‌ها حذف شده است، گفت: به طور متوسط واحد‌های عرضه کننده مبلمان در بازار باید حداقل روزانه یک فاکتور فروش داشته باشند، اما اکنون بین ۱۰ تا ۱۵ روز یک فروش دارند.

عباسی با بیان اینکه افزایش مولفه‌های تولید مانند مالیات، بیمه وقیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده را بالا برده است، تصریح کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت مبلمان بر اساس بالا رفتن مولفه‌های تولید افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان خاطرنشان کرد: بازار داخل توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود و واردات این محصول به کشور ممنوع است.

وی با بیان اینکه صادرات مبلمان نسبت به سال‌های قبل از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که واحد‌های تولیدی مواجه هستند و عدم حمایت دولت، بازار‌های صادراتی ما توسط ترکیه گرفته شده است.

عباسی تاکید کرد: کیفیت محصولات تولیدی داخلی با تولیدات کشور ایتالیا برابری می‌کند و از نظر کیفیت هیچ مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه در استان تهران ۲۲ هزار واحد‌های تولیدی داریم که ۶۵ درصد فعال، ۲۰ درصد نیمه فعال و ۱۵ درصد غیرفعال هستند.

وی افزود: بزرگترین مشکل واحد‌های تولیدی، نداشتن نقدینگی است که با دریافت تسهیلات با بهره بانکی ۲۰ تا ۲۵ درصد از سوی بانک‌ها راه به جایی نمی‌برند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مبلمان سبد خانوارها قیمت مبلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

آمار رسمی می‌گوید «۷۱ درصد ایرانی‌ها در سال‌های گذشته سفر نرفتند!

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس داده‌های سال ۱۴۰۰ مرکز آمار از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۸۴‌هزار خانوار ایرانی تنها ۲۴‌درصد «خانوار‌های فاقد خودرو» فرصت تجربه سفر را داشته‌اند.

۸۲‌درصد از سفر‌ها توسط خانوار‌هایی با محل سکونت شخصی یا سازمانی صورت گرفته و تنها ۱۸‌درصد از مسافران افراد مستاجر بوده‌اند.

نتایج نظرسنجی اخیر درباره تعطیلی آخرهفته نشان داد، جامعه با «دو روزه شدن تعطیلی آخرهفته» موافق است و آن را مطالبه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر